Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 10150 ggr
gardit
10/6/13, 6:07 PM

Vad ber ni vilka Ärkeänglar om?

Vad brukar ni be om hjälp med, och till vilken Ärkeängel vänder ni er?

Hur har ni fått hjälp?

Det vanligaste är kanske att be Ärkeängel Mikael om beskydd men det finns ju fler Ärkeänglar. Jag är nyfiken på era upplevelser och erfarenheter.

Annons:
gardit
10/6/13, 6:12 PM
#1

Själv så ber jag ofta Ärkeängel Gabriel om vägledning och fick i somras "klart besked" om vilken kurs jag skulle välja inom detta ämne.👍

[Sol69]
10/6/13, 6:50 PM
#2

Brukar be änglarna om hjälp så kan de själva välja vem som är mest lämpad för uppdraget 😃

TezzD
10/6/13, 9:28 PM
#3

Säger som sol.
Jag ber ofta till Mikael att ge mig styrka.
Jag ber till de flesta faktiskt.
Men oftast så ber jag till alla Änglar.
Så får dom avgöra vilken ängel som ska hjälpa på det sätt som behövs mest 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
10/6/13, 10:24 PM
#4

Jag brukar också be till alla, så får den best lämpade komma till min hjälp 🙂

fatcat
10/6/13, 11:41 PM
#5

Ber till alla änglar jag med! 🙂Finns ju ganska många att välja mellan.. 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Tarotstollan
10/6/13, 11:46 PM
#6

Ber alla om hjälp och så får de bestämma själva vem som kan hjälpa mig med det jag ber om. Kan inte vilken ängel som står för vad och dessutom kan de nog lite av varje, inte bara inom ett gebit!😉❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Knorran
10/7/13, 9:09 AM
#7

brukar alltid säga kära gud änglar hjälp mig med… tänker att den ängel som är rätt för min bön hör den och kommer och hjälper mig och på så sätt får dom bestämma själv :-)

[Lynx1]
10/7/13, 9:16 AM
#8

Själv ber jag till den som står över alltet, Gud. Han brukar ha bäst koll på vilken ängel han ska skicka med vilket budskap/vilken kraft. För mig är änglarna "bara" budbärare/kraftbärare från ovan.

:-)

Maria Katarina
10/7/13, 3:31 PM
#9

(vad roligt med detta nya forum!)

Jag ber till Mikael om jag är rädd eller om jag behöver skydd på nåt sätt, och sedan till Rafael om hjälp med hälsan. Sen ber jag ofta om hjälp generellt, utan att rikta det till någon särskild.

majlar
10/7/13, 8:41 PM
#10

Jag ber Gud och alla änglar i min kvällsbön, om beskydd.

ALPHIRA
10/7/13, 10:50 PM
#11

Jag vet inte vad det är med mig men jag ber inte till ärkeänglarna. Det har hänt kanske ett par gånger under mitt långa liv. Och då har dom faktiskt svarat.

Jag ber "bara" till Gud och lämnar resten till honom.

Men en gång, för ca 50 år sedan, kom en gyllende och juvelertäckt ARM till min hjälp i en nödsituation. Såg armen med mina fysiska ögon och visste att det var en ängel av "högre rang". -Hade inte då hört talas om något som ärkeängel.

Så dom säkert har ett öga på oss oavsett… 🙂

TezzD
10/7/13, 10:58 PM
#12

Härligt Alphira! 😍Gyllene …Intressant! måste kolla upp det! 😎 Känner igen det lite..🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

gardit
10/8/13, 9:24 PM
#13

I min värld är Änglar inget annat än Guds förlängda arm, så att be en Ängel har samma betydelse som att be till Gud, Allt är Ett, liksom. 

För mig känns det bra att tänka på någon "konkret" när jag ber och visualiserar. Andra i min närhet skickar sin bön till "Universum" eller "Mitt Högre Jag", och eftersom Allt är Ett, spelar det mindre roll vart man adresserar sin bön.

Förutom att be Ärkeängel Mikael om beskydd för mig och min bil, ber jag Ärkeängel Ariel att skydda de vilda djuren från min bils "vilda framfart", samtidigt som jag visualiserar hur älgar och rådjur m.m. springer från vägen. Det var längesedan något vilt dök upp framför bilen nu (bor på landet med mycket vilt runt knuten)

När jag tänker på nära och kära som är sjuka, skickar jag en bön till Ärkeängel Rafael om healing, samtidigt som jag visualiserar personen "badande" i grönt ljus. Det känns bra när man inte alltid kan vara nära.

När jag tappar bort nycklar, plånbok, mobil eller liknande så hjälper Ärkeängel Camael mig att hitta det igen. Jag lovar, det har jag haft anledning att testa😞 nu kanske det är läge att be om hjälp att hålla i mina saker☝️ 

Kram på er!

Annons:
TezzD
10/8/13, 9:42 PM
#14

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fatcat
10/8/13, 10:08 PM
#15

Finns det någon ärkeängel som kan ge tur i spel?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
10/8/13, 10:18 PM
#16

Man ska inte utnyttja änglarna till sådant 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/8/13, 11:19 PM
#17

Förlåt mig, nu är jag tråkig! 😮

Men jag måste bara fråga, varför måste man alltid be just ärkeänglarna om hjälp. Det finns ju så himla massa andra änglar. Och gudar och guider och faderullan. Sist men inte minst ens egen skyddsängel. Och inte glömma Gud(ar), Jesus etc…

Och sen hela tiden bara be och be om hjälp. Kommer man ihåg att tacka ens?

Nu gjorde jag mig säkert icke-populär (men det bjuder jag på…) 😐
Säger förlåt igen.

ALPHIRA
10/9/13, 12:24 AM
#18

Oj. Vad har jag sagt här ovan! Nu mår jag så dåligt att kan inte gå och lägga mig innan jag från hjärtat har bett om ursäkt. Meningen var inte att såra er mina kära på något sätt. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Usch, vad jag hatar mig själv. 🤮😡

TezzD
10/9/13, 8:36 AM
#19

Hihi, klart att man tackar för all hjälp man ber om 🌺 Jag hoppas att alla gör det. ❤️

Jag ber inte bara till änglarna såklart 😉 men det är ju det sm denna sajt handlar om 😃

inget fel med det du skrev 🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/9/13, 10:49 AM
#20

Rosalee, du är snäll. Tack. ❤️

Annons:
gardit
10/9/13, 8:27 PM
#21

Kul, nu börjar det bli lite diskussion på den här sidan😉

Alphira, gillar ditt inlägg, jag tror jag ska be hela faderullan om hjälp nästa gång jag känner att jag behöver lite hjälp🤪

men snälla du, gå inte omkring och hata dig själv, det gör bara ont.

❤️☀️ till dig

ALPHIRA
10/9/13, 9:31 PM
#22

Tack gardit! Dina ord var för mycket att smälta. Fast jag går inte omkring, jag sitter mycket still åtminstone just nu med en katt på knän.

Du är fin du, gardit. 🌺

Men faktum är att mitt lilla ADHD gör sig gällande ibland. Säger för fort innan man hunnit tänka klart. Jag blir för klumpig med mina ord på något sätt.
Sen får man ångra sig. Fast facit i handen -har jag många gånger släppt ut ur munnen sanningar vilka uppskattats först efteråt.

Typiskt mig nu igen…tråden handlar inte om mig.

Tack för mig. Ska ha en paus här nu. Älskar er alla! ❤️

TezzD
10/9/13, 10:48 PM
#23

Alphira!
Fina Alphira, 🌺det är ingen som tar illa vid sig här inne. Alla är lika värda, med eller utan bokstavskombinationer, dysleksi, handikapp, trögtänkande, snabbtänkande, osv osv (Hoppas ingen tar illa vid sig nu jag bara anger helt vanliga "problem" hos många) eller vad det nu kan vara som man anser som "onormalt". Jag själv tjatar alldeles för mkt…😉

Men alla är vi här inne för att vi har en gemensam tro. ALLT är normalt här inne. Alla är vi lika oavsett vad man vill kalla sig och sin kropp. ❤️

Det känns som att jag bara babblar en massa nu och allt blir rörigt, men jag hoppas verkligen inte att någon känner sig utanför eller "annorlunda" och att ni förstår min intuition med det hela.

För här inne är vi ALLA annorlunda. Vi har en tro som (tyvärr) En majoritet inte har, och därför blir vi "speciella" i andras ögon.

Vi finns här för varandra. Det är det som är meningen med denna sidan. 🌺 
När resten av världen dömer och blundar. Så ska ni alla veta att här inne har vi inga fördomar, här inne finns det ENDAST ljus, kärlek och värme. Här inne kan vi blanda oss samman med änglarna och alla fina människor som vill detsamma. Ge hjälp och be om hjälp.

Öka kunskapen om kärleken. 

För det är just det vad Gud och änglarna står för 🌺❤️
Och det är just det som ALLA är värda.

Kram på er fina änglavänner.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/9/13, 10:53 PM
#24

👋

Lilla Stjärna
10/12/13, 10:44 PM
#25

ALFHIRA #17 & 18!!! Snälla du, jag tycker inte att du ska skämmas eller något sådant överhuvudtaget! För mig verkar det snarare som att du har fått en uppenbarelse direkt från Gud!

Under den parantes i mitt liv som jag råkade slå in på nyandligheten så bad jag mycket ofta till änglarna, ofta två gånger om dagen, och förstås när jag var väldigt orolig eller i annan nöd. Läste mycket böcker mm om änglar där det stod om alla dessa tekniker för att åkalla änglarna.

Det hjälpte inte!!!

Jag försökte att fantisera ihop att en ängel uppenbarade sig hos mig, men problemet kvarstod!!!

Senare kom jag att arbeta tillsammans med flera präster och en gång kom vi att diskutera just om änglar och jag tog upp mitt problem. Då fick jag förklarat för mig;, att man ber aldrig till varken änglar, jungfru Maria eller till någon annan än Gud. Allt sådant är inget annat än avgudadyrkan -vilket Gud skarpt uppmanar oss till att aldrig börja med! Den uppmaningen står ju också som # 1 i "Tio Guds budord":

 http://sv.wikipedia.org/wiki/Avgudadyrkan

Jag fick lära mig att (Guds!) änglar är en slags Medarbetare, som Gud skickar till vår hjälp och inga som man åkallar eller tillber överhuvudtaget. Om en ängel uppenbarar sig för oss, ska vi naturligtvis kommunicera med den och ta emot hjälp och budskap.

Sedan jag återgick till att be direkt till Gud istället så har jag ALLTID fått den hjälp och stöd i nödsituationer som jag bett om.

OCH 3 stycken änglar har uppenbarat sig för mig sedan dess! Det var underbart att kunna släppa alla dessa "ceremonier" och sånt, Vi behöver inte anstränga oss med att tala om för Gud att vi behöver hjälp, det har Gud redan snappat upp innan vi ens har tänkt tanken  🙂!

gardit
10/13/13, 11:59 AM
#26

Likaväl som att jag ber en "fysisk" vän om hjälp och råd, så kan jag be en Ängel eller min andliga guide om hjälp och råd. Det finns ingen chans att de tar Guds plats som den kraft som ligger bakom allt i Universum.

De ord och namn vi har på saker och ting tolkas i varje själ, och ingen kan döma över olika personers sätt att tolka orden. 

Kyrkan består av människor varav många är kloka och bra att prata med. Tyvärr finns även motsatsen och jag vet många som blivit bortskrämda av "domedagspredikningar"  i barndomen och under konfirmationen. De kan säga saker som: jag ber gärna till änglarna, men blanda inte in Gud och Jesus för då …

Byt ut ordet "Gud" mot "Universum", "Allt Som Är", "Kraften" eller något som de kan acceptera, alternativt använd t.ex. Ärkeänglar som budbärare. Min tro är att Gud lyssnar om känslan är äkta när vi ber, den kan lätt fördunklas av "gör jag rätt nu" om man använder konstiga ceremonier.

Det finns troende över hela vår värld som ber på olika sätt, de ber som de har blivit lärda. Det blir fel när fanatism blandas in i bilden, oavsett religion, men kan vi lära oss att acceptera varandras olikheter vore världen ännu mer underbar.

Ljus och Kärlek till er alla. Fortsätt att be om hjälp på det sätt som känns rätt för er, så fortsätter jag be Ärkeängel Gabriel om vägledning och Ärkeängel Mikael om beskydd, samtidigt som jag Tackar för hjälpen!

Nandini
10/13/13, 7:10 PM
#27

Jag ber till min skyddsängel i första hand. Jag tror hon heter Miranda!

Annons:
ALPHIRA
10/13/13, 11:42 PM
#28

Skulle ha en paus här men kan inte låta bli…tack Rosalee och andra…

#25 Lilla Stjärnan där…I mitt fall är det så att jag har en kontakt med MIN Gud. Och upplever att han tar hand om mig och allting så jag ber bara till honom. Men han är inte kyrkans Gud men nog Bibelns i stora drag, men långt ifrån punkt och pricka. Mycket i Bibeln har blivit ändrat pga översättningar mm. Jag har också haft kontakt med änglar men upplever att det är tack vare att Gud har skickat dom. I min värld är det i sista hand alltid Gud som bestämmer vilka änglakontakter jag har.

#26 Gardit…Jag skulle mycket väl kunna kalla min Gud för "Kraften", "Allt som Är" eller "Universum" därför att SÅ STOR är han.

Jag har hört hans röst två gånger med mina fysiska öron. Ena gången sa han "OM" =JAG ÄR. OCH DET VAR EN RÖST SOM HETER DUGA!!!!!!!! (I Bibeln beskrivs hans röst väldigt bra.)

Du nämner kyrkans ceremonier…visst dom kan vara viktiga för många, det måste man förstå. -Kan i detta sammanhang berätta att jag har läst 3,5 år teologi i Uppsala men avbröt och började läsa något helt annat. Dessa ceremonier var nu inte orsaken till mitt avhopp men jag upplevde att det finns för mycket slentrianmässigt i kyrkans vardag och helg. Vad det gällde prästutbildningen så tyckte jag att det var oerhört viktigt med "mannekängkursen", som jag kallade det för. Dvs hur man vrider och vänder sig vid altaret.

Ha, ha, nu har jag igen gjort mig icke-populär bland några! Kan fortfarande inte mer än att bjuda på det…får se om jag ångrar mig efter fem minuter. Försöker låta bli. Det jag skrivit, det har jag skrivit.

#27 Nandini…härligt att du har din Miranda!

Och så är det ju, vi alla har vår egen upplevelsevärld och vi växer hela tiden andligt. Spännande framtid väntar var och en!

[Lynx1]
10/14/13, 8:26 AM
#29

om det nu är något man innerligt önskar sig, varför riktar man inte önskningen högst upp? till Gud? det är ett stort frågetrcken för mig. jag är helt inne på både alphiras och lilla stjärnans spår. och tycka vad man vill om kyrkan men det finns en anledning till varför avgudadyrkan är så "fel" i olika religioner t.ex. det är för att det krånglar till något som är och ska vara väldigt enkelt oavsett vilket namn man ger det. det leder en på omvägar snarare än på genvägar.

Lilla Stjärna
10/17/13, 10:06 PM
#30

#29 Lynx1, ja du, exakt så går mina tankegångar också! Änglarna får ju ändå inte gripa in oombedda. De är ju enbart Guds budbärare och tjänare, och inga gudomar.

Att be till änglarna är ungefär som om jag gick och väntade på ett paket, med innehåll som var superviktigt för mig. Det spelar då ingen roll hur mycket jag bönar, ber och tjatar på brevbärarna -jag måste ju kontakta företaget om att de snabbar på med leveransen istället.

Jag kom att tänka på hur viktigt det är att ta Guds och Jesus varningar på allvar….eftersom jag själv började att be till änglar, när jag hade läst böcker om änglar och gått en massa änglakurser (kostade mig nästan en halv förmögenhet 😭 ) mm. Jag blev istället kontaktad av oerhört spännande ljusvarelser och sedan rullade det på med allt möjligt. Det är sååå viktigt att försäkra sig om att det verkligen är t ex Guds änglar som kontaktar oss, och inga andra slags "änglar". Så här kan det annars gå om det vill sig illa:

https://sites.google.com/site/ufologist52/Home/artiklar/artiklar-1986-1990/aenglar-viska-enbart-falskhet

TezzD
10/18/13, 9:22 AM
#31

Ja, när man blandar in andar så kan det gå lite hur som helst.
Man ska aldrig lita blint på en ande, däremot så är det noga att lyssna, för det kan alltid ha ett grundläggande budskap. Det är oftast människan som tolkar det fel.

Nu är det ju som så att man gör inte fel i att be till änglarna.
Änglarna hjälper gud och det är gud som skickar ut änglarna till att hjälpa.
Så man ska inte känna sig pressad att man inte får be till någon annan än gud. För det är ju klart att man får det! 
Det kan bara ta lite längre tid innan man får hjälp eller budskap då. 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
10/18/13, 11:06 AM
#32

Man kan säga att om jag vill bli frisk så kan jag be till Gud att bli det men oftast får man lov och besöka en läkare också. Ibland får man avboka läkartid, Gud har ingripit akut. Eller han skickat sina änglar och bota.

Eller be till Gud att hjälpa i en ekonomisk knipa men man får lov och kontakta banken för ett lån i alla fall. Men sen kan det också plötsligt ske som i TRISS-lott-reklamen.

Fast jag ber direkt till Gud så tror jag inte alls att han varje gång ingriper direkt på ett mirakulöst sätt utan ger mig en lösning på problemet i min tankevärld. Gud har oerhörd makt men han vill också att lilla människan använder det han gett till henne.

På en punkt har Gud krånglat till det: Han vill att vi alltid ska säga när vi ber: "Ske Din vilja, inte min!" -Och där kan man inte lura Gud.

Nu vet jag inte riktigt hur ni har uppfattat mig men jag tycker naturligtvis att vi kan be vilka vi vill. Vilka skulle vara mer tillmötesgående i detta sammanhang än just änglar och i den kören även ärkeänglar! -Som du säger Rosalee, så är det Gud som skickat dom till oss för att hjälpa!

Lilla Stjärna
10/18/13, 2:42 PM
#33

Jag vill bara förklara att jag inte instämmer med rubriken för artikeln som jag länkade till i # 30! Jag vill absolut inte att nån ska tro det!!! Tvärtom så har jag ju själv fått gudomlig hjälp 😍!  Jag såg den mer som ett upprop, för att uppmärksamma folk att vara vaksamma på att vi kanske inte alltid är medvetna om vad / vem vi släpper in i våra sinnen! Jag har egna tragiska erfarenheter av en tid med bedrägerier och jag har märkt hur det har ökat lavinartat. Det finns varelser som kan imitera både Guds änglar, våra avlidna förfäder och mycket där till.

Självklart instämmer jag också i att alla får bestämma själva vem de vill be till -det vore ju helt förskräckligt annars 😮🤔! Vi är ju födda in i den här världen med fri vilja…….och vi kan välja om på nytt i varje nytt ögonblick 🙂🌈🍸 , underbart!

[Lynx1]
10/18/13, 7:11 PM
#34

just eftersom det är som alphira säger "ske din vilja, inte min" så brukar jag be gud om klarhet att se/förstå mig på min svårighet snarare än att den ska försvinna ifrån mig. det finns nämligen en poäng med allt som sker :-) det tror jag är viktigt att ha med oavsett nu vem man ber till. vilja att förstå snarare än att motsätta sig det som sker.

Annons:
ALPHIRA
10/18/13, 9:54 PM
#35

Precis som du Lynx1 säger så är det alltid en syfte med allting som sker. Många gånger något som går över vår egen vilja eller förstånd. Men han vet bäst.

Allt som händer just mig händer inte bara för mig utan händelsen strålar sig till en stor mängd andra människors liv på mängder av olika sätt.

Har alltid sagt att "dom där uppe" måste ha en enorm koll och rätt timing att allt ska ske som det ska ske.

❤️🤗

ProvinsiaRivers
10/18/13, 10:35 PM
#36

Var och en är lycklig i sin tro;))

Jag tror på en "Gud" och änglar och allt möjligt :)) Har fått hjälp många ggr! Mest ber jag till Ärkeänglarna Mikael och Rafael men lika mycket till änglar som finns tillgängliga just då;)) Om en trygg resa med bil,problem med mina katter,jobbet ja allt möjligt.Och när jag ber och lämna problemet till änglarna och universum så löser det sig alltid till det bästa!!

ProvinsiaRivers
10/18/13, 10:45 PM
#37

OCH man ska komma ihåg att tacka!:)) Det gör jag så gott som varje kväll innan jag somnar:)Tackar universum,mina änglar,guider osv…

J-Artur-K
10/18/13, 10:50 PM
#38

Gud är ju störst av alla men man få kunskap av andra gudar och gudinnor , ärkeänglar o änglar med. Om du ber om guds hjälp och får en ängel som hjälper dig men du tar ingen kontakt med den ängeln så missar du att få mer kunskap. Genom att ha kontakt med andra så får man mer lärdom och man får mer kraft. Är på det sättet jag kan få fram kraftfull healing jag har träffat gudar, gudinnor massa änglar , fått kontakt med ärkeänglar , o massa annat. Men det hade aldrig hänt om jag inte skapa kontakt med dom. Gud är gud men man kan få stor hjälp av andra med. 

Jag ber till gud men tycker inte man ska underskatta dom andra. 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
10/19/13, 12:03 AM
#39

Kära Arthur. Jag tror ingen av oss underskattar "dom andra".

Jag (vi) vet att det finns massvis av andra hjälpare som jag (vi) aldrig har träffat. Du själv har haft förmånen att se mycket till synes "hemligt" som är inte till alla förunnat. -Men vi alla utvecklas ju, det gör man med tvång om man umgås med såna som dig 😉🤗
ProvinciaRivers.

Det du säger är så sant så. Man ska komma ihåg att tacka. ❤️

J-Artur-K
10/20/13, 9:40 PM
#40

#39 jag men inte att ni har fel i saker ni säger. Jag nämner det bara för att om man alltid ber Gud om hjälpen. Men man vill utveckla sig mera. Så kan man missa en väldigt bra  personlig andlig utveckling om man vill utvecklas. Man utvecklas ju såklart ändå. Gud är ju till oerhört stor hjälp. Men det jag menar är. Tänk dig om du har guds hjälp, Men varje gång du ber han om hjälp så sänder han hjälp för den gången. Men du har ingen personlig kontakt med den som hjälper dig den gången. o nästa gång o gången efter det. sedan fortsätter det så. Men om du tar hjälp av andra men inte går genom Gud. Så bildar du bra relationer med andra, Änglar , ärkeänglar , gudar , gudinnor , kraftdjur , allt möjligt, du skapar en allians med dom, du vet vad dom kan göra o utveckla den kunskapen med dom , kopplingen mellan er stärks hela tiden o ni kan tillsammans göra något mycket större än om ni inte hade en så starkt koppling mellan varandra. Är det jag menar. Relation med gud är ju otroligt bara det men att ha bra relation med andra är något som kan hjälp en på annat otroligt sätt. Är därför jag nämner det. Jag menar om man vill satsa på framtiden , för stunden är det lätt att gå genom gud men om man inte bevarar andra kontakter så kan man missa att få en oerhört stark relation till andra som man inte kan beskriva med ord vad det kan göra för en. Man kan få fram mirakel kan man nog säga utan överdriva. Kraften blir starkare ju längre relationen med dom andra är kan man säga. För banden mellan er blir starkare o starkare o du vet mer o mer hur dom fungerar som. När du skapar dessa starka relationer kommer du märka hur du blir starkare i dig själv. Du växer inombords. 

Jag menar inte att det är fel att gå bara till gud direkt. Jag tar bara upp det för om man vill få fram större kunskap eller vad man ska kalla det för. Få fram större kraft i det man gör så har man oerhört stor vinning av att skapa starka relationer med andra förutom gud. Han är störst men kraften i andra när man har en stark relation med dom är något som är synd att inte ta emot om man har chansen till det. Är därför jag nämner det för att det är synd om man har sådan chans o missar det. Men om man trivs o att Gå direkt till Gud o är nöjd med det så är det ju underbart det. 🙂 Men jag själv är ju en sökare. Kan jag bli bättre i det jag gör så tar jag chansen. Inte för det är sämre att bara vända sig till Gud. Men man kan inte säga att det är bättre att bara vända sig till Gud det är falskt det står jag för utan tvekan. 

Att vända sig till Gud är ju oerhört bra men bara vänd sig till Gud kan man inte säga är bäst är det jag menar. Så det inte blir missuppfattning. 🙂

Jag menar inte att någon har påstått något annat jag bara nämner det för är ju alltid bra att höra andras åsikter i saker. 

Men allt detta är bara min åsikt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
10/20/13, 9:59 PM
#41

Jag tror vi har förstått hur du tänker och vad du vill säga.

Detta vem eller vilken vi vänder oss till kan ha med vår vilja att utvecklas att göra. Så är det i mitt fall. Jag vill väl utvecklas andligt men vill inte vara med om något magnifikt och helt för mig oförståeligt. -Är säkert rädd för det okända, vilket du sagt till mig i ett annat sammanhang.

Det var kloka ord av dig, Arthur. Tål att tänkas. 👍

Annons:
J-Artur-K
10/20/13, 10:03 PM
#42

#41 är inget fel med att vara nöjd med som det är. 🙂 Bara nämner det för kan vara bra för någon som kanske vill utvecklas mera o får upp ögonen för det om det passar den personen. 🙂 Men vi har ju våra egna sätt som passar oss. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Lynx1]
10/21/13, 7:25 PM
#43

jag är helt övertygad om att min Gud är tillräckligt kraftfull för att även uppmärksamma mig om hjälpen han skickar. min dyrkan går enbart till Gud men jag är medveten om att hjälpen kommer i olika skepnader. och skepnaden den kommer i får största respekten av mig, men inte min dyrkan. precis som hjälpen som når mig kan vara en livs levande människa, och denna möter jag såklart med vördnad, men jag börjar ju inte dyrka människan. man går inte per automatik miste om hjälpen bara för att man inte tillber den.

J-Artur-K
10/21/13, 8:41 PM
#44

#43 Jag sade absolut inte att man går miste om hjälpen. Jag sade att hjälpen man får av gud är otroligt bra. Men om man skapar relation om andra som änglar, ärke änglar, gudar , gudinnor o kraftdjur , o annat. Så kan man utvecklas enormt mycket inom det andliga på annat sätt mer kraftfullt. Om man själv vill det såklart. 

Jag har inte sagt att ditt sätt är fel. Jag tar hjälp av gud, gudar o gudinna , kraftdjur , änglar , ärkeänglar ,o andra. Det jag har märkt är att med doms hjälp så utvecklades jag enormt mycket mer än med bara guds hjälp. Ju fler jag fick bra relation med så utvecklades jag mer  mer. Healing mer otrolig kraftfull med deras hjälp. När jag bilda starkt band med dom. Sedan menar jag inte att man inte kan skapa otroligt bra förmåga eller vad man ska kalla det för genom att inte skapa band med andra än gud. Det skrev jag ju även i tidigare inlägg. Jag tog upp det för först vände jag mig till gud men sedan vände jag mig även till andra o skapa band med andra med. Så jag nämnde detta genom egen erfarenhet. Jag sade tydligt att det är inget fel med att bara vända sig till Gud om det är det man vill och tycker det är bra. Jag nämnde det bara för uppmärksamma fördelar med det om man själv tycker det passar en. Att det kan vara bra för en att även skapa relation med andra sedan är det ju upp till en själv om man vill det eller inte. 🙂

Som exempel på min utveckling ifrån när jag inte hade bra relation med andra till jag hade bra relation med andra. 

I början kände dom av healingen o blev bättre o fullständigt bra men var inge allvarliga saker. Som man kan se som mer kraftfull healing av det jag kan idag. När jag fick kontakt med andra som hjälper mig och skapa stark relation med dom. Så börja dom jag gav healing känna av healingen mer kraftfullt på positivt sätt och även jag själv kände av det mer kraftfullt på positivt sätt. Börja med astrala resor o fick mer o mer väldigt bra kontakter som utvecklade mig enormt. 

Fick hjälp av änglar som jag bilda bra relation med, Gudar som exempel guden zeus som hjälper mig väldigt mycket , gudinna som är oerhört bra på healing som hjälper mig med healing oerhört mycket, kraftdjur som hjälper mig ofattbart mycket, Som exempel en Pegasus som hjälper mig att ta mig till andra dimensioner mycket lättare. Men även andra som hjälper mig. En som haft problem med båda sina ben o vanlig läkarvård kunde inte få bort problemen. Efter en enda healing så försvann problemen direkt när healingen var klar eller om det var dagen efter ja hörde att det var bort dagen efter i alla fall. Än idag så är problemen borta. En som hade influensa o hade inte varit så sjuk i hela sitt liv var bra dagen efter och 2 dar senare helt frisk. Hon skulle fara till London på en onsdag o kontakta mig på måndagen. Var min syster och hon trodde absolut inte att hon kunde fara med sina vänner till London. Men på grund av healingen som vi är övertygade att det berodde på för hon var så sjuk. Kunde hon fara o var fullt frisk. En person som hade gjort illa vi kan säga att det var den högra handen rejält så hon inte kunde hålla en kopp med den ens. Oerhört smärta var det i den. Under healingen blev smärtan värre på grund av att läka den handen krävs det smärta för ordna det. Annars går det inte ordna det. Efter healingen skrev jag att handen kommer vara bra igen dagen efter för jag bara visste det. På efter middagen dagen efter fick jag ett meddelande att handen var lika bra som den vänstra handen. Den var bra dagen efter som jag sade att det skulle vara. En person som hade en wipleash skada sedan 17 år tillbaka och var sjukskriven 100% på grund av den och kunde inte ha något fysiks liv för om hon gjorde något mer fysiskt blev hon sängliggandes 1 vecka. Hon kunde bara sova några få timmar inte mer än 5 timmar per natt på grund av skadan. Men efter några healingar fick hon tillbaka sömnen. Sovde normalt igen. Kunde fara o åka skoter som hon inte kunde i vanliga fall på djup snö som hon aldrig gjorde. Fara hem igen och direkt hälsa på en vän och behövde inte lägga sig i sängen för hon orkade göra det. Hon berätta att hon inte mått så bra på 17 år sedan olyckan hon var med om. Hon fick tillbaka sitt liv igen. Men vet inte hur det är idag. 

En som hjälper mig gav mig en energi kula som ja tog emot när jag gav healing. Energi kulan var lika stor som en kanon kula. När jag tog emot energi kulan låg jag ner men när jag fick den så gav styrkan av energierna så enorm tryck av positiva energier att ja flög upp i sängen och energierna höll mig uppe så jag satt upp utan att jag själv gjorde något. Var så stor kraft att energierna höll mig uppe en bra stund sedan när jag låg ner så kände man hur alla energier i kroppen byttes ut. Det låter kanske skrämmande att jag flög upp men var en oerhört härlig känsla. Utan att jag berätta detta till den jag gav healing så berätta hon att även hon såg en lysande stor kula under healingen. Det var energi kulan jag tog emot. 

Detta är bara några exempel

Och detta har hänt på grund av relationer jag skapat med andra. Men jag menar inte att det inte händer om man vänder sig enbart till Gud för han kan hjälpa oerhört mycket. Jag nämner det bara för att kan vara bra att veta att man kan få oerhört stor hjälp av att bilda kontakt med andra. För har man relation med Gud varför skulle man inte kunna få bra relation med andra då ? Har man det med Gud lär man kunna få det med andra med om man själv vill det. Men självklart är det väldigt bra nog att ha relation med Gud. Jag bara nämnder det för att det kan vara bra att tänka på. Jag har aldrig sagt att det är sämre att bara vända sig till Gud har bara nämnt fördelar med att bilda relation med andra också på grund av egen erfarenhet av att först vända mig till Gud sedan även andra. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Lynx1]
10/21/13, 9:18 PM
#45

"Ju fler jag fick bra relation med så utvecklades jag mer  mer. Healing mer otrolig kraftfull med deras hjälp."

Det tror jag på! Vad du missar lite i frågan är dock att det ÄR Gud som ligger bakom alla de där krafterna du är i kontakt med i healingen t.ex. Och utan Gud finns inte dem heller. Så därför tordes din tacksamhet riktas till Gud och inte direkt till skapelserna. Fast också skapelserna om man vill det. Men icke att förglömma Skaparen. Det är det jag menar och inte att man enbart ska ha Gud för vad är Gud egentligen? Inte en nisse i vit klänning som ska dyrkas. Gud är ALLT. Och utan Gud finns INGET. Det enda konstanta i denna värld. 

Detta enligt mig då. Att se Gud som avskiljt från övriga ting, t.ex. Gudar och Gudinnor är flergudadyrkan och det krånglar till det som ska vara så enkelt. Kärnan i alltet är nämligen 1. Det är dit vi alla ska en vacker dag. 

Kände jag var tvungen att förtydliga igen. Det är nämligen INTE så att jag avvisar andliga mästares kunskaper och information. Eller vanliga människors sådana. Alla dessa skapelser är skickade från Gud. Men eftersom jag personligen omöjligen kan ha koll på alla så ber jag kärnan (Gud) om hjälp med att skicka mig det verktyg som passar mig bäst i frågan helt enkelt. Om han då skickar mig Jesus så tackar jag och tar emot, fastän jag inte är kristen. Eller någon annan mästare. Eller kraft. Eller ängel. På så vis får jag också den bästa hjälpen - eftersom Gud själv har valt ut mina medhjälpare, healingguider, etc.

Tack för mig :-)

fatcat
10/21/13, 9:25 PM
#46

Måste säga att jag delar din uppfattning Lynx1. För mig är gud något som existerar överallt och som följer oss genom hela livet eftersom vi är en del av skapelsen, precis som allt annat.

Änglar, gudar och gudinnor tillhör en o samma gud🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

J-Artur-K
10/21/13, 9:56 PM
#47

#45 Tror du missar vad jag skrivit. 🙂 Jag har sagt hela tiden att Gud är störst och hela tiden sagt att man får oerhört stor hjälp av han o det räcker med han. Har bara sagt att man kan få ännu större hjälp om man bilda bra relation med andra. Det du säger har jag redan sagt med andra ord. 🙂 Men det är inte konstigt om du missuppfattar vad jag säger om du inte gjort på det sätt jag gjort upplevt det jag upplevt. Jag har ju också kontakt med gud ända sedan jag var ett litet barn. Var han som gjorde så jag orka hålla mig vid liv under uppväxten. Tackar han hela tiden för hjälpen han ger mig. Han är den första jag ber om hjälp om jag inte vet att en annan kan hjälpa mig bättre för den hjälp jag behöver är dens område. Är det jag menar med att det är bra om man har relation med andra förutom Gud. För man kan vända sig direkt till källan av den hjälp man behöver som är dens område. Gud sänder ju hjälp för just det området också. Men man kan få fram ännu  större hjälp om man fått en kontakt som är dens specialitet i just det området är det jag menar. Gud sänder ju en som behövs för det området. Men om man skapat bra relation med en som är expert på just det området och har väldigt stor kraft i det området så vänder ja mig direkt till den guden eller vem det är för jag vet ju redan att den guden är expert på det området så finns ingen anledning att jag ska gå till gud då när jag redan vet att den guden är expert på det området.🙂 Du missuppfattar vad jag menar tror jag. Jag har sagt att Gud är störst bara sagt att det är bra att bilda bra relation med andra också. Jag tackar Gud hela tiden för hans hjälp för är han som hjälp mig mest av alla. jag håller med i det du säger men tror du måste missupfatta vad jag säger. För det du nämner har jag sagt med andra ord men bara sagt att det är bra att skapa realation med andra. Är ju Gud jag mest har kontakt med. Men har kontakt med flera andra också när jag behöver just deras hjälp på grund av att jag vet att dom är dom bästa jag kan få hjälp av just då. Är därför jag kan det jag kan. Men är Gud som är största anledningen till det. Han är som du säger grunden till allt. Jag har inte sagt att det inte stämmer. Enda jag sagt är att det är bra att skapa bra relation med andra. Och är Gud jag tackar mest. Så du måste ha missuppfattat det jag sagt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

yamher
10/22/13, 9:23 AM
#48

Alla ansvarar för olika saker där uppe precis som vi har olika ansvars områden på ett stort företag. Om vi människor är som golvarbetarna på en stor fabrik, är änglarna förmän och enklare kontorsarbete. Ärkeänglar har större befattning med större ansvar. Gud skulle vara VD och resten av de andra högre makter som styrelsen.

Vad vi önskar att säga till om, ber om, önskar osv. tas oftast upp av förmän, arbetsledare osv. Vi skickar ut en bön om hjälp är de närmaste som plockar upp den bönen.

VD utför inte allt jobb utan delegerar de flesta uppgifterna till dem som ansvarar för det. Säkerhet till den som ansvarar för det. Tester till testlabb, arbetsmiljöfrågor till annat. Systemet är komplext men det fungerar. Alla funktioner är lika viktiga.

VD är den som utåt ansvarar för företaget, men knappast bär hela ansvaret. Vi kan gärna utgå från att VD:n är hela världen.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
gardit
10/22/13, 6:18 PM
#49

Tack yamher❤️

Kunde inte ha uttryckt det bättre själv!

J-Artur-K
10/22/13, 6:47 PM
#50

#48 Är precis det jag tänker. 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
10/22/13, 10:20 PM
#51

#48 yamher! Tredje gången gillt. Så skulle jag också ha skrivit i stora drag.

[Fabulous.]
1/15/14, 6:10 PM
#52

Hej, jag ber till Gabriel & Mikael. Gabriel har hjälpt mig en gång, Mikael också :)

[Bettanbop]
1/15/14, 10:36 PM
#53

Oj så kul att höra allas syn på ämnet, hur ni tänker och gör 🙂

Jag har försökt att be "hela faderullan" om hjälp i bland, men tycker inte jag får samma gensvar då som när jag ber till bara Gud eller till bara Änglarna eller bara ärkeänglarna.

Försökte faktiskt i går att be om hjälp till en "specialist" för en speciell sak, känd att jag fick svar, men saken är inte fixad 😕 kanske var något denne specialist inte förstod sig på 😉

🤗 på er alla

Upp till toppen
Annons: