Annons:
Etikettkommunikation
Läst 1467 ggr
TezzD
10/12/13, 1:03 PM

Bevisen från barnen

Vill dela med mig av en händelse som skedde alldeles nyss.
Min dotter som är 3 år, satt på toaletten och pratade ut i luften och kollade åt ett håll, log och skrattade.🌺

Jag kommer in och frågar, -Vem pratar du med då gumman?🙂
Varpå hon svarar- Flickorna där i taket.

Jag frågar, Jaha! Va roligt, vad heter dom då? 
(Hon nämner kompisar på sitt dagis)
Och säger sedan, o där finns fler! Bakom dig, där uppe i taket. (Samtidigt som hon ler)
Vad heter dom då? Frågar jag- Gammelmormor och Kim, säger hon (De två är också vid liv idag och Kim är min lillebror) 

Är dom snälla då? Frågar jag, hur ser dom ut?

Ja, mamma, dom är snälla allihopa, han ser ut som en ängel, dom ser ut som änglar allihopa 🌺 Svarar hon…..❤️

Antagligen så vet hon inte deras namn och hittar därför på namn, eller så har dom samma namn… Att hon säger Gammelmormor till den ena kan vara för att Ängeln ser gammal ut och den andra ängeln som var bakom mig var eventuellt mörkhårig och liknade hennes morbror..🤔

Hur som helst så tycker jag att det var mysigt att höra.
Igår kväll så pratade hon med någon pojke… och jag hörde detta. 
Då frågade jag om det var en pojke hos henne.
Då stannade hon upp och kollade åt ett håll… hon tänkte till en stund (Nästan som att hon lyssnade)
Och svarade sedan, Nej mamma, här är bara du o jag o Minnah…😉

Så antingen tyckte hon då att jag var lite knäpp, eller så fick hon inte säga något 🤐🌺

det är ju så att barn har lättare för att se sådant som vi vid vuxen ålder kanske inte kan se. Dom är ju mer öppna och mottagliga för det andliga eftersom att dom inte är så gamla och inte har blivit lika präglade av samhället ännu. 

Jag blir bara glad om änglarna kommer till henne och pratar med henne. ❤️ Och jag kommer aldrig att säga emot och kommer alltid att stötta henne i det hon ser.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
10/12/13, 1:05 PM
#1

Tillägg; min dotter har aldrig lärt sig om Änglar… och jag visste inte ens, att hon visste vad det var… hon har aldrig sagt namnet förut… så jag tror att dom hjälpte henne att säga hur dom såg ut.🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
10/12/13, 2:08 PM
#2

Vad mysigt det låter. Kanske har din dotter ärvt din gåva att se änglarna 🙂

TezzD
10/12/13, 2:10 PM
#3

Det var första ggn hon nämnde det idag. Och jag hoppas att hon njuter av det lika mkt som jag 🌺 Dock så ser hon säkert mer än mig 😎 Vi får se hur det artar sig

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Lilla Stjärna
10/12/13, 8:41 PM
#4

Rosalee, " Och jag kommer aldrig att säga emot och kommer alltid att stötta henne i det hon ser."   -instämmer! 🌈

Mina 3 barn (nu vuxna) pratade med folk, som inte vi vuxna kunde se eller höra. Det var innan jag upptäckte mitt andra "seende", och aldrig tänkte på eller pratade om några andar. Barnen var mellan 1 och 2 år gamla! En del vuxna trodde ju att det var fantasikompisar, men det var dom ju för små för! En del hade dom märkligaste namn, när vi frågade vem dom pratade med.

Ett av mina barn kommer ihåg deras utseende och kan beskriva dom väldigt väl. Verkar som det var döda barn och ungdomar dom kommunicerade med.

Upp till toppen
Annons: