Annons:
Etikettintuitionsövning-test
Läst 1354 ggr
ALPHIRA
10/20/13, 11:41 AM

Skicka vidare v 43

För info läs Rosalees inlägg "skicka-vidare-v-42"
Tackar igen för att jag fick förmånen att vinna förra veckans bok "Änglar i mitt hår". Ser verkligen fram emot att få läsa den.

Jag för min del märkte till min fasa att jag förra sommaren fraktade mina andliga svenska böcker till stugan och tog hit dom finska.

Hittade dock någonting skrivet på svenska.

Lottar ut två böcker i mindre format:

Bert Yogson: Naturväsen - reinkarnation & gränsvärldar (159 s)

Jörgen I Eriksson: Samisk shamanism (162 s)

(Nu har jag massor av andliga böcker med finsk text, så om någon finsktalande skulle vinna så kan hon alternativt välja någon av dom.)

Vet inte vad portot blir, troligen ca samma som för Rosalees bok, dvs 24:-.

Lycka till, om du är med i utlottningen!

Annons:
ALPHIRA
10/20/13, 11:45 AM
#1

Rosalee, valde fel grupp. Är du snäll och ändrar den så dessa inlägg samlas på samma ställe.

ALPHIRA
10/20/13, 11:46 AM
#2

Alltså båda två böcker är med i lottningen.

[Bettanbop]
10/20/13, 12:16 PM
#3

Kul 👍 Jag är med 👋

mest intresserad av  boken naturväsen 😉

[Sol69]
10/20/13, 1:32 PM
#4

Bra initiativ det måste kan ju vara med på 👍

ALPHIRA
10/20/13, 1:53 PM
#5

Jo men Bettan, om du vinner så kommer den andra boken med också. Du kan ju ge den vidare om du inte är intresserad av den.

Och Sol, du är också med.

Väntar till måndag kväll. 👋

[Bettanbop]
10/20/13, 4:48 PM
#6

Hahaha jo jag fattade det 😃 men är ändå mest intresserad av väsen boken 😎

Annons:
[Sol69]
10/20/13, 5:16 PM
#7

Tycker att både verkar intressanta. 😎

TezzD
10/20/13, 10:50 PM
#8

Jag är med 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
10/20/13, 10:52 PM
#9

Om du har två böcker att lotta ut så kan du ju dra två vinnare som sedan dom också får skicka vidare 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/20/13, 11:02 PM
#10

Tack Rosalee för hjälpen med det tekniska.

Och du är med. ❤️

TezzD
10/20/13, 11:09 PM
#11

❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/21/13, 1:54 PM
#12

Hej

Har ångrat mig lite vad gäller boken Naturväsen. Jag tycker inte den är någon vidare bra läsning, passar kanske till nybörjare. Men ingen av er är nybörjare. Och av självaste naturväsen är det faktiskt inte så mycket skrivet. Det som finns, det vet vi redan.

Rotade i gömmorna här hemmma och hittade något mer på svenska. -Så den som vinner får välja mellan följande. Jag tycker dom samtliga är läsvärda:

Paul Roland: Drömmar -att tolka och förstå (122 s)

Robert Strand: Änglar vid min dörr (125 s)

Jörgen I Eriksson: Samisk shamanism (162 s)

Red. Anita B Andersen m fl: Guide till helande -dramatiska livsberättelser om människor som upplevt helande (163 s)

Lycka till! Ni är tre med hittills.

ALPHIRA
10/21/13, 5:46 PM
#13

Bettan, Sol och Rosalee. -Det finns lite tid kvar att anmäla sig om någon till vill vara med!

Herr ALPHIRA har åtagit sig hedersuppdraget att agera som Herr Fortuna. Han tar detta med största allvar.

Halv nio ikväll skriver jag papperslappar med era namn på och lägger dom i hans Niagara Falls-fisketurhatt.

Annons:
[Bettanbop]
10/21/13, 6:02 PM
#14

Anmäler mig till uppdrags utföraren 😉

ALPHIRA
10/21/13, 6:57 PM
#15

😃

TezzD
10/21/13, 7:07 PM
#16

Jag är fortfarande med 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
10/21/13, 7:35 PM
#17

Ska man anmäla sig igen??? Då gör jag det 😃

ALPHIRA
10/21/13, 8:24 PM
#18

Nej, man behöver ju inte anmäla sig igen…Bettan ville bara FLÖRTA lite med min man…hon kanske tror att det hjälper henne…🤔 vi får se…

Nu skriver jag lapparna.

ALPHIRA
10/21/13, 8:44 PM
#19

Smiley 3d offre fleurs.gif Min mans magiska fingrar plockade upp en lapp där det stod  SOL

GRATTIS!!!

Vilken bok väljer du?

Nu är det din tur att fixa nästa veckas utlottning.

Sol, vi hörs via PM.

[Sol69]
10/21/13, 8:46 PM
#20

Tack Alpihira. Jag väljer samiska boken.. Ska bli presidenten 😃

Pm kommer snart 😎

Annons:
TezzD
10/21/13, 8:47 PM
#21

Grattis SOL! 🥳🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
10/21/13, 8:57 PM
#22

Tack!

[Bettanbop]
10/21/13, 9:36 PM
#23

Grattis ☀️ 😃

[Sol69]
10/21/13, 9:38 PM
#24

Tack 😃

[Sol69]
10/25/13, 8:16 PM
#25

Tack Alphira nu har boken kommit fram.. 😎

Nu kan jag läsa den och sen skriva en artikel om samisk schamanism 🤔

TezzD
10/25/13, 8:21 PM
#26

Jag ville bara säga grattis igen till Sol och att jag är SÅ GLAD🥳 att det är lite ruljans på detta. 

Tycker ni att vi ska fortsätta med detta året ut? ? 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
10/25/13, 8:26 PM
#27

Tycker jag men jag hoppas att mera ser det och är med.. För då får flera chansen..

Annons:
TezzD
10/25/13, 8:50 PM
#28

Håller med! 
Det är ju ett superb tillfälle att få något man inte har och få lära sig och se saker som man kanske aldrig sett eller tänkt på.

Man behöver ju inte ge böcker endast! 
Om man känner att man inte har något att ge, köp ett paket rökelser och lotta ut eller nåt 😉 Vinsten väljer du själv och det behöver absolut inte vara något "märkvärdigt" 🌺 Det är tanken som räknas. Om du vinner men känner att du inte vet vad du ska ge eller att du inte har något… hitte på nåt, kortlek, vad som helst! 

Ja jag tror ni förstår vad jag menar, ingen ska behöva dra sig för att vara med 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/25/13, 10:38 PM
#29

Roligt Sol att den lilla boken har hamnat hem nu! Snabbläste den själv, är inte i dagsläget så intresserad av samisk shamanism. -Ganska konstigt med tanke på att mormor levde i norra Finland, jag upplevde alltid att hon var "märklig" på många vis och trodde att hon var en häxa. Men vad då -tiderna förändras och vi med tiden.

Rosalees bok som jag fick -Änglar i mitt hår- ligger där någonstans på en hedersplats. Jag behöver lugn och ro, vill verkligen kunna koncentrera ig när jag läser den.

Kan berätta att samma dag på kvällen jag mottagit boken, och jag låg i sängen, kände jag TVÅ fingerpar som pillade på mitt hår. Det var så konstigt och sammanträffande att jag trodde att detta kan inte vara sant! Dom höll på ett par minuter. -Men sen tänkte att detta måste vara något annat…fast jag fattar inte vad det skulle ha kunnat vara…Men jag tackade och tog emot, vad skulle jag annars ha kunnat göra.

Visst vore det roligt om flera vore med i vår tråd! Och det som man skickar vidare behöver verkligen inte vara just en bok. Det kan vara vad som helst.

Och det kan vara så att vi får hem till oss just det vi BEHÖVER!

Bettan, skickar boken till dig sen men det kan ta lite tid.

Kärlekshälsningar till er alla!

Upp till toppen
Annons: