Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 5223 ggr
Anonym
Anonym
10/7/13, 12:20 AM

Ängel inom sig?

Hej.

Jag undrar finns det en möjlighet att man kan ha en ängel inom sig?

Jag sökte upp det här forumet för att jag har börjat fundera på en sak jag har några kompisar som inte mår så bra pga olika saker och jag finns alltid där och försöker att hjälpa dom hitta ljuset, även fast jag har det tungt så prioriterar jag andra före mig själv. Och här för ett tag sedan hade jag en vän som nästan tagit sitt egna liv, jag var ute och gick med hundarna i skogen och hittade henne, men då när jag hittade henne så hjälpa jag henne ut från skogen sen när vi kommit ut ur skogen så ringde jag ambulansen.

När ambulansen hade kommit, så var det sista hon:

(mitt namn) Du skiner, du skiner verkligen.

Jag fattade inte vad hon menade men jag tog det som att hon hade tagit droger eller nått och såg i syne, men nu har det hänt ett par gånger till när jag har hjälpt ett par personer, jag hjälpte tex en kvinna som såg ut att ha ont i ryggen eller något att få in barnvagnen i bussen, barnet kan väll ha varit fyra eller fem, den lilla flickan tittade på sin mamma sen på mig sen sa flickan:

Det är fint

Jag frågade självklart vad och hon svarade

Ljuset runt dig, det är fint

sen har det hänt en gång till, en gammal dam i affären gick runt med rullator och rev ner an massa hyllor, när hon tänkte böja sig ner och ta upp grejerna hindrade jag henne så jag såg att hon hade väldigt ont (i ryggen skulle jag tippa på) sen sa jag, snälla kan jag få fixa, jag vill inte att du ska ha ont och hon tittade på mig och sa:

Åh, du milde, ljuset runt dig skiner så starkt du måste vara en ängel.

Sen gick hon iväg och betalade och jag fattade ingenting

Så kan man ha en ängel inom sig eller har det bara vara skumma personer jag har stött på?

Tacksam för svar.

Annons:
nemetona
10/7/13, 10:23 AM
#1

Hejsan! Ja, absolut!  finns våran inre ängel bara man kan lära sig att plocka bort sitt ego och hjälpa människor både i små och stora saker! Och för varje sådan osjälvisk handling du gör så skiner din inre ängel ännu starkare och det ser andra som också kanske är i behov av stöd och hjälp från en sån underbar ängel som dig🤗 så fortsätt  jobba med ditt ljusa inre så kommer tacken tillbaks bli ändå ljusare och varmare ❤️☀️

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

                                                               GEORGE ELIOTT

TezzD
10/7/13, 11:11 AM
#2

Precis som #1 säger, du har fått bra råd.
Det kan även vara så att din aura är så pass stark för att du är en genomsnäll människa. Dina egna änglar runtomkring dig, fyller på med ljuset lite extra ibland ☀️🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anonym
Anonym
10/7/13, 12:33 PM
#3

Men då kommer jag garanterat fortsätta hjälpa, Jag visste inte om det var möjligt, eller jo jag visste ju att alla har en ängel inom sig men jag visste inte att andra kunde se den om man gjorde många goda gärningar.

Men jag vill inte sluta med att göra goda gärningar därför jag har haft det väldigt dåligt i 10 utav mina 19 år och jag kan nu inte se andra lida jag vill hjälpa nått inom mig säger att jag måste hjälpa folk hur otacksamma dom än är.

Men en dag då kanske jag får komma upp dit bland molnen då ^^

Tack så jätte mycket, jag är verkligen tacksam att jag fick svar på detta.

fatcat
10/7/13, 3:42 PM
#4

Andra människor känner av energin eller auran runt dig att du är en bra person tack vare alla goda gärningar du gör. Folk kanske då har lättare att lita på dig eftersom du avger en bra känsla.

Att du hjälper andra är jätte bra! 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

ALPHIRA
10/7/13, 8:40 PM
#5

Hej Anonym. Jag har lite samma "problem" du har.

Fick en gång ett svar av yamher. Hon menar att vissa har en uppgift här på Jorden att helt enkelt fungera som skyddsängel för någon eller några. Möjligen träning för en framtida uppgift i himmelen att jobba som skyddsängel.
Kommer inte ihåg ordagrant hur hon skrev. Hoppas hon själv ser detta och kan ge en bättre förklaring.

Anonym
Anonym
10/7/13, 8:47 PM
#6

Då får jag hoppas att även Yamher finner detta så jag kan få reda på Exakt hur hon sade ^^

Tack ännu en gång

Annons:
TezzD
10/7/13, 8:52 PM
#7

Se mitt inlägg i Tråden "Har någon sett en ängel"  😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anonym
Anonym
10/7/13, 9:14 PM
#8

Det var fint sagt, Kanske är jag då en ängel som är ner skickad för att lära mig En ängel utan vingar helt enkelt.

Får se om jag nån gång visar mitt ansikte utan att vara anonym

ALPHIRA
10/7/13, 10:26 PM
#9

Anonym! Det hör inte till änglars egenskaper att marknadsföra sig speciellt…

Dom bara finns.

Tror jag.

TezzD
10/7/13, 10:59 PM
#10

Hihi, ja, som Alphira säger tycker och tror jag med 😉🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

gardit
10/8/13, 9:51 PM
#11

❤️ Även om det är bra att hjälpa andra, så tappa inte bort dig själv. Om man själv inte mår bra är det svårt att hjälpa andra. Känns det bra i ditt hjärta? då är det bra - om inte, sätt dig själv i första rummet!

kram och må din inre ängel lysa länge!

Anonym
Anonym
10/21/13, 12:21 AM
#12

Idag fick jag återigen höra att jag glimmar starkt, Jag hälsade på mamma på jobbet och då fock en döende gammal dam syn på mig (hon jobbar på korttidsboende dvs gamla människor som är redo att kila vidare) och sa "Personen där ute kan hon komma in till rummet?" sen pekade tanten på mig, min mamma kollade på de andra i personalen som var med henne in på rummet och dom nickade in mig, sen tog denna gamla dam min hand och sade tyst och sakta

"har jag dött nu? om jag inte har det hoppas jag att jag blir hämtad av en person som glimmar lika starkt som dig, det är nu dags för mig att gå"

Sen började maskinen att tjuta och de dödsförklarade denna gamla dam

Damen hade varit helt borta en längre tid, det kan ju var därför med men det värmde när hon sa detta.

ALPHIRA
10/21/13, 12:44 AM
#13

Anonym! En härlig historia här ovan.

Skulle också vilja säga som gardit i #11 säger. Glöm inte bort dig själv.

Du är så ung. Livet har mycket i bagaget och du kommer kanske att möta människor som inte har den kärleksfulla livsgnistan som du själv har tilldelats.

Det är ytterst viktigt att vissa stunder vara egoistisk och tänka på sig själv. Även på sig själv. Det blir så mycket kärlek över ändå till höger och vänster…..

Styrkekramar till dig för framtiden! ❤️

Annons:
Anonym
Anonym
10/21/13, 12:49 AM
#14

Tack Alphira! Ska försöka 🌺

Anonym
Anonym
10/21/13, 1:03 AM
#15

#14 Det är väl jag som ska säga tack?

#13 Jag vill tänka på mig själv men så fort jag gör någe egoistiskt mår jag dåligt inom mig ''/ vill hjälpa andra hela tiden och hjälper jag bara mig själv så trivs jag inte med mig själv.
Men hoppas att jag kommer över det i framtiden och att jag lär mig att vara egoistisk nån gång ibland ^^
Tack så mycket!

ALPHIRA
10/21/13, 1:04 AM
#16

Förresten. Tänkte att det kan var enklare att var en ängel här på Jorden än "på himmelen". Om man tänker helt praktiskt.

Du syns men dom himmelska änglarna är inte alltid så lätta att upptäcka.

Och många tror inte på himmelska änglar över huvud taget, tyvärr, men du kanske hjälper dom icke-troende på traven… ❤️

Jo, kom på att något som yamher sa, var att vara ängel här kan vara en skola för framtida uppgift. Alltså att inte vara nedskickad ängel utan inskolas på Jorden för att bli ängel i framtiden i himlen.

Anonym
Anonym
10/21/13, 1:09 AM
#17

Jaa, så kan det ju vara jag är bara glad att folk blir glada av att se mig och känner värme det känns bra för mig! ^^ Likväl som för dom (förhoppningsvis)

Anonym
Anonym
10/21/13, 1:14 AM
#18

Nu ska jag sova så säger godnatt! :)

Anonym
Anonym
10/21/13, 1:20 AM
#19

Men det ska inte jag ^^ Och det är min tråd lilla vän ^^

ALPHIRA
10/21/13, 2:01 AM
#20

Marjaana går och lägger sig nu. God natt. ❤️

Annons:
TezzD
10/21/13, 9:06 AM
#21

Är ni två anonyma här ? Blir lite knas.. 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anonym
Anonym
10/21/13, 9:38 AM
#22

Jodå vi är två, fast det var jag som startade tråden, den andra anonyma vet jag inte vart den kom ifrån.

Josse5233
10/21/13, 6:19 PM
#23

Vilka fantastiska upplevelser du har varit med om 🙂

Ha en trevlig dag! 

Anonym
Anonym
10/21/13, 6:37 PM
#24

JAa man blir jätte varm i hjärtat när man hör något sådant ^^

Anonym
Anonym
10/21/13, 8:44 PM
#25

…Och allra mest i själen :) 

Är tacksam för alla svar! ^^

Anonym
Anonym
10/21/13, 8:54 PM
#26

Varför är du också anonym i denna tråd? :o

Anonym
Anonym
10/21/13, 8:56 PM
#27

Varför inte? ^^

Annons:
Anonym
Anonym
10/21/13, 8:59 PM
#28

För de andra i tråden kan bli lite hel och halv förvirrade… ''/ Det vill jag inte

Anonym
Anonym
10/21/13, 9:04 PM
#29

Okej :/ men kan dom inte förstå att vi inte är samma person?

fatcat
10/21/13, 9:11 PM
#30

#12 Fin berättelse anonym! 🌺Värmde hjärtat när jag läste det! Önskar fler kunde glimma lika starkt som dig🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Anonym
Anonym
10/21/13, 9:15 PM
#31

#30 Jaa mitt med! ^^ Jag hade haft en ganska dålig dag, men denna händelse fick allt att bli bättre! ^^

Anonym
Anonym
1/18/14, 9:50 PM
#32

Ju mer jag hjälper, ju gladare blir jag

Men på sistone när jag har hjälp har jag verkligen känt mitt hjärta, det slutar inte att pulsera, men det slutar att slå eller vad man ska säga, och äldre tittar efter mig, och för nån vecka sedan då hörde jag en liten flicka gråta hon satt utanför affären i ett hörn hunden hjälpte mig att hitta henne, jag satte mig på huk och frågade såklart varför hon var ledsen, fik höra att hennes mammas vatten gick och mamma fick åka till sjukhuset, och att pappan skulle ringa farfar så han fick komma och hämta flickan, men flickan hade suttit där i nästan 2 timmar och farfar hade inte kommit, så jag frågade var hennes farfar bodde (kan hon har varit 5-6 år, men hon visste inte var farfar bodde. De sa ting i mitt huvud och jag visste exakt vart farfar hennes bodde, bara sådär så jag lillflickan och hunden gick dit och jag knackade på dörren och väntade självklart tills personen som bodde där öppnade dörren, lillflickan kramade den gamla mannen och sa "du glömde mig farfar" Farfar sa att han visste inte att han skulle hämta flickan.
Sen Ringde han till pappan som precis var påväg att hämta flickan och var säker på att han hade meddelat farfarn…

Mitt hjärtas konstiga rytm och det faktum med att jag visste var farfarn hennes bodde, betyder det att min ängel inom mig håller på att vakna ytterligare? eller är det så att lillflickan är min "skyddsling" eller vad man ska kalla det? Eller kan det bara ha varit en slump?

TezzD
1/18/14, 10:35 PM
#33

#32 så härligt att läsa ❤️

Va roligt att dina vägledare och guide Änglar hjälper dig så mycket så att du kan hjälpa andra i nöd 🌺 Fortsätt att lyssna. Du har änglarna på din sida ❤️ Rätt sida 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Fabulous.]
1/19/14, 12:04 PM
#34

Jadå, det är ganska möjligt ☀️

Annons:
Anonym
Anonym
1/19/14, 1:25 PM
#35

#33 Det ska jag inte, jag vill fortsätta lyssna, jag blir glad av att lyssna och hjälpa ^^

#34 Okej så bra ^^ då är det inte nått "konstigt" med mig iaf ^^

Twinflamewolf
1/20/14, 3:08 PM
#36

Vilken mysig tråd och härlig läsning 😎

Rosalee,jag undrar jag om du inte har fått med en äkta ängel för två kan inte ha samma nick det är tekniskt omöjligt.

Kolla också in båda nicken,klicka på dom och användaren finns inte längre på i fokus och inga klamrar kring nicken.

Så jag undrar jag om det inte spökar lite här,en ängel som vill uppmärksamma oss på dennes existens ❤️Den här tråden blir härlig att följa 😎

TezzD
1/20/14, 9:47 PM
#37

😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
1/20/14, 9:52 PM
#38

Dom har valt att skriva anonymt, då går det. Man visar ingen användare då.. men visst kan man hoppas att du har rätt! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anonym
Anonym
1/21/14, 7:23 AM
#39

Aha du har den funktionen på Rosalee,hi hi det förklarar ju saken.Man ser så sällan att den är aktiverad och bara för nöjets skull postar jag också anonymt.Så sällan man får den chansen så nu passar jag på 😉fniss,,😃

Kram Twinflamewolf🌺

TezzD
1/21/14, 10:25 PM
#40

#39 Haha, du är för goe du! 🌺🥳

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anonym
Anonym
3/15/14, 7:24 PM
#41

Folk har börjat söka upp mig nu, framför allt vänner/bekanta till de jag har hjälpt ❤️

Dottern till kvinnan jag hjälpte finna ro och gå vidare sökte upp mig för ett par veckor sen och ville jag skulle hjälpa hennes pappa att finna ro och kunna gå vidare då han hade ont, jag frågade mitt jobb om jag kunde ta ledigt i ett par veckor, dessa veckor tillbringade jag med mannen och hans dotter, talade med mannen så länge/mycket han ville 1 vecka senare en halvtimme innan han gick vidare ringde hans dotter och sa till mig "Kan du komma hit pappa vill det" så klockan 04.14 på en söndagsmorgon tog jag bussen till Sjukhuset och då sa den gamla mannen "tack för att jag har får haft sällskap utav en ängel som skiner såpass mycket som du gör, tack för att jag äntligen fick träffa en ängel, Nu är det dags för mig att vandra vidare vart än vindarna för mig, fortsätt att ge frid och kärlek till de som verkligen behöver det" Sen sa han att mig att gå och finna hans dotter för han ville ta farväl. en halvtimme senare ringde mannens dotter till mig gråtande och sa att hennes pappa hade vandrat vidare, men han hade ett leende på läpparna när han somnade in 🌺

Förlåt att jag delar med mig av en historia som denna igen, vill inte skryta blir bara så glad av att ha hjälpt någon ❤️

Annons:
[Bettanbop]
3/15/14, 7:56 PM
#42

🙂

TezzD
5/20/15, 11:41 AM
#43

Puffar upp en gammal tråd. 
Delger dessutom att jag själv är inkarnerad.
Egentligen är det inget speciellt med det. Bara att man är här för att lära sig på en högre frekvens om jordliga (jobbiga/älskvärda) saker, för att få mer förståelse när man kommer tillbaka och höja sin frekvens.
Samtidigt som man vill hjälpa andra så mkt man kan, lära ut om änglar med mera. Man blir även såkallat HSP. Högkänslig för ljud, dofter, smaker, känslor, med mera.
Så stöter du på en, eller känner en sådan människa. Så kan hon/han mycket väl vara en inkarnerad ängel…MEN om hon söker uppmärksamhet och talar vilt om detta, så är hon det inte. 
Inkarnerade änglar är öppna och ärliga, men framför allt inte skrytsamma.*
Det finns en anledning till varför jag startade denna sajten för snart 3 årsedan (Om jag minns rätt) Så det är väl dags att jag avslöjar min hemlighet. 
(Bettan, visste dock)
Kram på er 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

vinden är min mor
5/20/15, 12:19 PM
#44

Intressant rosalee! Jag känner igen mycket av det du skriver men jag tror inte jag varit en ängel förut. Jag tror mer jag har en naiv godhet i mig. Jag tror egentligen inte att vi ska gå bakåt i vår utveckling vilket jag definitivt tycker det är att gå från ängel till människa. Men tänker man på en sådan som Jesus så är det extremt svårt att tro att det var en vanlig människa i en vanlig inkarnation så allt är väl möjligt! Intressant tanke. Denna tråd är väldigt förvirrande att läsa men det var nog också åtminstone en av de anonymas idé att det skulle vara så.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Loris M
5/31/15, 7:20 PM
#45

#43 

Jag måste erkänna att jag känner mig lite förvirrad. Om du är en ängeln, vad gör du här? 

Jag är av samma uppfattning som #44 och tänker att änglar inte ska behöva inkarnera som människor till jorden för att lära sig och leva vanliga liv som vi. Jag är däremot öppen för att änglar kan visa sig och kanske tillfälligt anta en mänsklig skepnad för att de har en uppgift. 

Jag undrar också hur du kan veta att du är en inkarnerad ängeln? Varför skulle det i så fall finnas ett behov av att berätta det? 

Jag hoppas att du förstår att jag är bara nyfiken, fundersam och förvirrad. Har alltid upplevt dig som en fin, mjuk och omtänksam person när vi möts i trådarna, så menar verkligen inget illa med mina frågor. Upplever bara att det finns allt oftare nu för tiden människor som påstår sig vara det ena och det andra, ljusbärare, inkarnerade änglar, kristallbarn… då ringer mina varningsklockor.

TezzD
6/1/15, 10:12 AM
#46

Ingen fara #45 🙂 Du får ett kortfattat svar. Jag ska snart iväg. 
Jag har fått det berättat av min skyddsängel och av en som inkarnerar Jesus och gud 😉Hon heter Lizzy Oskov. 
Jag tänker inte riktigt likadant, det finns faktiskt människor som är inkarnerade änglar. Dessa behöver också lära sig hur livet fungerar. Alla änglar är inte högutvecklade från första början och behöver därför genomgå ett jordeliv för att utvecklas. Inte bara "hälsa på" dom som hälsar på är redan högfrekventa. 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

vinden är min mor
6/1/15, 2:02 PM
#47

Intressant ! Men hur menar du att hon inkarnerar Jesus och Gud? Jag blir också fundersam till att så många anser sig vara kristall barn, änglar och indigo barn nu för tiden. Om vi plockar upp ett läkar Lexikon så kan vi få för oss att vi har en massa sjukdomar jag tror det kan vara lite samma med sånt här. Jag har oxå fått höra både av min guide och medium att jag är en ängel men ärligt talat tror jag mer de menar att jag har en ängels godhet. Men hur det är i ditt fall kan jag ju så klart inte veta! Vi måste alla få tolka våra egna sanningar och svar precis som vi vill. Kanske är det jag som har en ologisk tanke om allt det här för det är så mycket våra hjärnor inte kan förstå! Ängel eller inte så verkar du ha en ängels kärlek inom dig!❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

Loris M
6/1/15, 2:27 PM
#48

#46 Tack för ditt svar! 🌺 Jag måste nog fundera över det du skrivit innan jag kan skriva något mer.

#47

Jag tror att många medium blåser upp det hela med kristallbarn m.m. för att servera ett svar som de tror vi vill ha, att få oss att känna oss speciella. Det är samma sak med alla dessa nya diagnoser (eller vad man ska kalla dem för) som HSP exempelvis. Läser man kriterier med kritiska ögon så kan man se att det är sådant som stämmer in på nästan vem som helst. Som att man vill dra sig undan efter en arbetsdag, känslig för höga ljud, ljus … jag menar, vem är inte det? 

Att vi vill känna samhörighet och att vi har lätt att känna igen oss i vissa saker är inget konstigt. Vi är sociala varelser och behöver varandra, men vi är även flockdjur. Därför söker vi oss till de som är som vi för att känna tillhörighet och för att få svar på varför vi är som vi är. 

Men jag är mera på din linje, varför inte nöja sig med att man "bara" är en ödmjuk och änglalik person som gör goda gärningar och försöker förbättra världen så gott man kan? Man behöver faktiskt inte var en ängeln eller en ljusbärare för att åstadkomma detta och göra skillnad för andra. ❤️

Annons:
saradormin
6/1/15, 7:11 PM
#49

Du har ingen egoism, men du har bekräftelsebehov.

sajtvärd  drömmar ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
saradormin
6/1/15, 8:25 PM
#51

*50 Så en själ är inte ren och perfekt. De funkar för vår själ befinner sig nån annanstans vi har energin från den. Så finns de inkarnerade änglar så är de kanske inte i kroppen.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
6/1/15, 8:31 PM
#52

Utveckling fortsätter, hela universum utvecklas, tom gud.

sajtvärd  drömmar ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
saradormin
6/2/15, 8:35 PM
#54

Varför är du arg, ja har inte sagt de finns inkarnerade änglar, men hur kan du vara säker de inte finns, du kanske vet guds plan eller.

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
6/2/15, 8:46 PM
#55

*53 Och varför inte svara på min fråga. Är själen inte ren och perfekt. Där fick du en tankeställare.

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
saradormin
6/3/15, 8:34 AM
#56

*53 Du har helt rätt i det att jag inte förstår gud, ja kommer aldrig kunna förstå gud heller. Då kan du väl lära mig förstå gud, eller säga mig guds plan också om du vet den också.

sajtvärd  drömmar ifokus

[Änglaljus]
6/4/15, 6:18 PM
#57

Det viktigaste av allt är väl att änglar finns ? inte om dom är inkarnerade eller inte ❤️

Dom finns med oss i allt, oavsett inkarnation eller ej, en helhet vi inte alltid förstår 🙂

Ljus, bara ljus säger mer än ytliga ord 🙂

Loris M
6/11/15, 8:01 PM
#58

Vet ni vad som retar mig i den här tråden? Tvärsäkerheten!! Hur kan vi sitta och håna varandra och vara så säkra på vår sak? Att någons andliga guide sitter och garvar åt att det skulle finnas inkarnerade änglar borde väl inte vara ett godtagbar bevis att den man skrattar åt har fel? Någon annan skulle kunna ifrågasätta den guidens existens. Finns han på riktigt eller finns han bara i den personens fantasivärld? 

Jag menar, att ifrågasätta är bara sunt. Men gör er inte lustiga över varandras uttalanden är ni snälla. Överlåt det åt skeptiker. Var istället ödmjuka och öppna inför varandras sanningar. Ingen av oss vet bättre än någon annan. Ingen har ensamrätt på sanningen. Vi kan bara sitta och spekulera hur saker och ting förhåller sig. Vi kan även hitta våra egna sanningar som vi känner oss trygga med. Men vi kan aldrig veta med säkerhet vems andliga guide säger sanning om änglar eller livet efter detta. Det slutliga och mest sanna svaret får vi nog först när vi flyttar över till andra sidan. 

Kram på er alla! 🌺

[Bettanbop]
6/23/15, 9:24 PM
#59

Du har en bra tanke där Loris M.

Vi kan aldrig veta vems guide som säger sanningen eftersom många säger olika saker. Den verkliga sanningen kommer så småningom på andra sidan.

Den garvande guiden skrattade nog åt Heike och inte åt någon annan tror jag.

Reinkarnerad eller ej är fel att säga till någon annan, det känner man själv. Man kan påstå så mycket om folk och låta så tvärsäker och övertygande, men man måste ändå rannsaka sig själv och känna efter i sitt inre hur det ligger till.

Om jag säger att jag ett reinkarnerad troll för att jag har en knöl på ena foten som varit en extra tå, så kan ingen annan än jag själv med säkerhet veta sanningen. Men just detta med troll och extra tå var rena påhittet 😃 

Reinkarnation betyder - åter i kött, och har en annan betydelse för mig än vad denna tråd handlar om.

desti
6/29/15, 7:31 AM
#60

Oj vilken intressant läsning. Ha det gott alla ;)

TezzD
7/5/15, 5:39 PM
#61

Alla  är fria att ha sin egen tro 🌺 Man ska inte håna någon för sin egen "vetskap".
Det finns hierarki även i himmelen 😉 Alla änglar är inte ljusbärare. Men man kan ju önska 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kayenta
7/7/15, 6:42 PM
#62

Alla som kallar sig för Änglar i den här tråden kan xx xxx xxxxx sig för vet ni  ni är xxxxxx Änglar Allihopa 😃tjohooo😉

Dom verkar i det fördolda och INTE HÄR PÅ I FOKUS 

(Lite väl vass i orden här. Redigerats  /moderator)

Annons:
Kayenta
7/11/15, 6:47 PM
#63

Nu är jag envis med Dig Tez men du skriver så här😉

Det finns hierarki även i himmelen Skämtar Alla änglar är inte ljusbärare. Men man kan ju önska Blomma

Så med andra ord önskar Du att du var den ljusbäraren,  men du är en enkel själ som oss alla andra med sändebud utan egen  vinning, men här blev det skryt i alla fall 🤫

( Har redigerat bort vassa ord /moderator)

TezzD
7/14/15, 9:25 PM
#64

Ja, det är din  syn på det hela och du får vara hur envis du vill och även alla andra som håller med dig🙂 Det är inte mitt jobb att övertyga eller övertala dig och andra.  Har man bestämt sig för en sak så är inte jag eller någon annan den som ska försöka att ändra på det med andra ord ❤️
Jag har ingenting emot att du tror något om mig eller kallar mig falsk. 

Det är du själv som tror, jag tror ingenting åt dig eller bestämmer vad du ska tro som sagt. 
Detta forum är till för oss som tror. 

Tror du på gud? Har du träffat honom? Tror du på änglar? Tror du över huvud taget? 
Vem har dom rätta svaren? 
Dom bär man endast på själv. 

Detta forum är till för att människor ska få vägledning och våga öppna sig. Inte för att behöva ta skit från andra för att ens tro är "fel"

Jag har inget emot det du nyss skrev, jag lever ändå med min tro 😉, men tänk efter en gång till innan du hoppar på människor och skrattar åt deras tro. 🌺

Vad tycker du själv om folk som skrattar åt dig och din tro? Du bryr dig kanske lika lite eller kanske tar du illa vid dig?  Så varför ordbråka när man ändå inte kan förändra andra? 
🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Denna kommentar har tagits bort.
Lilla Stjärna
7/14/15, 10:59 PM
#66

#64, TezzD

Jag delar inte alls din tro, men har gjort tidigare.

Det var i alla fall himla bra skrivit 👍 !

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Bettanbop]
7/15/15, 10:21 PM
#69

Ditt och Kayentas agg mot varandra hör inte hemma här. In båda är välkomna att delta i diskussioner och starta egna här på Änglar i fokus.

Men ert agg och negativa gentemot varandra vill vi inte ha här inne tack.

Annons:
Lilla Stjärna
7/15/15, 10:51 PM
#70

#69

Jaha, var det därför.

Men xxxxx / Kayentas agg och negativitet mot TezzD, sajtvärdinnan hör hemma här 🤔 ?  Vad tycker TezzD om detta?

Och xxxxx/ Kayentas  elaka attacker mot Saradormin  -dem vill du också ha här inne? Allt annat står kvar!

(redigerat bort namn efter önskemål / moderator)

[Bettanbop]
7/15/15, 11:02 PM
#71

Det mellan Tezz och Kayenta är mellan dem, och som du såg hanterade hon det på ett bra sätt 🙂

Det mellan Saradormin och Kayenta har redigerats, men deras ordval var inte lika påhoppadand som dina.

Den negativa energin ni sprider med era negativa kommentarer vill vi inte ha här inne på Änglar iFokus. Välkomna tillbaka när ni har glad och positiva tankar och energier Tack🌺

Lilla Stjärna
7/16/15, 11:10 PM
#72

# 71

Jag försöker alltid vara glad och ha positiva tankar, Bettanbop🙂! Jag försökte lätta upp den makabra stämningen som råder härinne. 🌈

# 0

Det var en helt fantastisk berättelse det där! Det starka ljuset ser jag också vidgas något enormt när någon gör goda och ärliga gärningar. Likaså när någon pratar eller tänker på Gud / Jesus. Jag kallar det "ande-utstrålningen"! Det är säkert en stor upplevelse att se detta kring dig!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Bettanbop]
7/19/15, 5:31 PM
#75

Då stänger vi denna tråd nu. Och det gör jag för att vi kommit helt från ämnet och att det urartar.

Vill bara säga till både Kayenta och Lilla Stjärna att ni är välkomna båda två att delta i trådar  MEN! från och med nu låter ni varandra vara och kommenterar inte varandras inlägg här på änglar om det inte är trevligt och positivt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: