Annons:
Etikettoff-topic-sandlådan
Läst 593 ggr
TezzD
10/24/13, 12:37 PM

Goddag 24 Okt

Nu är det mycket märkligt väder ute.
Här i Sydöstra delarna så kommer det lite solglimtar då och då för att ena dagen vara minusgrader till nästa regn och över 13+.

Kvavt i luften idag och nästan lite regnskogskänsla över det hela.

Men jag är nöjd så länge snön håller sig borta ett litet tag till. 😎

Min förmiddag har bestått av läkarbeslk, röntgen och åter läkarbesök för min lilla 1 åring som har brutit smalbenet.

Nu är det lunch för mig och vila för barnen sen åker jag och jobbar lite grann och efter det så ska vi på middag hos mina svärföräldrar och fira min svåger som fyllde 22 i Måndags, han har själv köpt ett datorspel som han önskade sig i present. Så vi har betalat och ska slå in det.(Dessa ungdomar😉) Men skönt att slippa fundera ut presenter mitt i stressen 🤪

Hur gör ni vid födelsedagar och hur ser er dag ut? Hur som helst så önskar jag er alla en riktigt fin dag! ❤️

Kram på er änglavänner 🤗🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Bettanbop]
10/24/13, 3:40 PM
#1

Hej 👋

Min dag har varit ganska bra, var lite irriterad ett tag men det har gått över 😃

Våra födelsedagar gör vi inget stort av, om det inte är jämn siffra förstås, då firar vi lite extra. Presenterna får inte kosta mer än 100 kr, men det beror på att vi är vuxna allihop och egentligen inte behöver något så vi kom överens om max 100 kr.

Jo det finns ett barn, min brors dotter som är 5 år, hon är ett undantag, men eftersom leksakerna ändå leks sönder så blir det flera lite billigare presenter 🙂

TezzD
10/24/13, 9:07 PM
#2

Det låter ganska exakt så som vi gör här 😃 Skulle vi lägga ut så mkt mer så blir det kris i plånboken för vi är så måånga, sen är jag ju frisör så jag brukar slinka in en "gratis klippning" också som ett litet plus 🤪

Irritation är ett dumt påhitt, jag bråkar också med den ibland 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/25/13, 12:08 AM
#3

I vårt hushåll är det bara gubben och jag och vi har praktiskt taget aldrig köpt presenter till varandra, har varit överens om det. Få släktingar i Finland och inga presenter åt något håll.

Utom till syrrans sonens barn, dom får alltid något nät vi åker dit och hälsar på. Fast dom har allt och lite till.

Men kan ni tänka er att när vi hade tre barn från ett lettiskt barnhem hemma hos oss på somrarna så under vintrarna skickade vi flera paket till dom. -Först efter många år fick vi veta att minsta pojken (som inte kunde försvara sig), aldrig fick behålla sina presenter vi skickat! Stora pojkarna i barnhemmet hade bara tagit dom, allt godis och allt som dom tyckte var värt att ta!

Det kändes som sjutton FY FAN! Inte minst för lillpojken förstås!!!

Upp till toppen
Annons: