Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 3226 ggr
fatcat
2013-10-23 19:49

Hur ofta upplever ni energier?

Lite nyfiken hur ofta ni känner av energier av andar eller änglar. Är det något som händer flera gånger i veckan eller månaden? 

Tacksam för svar.. 🙂🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Josse5233
2013-10-23 20:40
#1

I mitt hus finns det andar som jag har känt av lite då och då. När jag var tolv år gammal fick jag syn på en ung kvinna i huset.

Jag har tidigare varit väldigt rädd men sedan jag insåg att jag faktiskt är medial så känns det bättre. Jag vet ju att de inte är farliga. 🙂

Ha en trevlig dag! 

fatcat
2013-10-23 22:12
#2

Häftigt! 🙂 

Har känt av liknande från min barndom. Vet dock inte om jag är medial på något sätt. Barn sägs ju ha lättare förmåga att "se" saker.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-23 22:40
#3

#2 Barn ser allt till en början 😃 redan innan vi minns.'Det är när barn växer och formas in i den dagliga vardagen och lär sig rätt och fel, som barnen slutar att se. Man kanske inte slutar tro, men vi lär oss redan från barnsben att "spöken finns inte" osv. Vi lär oss att sådant är fel, så våra sinnen stänger portarna suggestivt.

Men som vi alla vet och lärt oss så kan denna dörren åter öppnas.

Jag ser och känner energier, andar & änglar var och varannan dag 🌺

Men det fanns en tid i livet då jag inte gjorde det,. Allt var mkt dystert och mörkt. Jag såg bara hemska saker. Men det var inte så konstigt, för jag mådde inte bra, jag var i en dålig period i livet. Då är det svårt att se det ljusa och fina som egentligen finns där bakom ridån.

Allt mörker som jag såg, det skapade jag själv, av mina rädslor.

Idag är det borta. dag vinner Gud och kärleken. 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2013-10-24 15:48
#4

Jag känner av energierna nästan varje dag, ibland mer och ibland mindre, beror lite på hur jag mår.

Sitter jag i en meditation eller en healing så känns det väldigt tydligt, men kommer guiden el änglarna för nära så jag blir påverkad så har jag lärt mig hantera det.

Maria Katarina
2013-10-24 16:42
#5

#4: Bettanbop: Hur känns det när dom kommer för nära? Är bara nyfiken om det är det jag känner ibland när jag blir väldigt yr och konstig.

ALPHIRA
2013-10-24 17:23
#6

För mig beror det på om jag vill vara öppen eller inte, tror jag. För det mesta vill jag inte det. Får stänga ner mig flera gånger om dagen och när jag lägger mig. Mediterar inte eftersom då händer det grejer…

Men sen kan det hända saker när man sover och dom har jag inte lärt göra så mycket åt (fast jag stängt ner mig men under sömnen gäller andra lagar…).

Har haft andar väldigt nära, sida vid sida. Har inte blivit yr men nog mer eller mindre och på olika sätt "konstig".

Annons:
gryningen
2013-10-24 17:54
#7

Jag känner också av energier varje dag mer eller mindre.beroende på dagsformen.

Däremot vad det är för någonting låter jag vara osagt.man kan också känna av energiströmningarna i sin egen kropp. så att inte förväxlar med någonting annat.

maribell
2013-10-24 20:00
#8

Jag brukar tända ljus som är i olika färger, för olika änglar på kvällen om jag känner att jag behöver lite extra energi, och hjälp. De gånger jag har "sett" änglar eller hjälpare så har de kommit helt utan förvarning och  jag har bara sett dem en gång så tydligt att jag har kunnat rita av dem men sen finns det en speciell Ängel som jag vet är i närheten precis när jag tänker på honom och han hjälper mig hela tiden. Det är underbart att veta att han finns där hela tiden. ☀️

iMrtin
2014-01-10 20:31
#9

Aldrig sett någon ande men känner av Den heliga Anden så gott som hela tiden. En gång trodde jag mig höra en död människas ande (gammal kompis) och han befann sig i helvetet så jag bad samma kväll Jehova att släppa han fri. Sen blev kompisen glad. Jag tror jag fick uppleva tokigheten för att förstå det orimliga i att prata med döda människor men vill man så går det(att inbilla sig). Undantaget Kristus då eftersom han och Fadern är ett. Jag tror inte på helvetet längre.


[babsaan]
2014-01-11 21:24
#10

En gång i veckan minst. Har inget emot lite nattvakt😍

[Bettanbop]
2014-01-11 21:47
#11

Oj har denna gamla tråd hittat fram, så kul 😃

Kommer någon ande eller väsen för nära så blir man påverkad på något sätt, tex yr, ont i huvudet, varm….osv, jag brukar kunna få som en klump i halsen i bland.

Tycker man det är obehagligt så ber man dem backa lite, något steg tillbaka eller två.

Det som händer är att era energifält krockar typ, att anden/ väsenet kommer för nära in i din aura.

fatcat
2014-01-12 01:02
#12

Blir yr/illamående ibland när jag träffar vissa människor (ett fåtal). Förstår inte anledningen så försöker undvika dem.

Kanske beror på undermedveten ångest men är alltid samma personer, några känner jag knappt. 😐

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

iMrtin
2014-01-12 01:10
#13

kände av en energi igår som att den kom in i min kropp men jag bad Jehova att ta bort den idag. Den heliga anden vill jag dock ha kvar. Antar att om man tror på dem så kommer de.


Annons:
majlar
2014-01-12 11:17
#14

Jag kände av min hund nyligen , hon gick över regnbågen, i februari förra året. Hon var här och busade med den nya valpen, jag kände henne så tydligt så jag fick gråta, en liten skvätt. Av lycka. Jag har väntat på henne så länge. 

Jag känner av mina släktingar i både drömmar och i vardagen.🎈

gardit
2014-01-12 12:06
#15

Periodvis känner jag Änglarnas närvaro varje dag. Tror det beror mycket på hur upptagen/stressad jag är av annat i vardagen.

Andar efter äldre släktingar är mer sällsynt, men visst kommer de och hälsar på ibland. När det händer så känner jag stor tacksamhet.

TezzD
2014-01-12 20:11
#16

fatcat, troligtvis så är det dessa människors energier som du känner av, endel har lite "extra starka" energivågor och då kan man bli yr osv :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: