Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 1930 ggr
Ljuskristallen
10/9/13, 2:47 PM

Vet ni vad ?

Jag tycker det är intressant för det verkar som om dom flesta har en Ängel med sig i någon form men vet ni jag har ingen Ängel och jag har aldrig haft eller kommer att få.

Däremot tycker jag dom är underbara väsen men själv har jag endast min guide vid min sida och visst en del säger att även guider är Änglar men Wolf intygar han är ingen änglasjäl utan en vanlig man som befinner sig konstant vid min sida.

Jag har heller aldrig kunnat kommunicera med Änglarna som jag gör med min guide,där är det ren klar kommunikation men Änglarna dom hör jag inte alls men ser dom som underbara kärleksfulla ljusvarelser.

Vi hör ofta orden att man haft änglavakt om man råkat ut för något och man kan verkligen imponeras av deras insatser många gånger men även där är jag det udda skottet som får hjälp av min guide men jag har aldrig haft Änglanärvaro och då är jag helt öppen för andliga existenser.

Är det nån som vet varför vissa har just Änglar med sig medan andra inte ? om vi bortser från tanken på att guider är änglar och riktar in oss på dom äkta som ärkeänglarna med flera .

Det är inget jag går och saknar eller så utan bara kom i funderingen att en del har massor med sig andra ingen alls.Det finns dom som genom åren sagt till mig att jag har Änglar men i det här fallet vet jag genom min guide hur det ligger till.Så vad tror ni det beror på att vissa har en hel skara andra sina guider.Har jag förstått det rätt så är vi ett fåtal som inte har dom vid vår sida.

Annons:
TezzD
10/9/13, 10:52 PM
#1

Ljuskristallen.
Wolf är din ängel 😉
Men som du skriver om ärkeänglar osv.
Man behöver inte ha dom med sig för att dom ska finnas.
Om du skulle kalla på en ängel så skulle den komma till dig.
Din guide är ju din skyddsängel och mentor, eller hur.
Han har säkert också förvissat änglarna runt omkring att han klarar uppgiften i att ta hand om dig själv 😎 En bra och fin man den där Wolf.🌺 Önskar att få en trumresa någon gång av er 😉

Luddigt att läsa kanske, men jag tror att dom finns där, änglarna, men att det kan vara så, som jag skrev, att du "inte behöver dom" för du har din guide/skyddsängel/Ängel redan, en allt i ett Wolf ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ljuskristallen
10/10/13, 5:18 AM
#2

Two in one med andra ord 😉

Det är inte alls luddigt tvärtom väldigt kloka tankar och visst kan man säga han är en ängel iof det är bara det han var och är ingen änglasjäl. En del änglar inkarnerar hit i människoform,nu tänker jag på dom med vingar men förstår precis hur du menar och det kan jag helt klart ta till mig ❤️

Du har så rätt i när du skriver om att han har förvissat om han han själv klarar uppgiften,glömde helt att skriva just den biten men det är så sant som det bara kan bli 😎

Klart du ska vara med och trumresa nån gång och tack för dina kloka tankar Rosalee 🌺

yamher
10/16/13, 9:11 PM
#3

Nu ska inte jag gå in o spela duktig men
skyddsängel är snarare ordet du söker. Skyddsängel är "titeln" på den som vakar vid din sida, vanligast en vanlig själ. För att den själen ska klara av sitt jobb får den en ängels status så länge denne står vid din sida. Med det innebär ofta vingar tex. Innebär inte att så alltid är fallet. Därmed också varför själar så ofta misstas för att vara änglar.

Skyddsängel kan egentligen vara vem som, en själ, ängel, ärkeängel, gud själv men absolut vanligast och nästan i alla fall så har man en själ som skyddsängel. Det är mer familjärt för dig och att vara skyddsängel är andra halvan av vad meningen med själen (vad de ska göra att leva och att vara skyddsängel). Det finns lika mycket lärande att göra som skyddsängel. Och naturligtvis en del lever fler liv än är skyddsängel, andra är skyddsängel fler gånger än de lever så det finns ingen riktlinje. Oftast handlar det om en nära relation.

En ängel får man om man behöver extra styrka eller att ens skyddsängel behöver extra hjälp (eller att man under en period står utan någon). Oftast kortare perioder i ens liv som vid tragiska förluster, eller rent allmänt jobbiga situationer. Men det kan också vara under ett helt liv. Ofta har mediala ett extra beskydd beroende på vad de möter och hur de jobbar osv. Men ingen regel.

En ärkeängel jobbar än mer med styrka och skydd. De hoppar in där de behövs. De fåtal som har en "stationerad" vid sin sida (vilket är så ytterst fåtal eftersom det nästan aldrig behövs ett så stort beskydd) så handlar det just om ett oerhört starkt beskydd. Igen är det snarare troligare att de mest bara tittar till (och ger intrycket att de finns där hela tiden snarare än att vara där hela tiden). Skulle gissa en handfull eller två som kanske har det i hela världen. Max. De flesta som upplever att de har ett så starkt beskydd har snarare det där övervakandet i stället. Ärekänglar har förmågan, som högremakter att kunna befinna sig på fler än en plats samtidigt, även om de helt medvetet bara kan vara på en plats. De andra versionerna av honom eller henne är hologram (som de kan skifta medvetet mellan och där med bli denne).

Så din följeslagare ljuskristallen är din skyddsängel, även om du ser honom som något annat, vad ni än väljer att kalla det för. Och era band mellan er anser jag personligen är långt mer betydande och "mäktiga" än att ha en bodygaurd - en ängel - lite mer opersonligt är.

Alis volat propriis Oskyldig

J-Artur-K
10/18/13, 10:38 PM
#4

Änglar behöver ju inte ha vingar heller men oftast ser man dom med vingar men behöver inte vara så

Ny dag nya möjligheter

[Juel70]
10/20/13, 2:39 PM
#5

Änglar är Guds sändebud och dom har olika givna roller i Guds rike, men änglar ska inte tillbes som gudar. Sök istället Gud som står över allt. Jesus har möjliggjort att vi kan komma inför Gud. 🙂

fatcat
10/20/13, 9:46 PM
#6

Håller med Juel70 🙂Sen kanske änglar just uppenbarar sig för personer som verkligen behöver det just då. Vi har alla en skyddsängel oavsett om vi ser dem eller inte, de vakar över oss på avstånd.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
J-Artur-K
10/20/13, 9:55 PM
#7

Håller med #5 Änglar ska absolut inte ses som gudar. Möter man en gud/gudinna så kommer man förstå det utan tvekan. Gudar är mycket större än  änglar. Går inte ta miste på en Gud o en ängel. 🙂 Man kommer känna deras styrka i hela kroppen när man träffar en så man kommer förstå att det inte är en ängel. Att det är någon med otrolig kraft 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
10/20/13, 10:00 PM
#8

Finns en hel del sanning i denna film faktiskt. Är om Gudar in denna film. o bra bild om dom i filmen. 🙂 The Lightning Thief heter filmen

http://www.imdb.com/title/tt0814255/?ref_=nv_sr_2

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: