Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 1582 ggr
maribell
2013-10-15 21:05

Möte med hjälpare

Ur boken av Margit Sandemo "Vi är inte ensamma"

Till att börja med såg jag honom i drömmen. Ett ansikte som dök upp. eller rättare ett par ögon. Intensivt blå, iriserande, vänliga, förstående.

Jag älskade dessa ögon. När jag kände att de skulle komma i drömmen, genomlystes jag liksom av en inre glädje. Han hade långt , ljust hår som föll ned i lockar på skuldrorna. Och ett innerligt varmt leende. Men det var ögonen som strålade av godhet, som jag minns bäst från den tiden. Så - såg jag honom i dagsljus. Det måste ha varit efter en av våldtäckterna, för jag gick ute i skogen, upprörd och , som jag tyckte, övergiven av mänskligheten. Där, framför en gran, stod han, Högvuxen, i ljusa kläder som jag inte minns mycket av, därför att nu dominerade de intensiva ögonen alldelens kolossalt. De strålade ut vågor av en oförklarlig godhet och värme, det stod en sådan vänlighet och människokärlek omkring mannen, att jag nästan började gråta, så lycklig blev jag. Han sa ingenting. Ändå kände jag hans ord: " Du är inte ensam. Jag är alltid hos dig, när du behöver mig".

Annons:
TezzD
2013-10-15 21:08
#1

🌺 Vackert att läsa och fint av dig att dela med dig. Tack!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Josse5233
2013-10-16 08:24
#2

Jättefint skrivet! 🙂

Ha en trevlig dag! 

[Bettanbop]
2013-10-16 08:56
#3

Vilken upplevelse, låter som en fin bok 🙂

Ljuskristallen
2013-10-16 13:52
#4

Kanonfint,tack maribell 🌺

stina63
2013-10-16 21:10
#5

Intressant för jag har börjat läsa hennes böcker igen,,
Tack för orden, för vi är inte ensamna

[Sol69]
2013-10-17 12:23
#6

Margit Sandemo skriver otroligt bra böcker. Älskar sagan om isfolket för att det är en blandning mellan det okulta och nordisk historia.

Annons:
Upp till toppen
Annons: