Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1684 ggr
fatcat
2013-10-04 19:14

Halloween - Alla helgons dag

Halloween och alla helgons dag närmar sig med stormsteg! Snart är tiden på året då vi ska minnas dem som inte längre existerar i denna fysiska värld, nära eller kära som kanske hade varit vid liv idag. Det är höjdpunkten på året då änglar och andar får känna människors sorg, glädje och kärlek. 

Vad ska ni göra eller vad brukar ni göra under alla helgons helg?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
TezzD
2013-10-04 21:39
#1

Jag kommer att tända lyktor både inne och ute. Varje år så tänker jag att jag ska åka till min pappas gravplats, men det blir aldrig av, och alla mina nära som gått bort ligger på olika platser, så jag tänder hemma för jag vet att dom ser 😉🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fatcat
2013-10-04 21:46
#2

Awe, okej Rosalee! 🙂Det är tanken som räknas! Ett ljus hemma är lika värdefullt som ett vid graven. Lika värdefullt för andarna🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2013-10-04 22:56
#3

Själv ska jag nog tända ett ljus på min farmors grav.. Aldrig gjort det vad jag kan minnas. Kanske leta upp en gammal klasskompis grav o lägga nån blomma o ljus där också. Han gick bort i vintras, har dock ingen aning vart han är begraven..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-04 23:03
#4

Det tycker jag att du ska göra, det är en fin gest att hedra deras minne 🌺

Du kanske kan fråga någon släkting till honom?
Om du inte vill eller kan , så räcker det att tända hemma, för dom ser det ändå 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fatcat
2013-10-04 23:06
#5

Jag brukar försöka gå till kyrkan minst en gång i nånaden o tända ett ljus för dem..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-04 23:17
#6

SÅ bra 😃 Det gör inget om man glömmer, eller inte gör det alls 😉 men visst blir det lite mer fridfullt och "personligt" när man gör det vid graven 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
fatcat
2013-10-04 23:19
#7

Jo.. Har man möjlighet att ta sig till kyrkogården så vrf inte🙂🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Sol69]
2013-10-05 23:33
#8

Jag brukar köpa lite extra godis till mina barn.. De vill ju fira Helloween.

Men jag har ingen egen grav att gå till som är i närheten. Men när jag va tillsammans med mitt ex brukade vi gå till hans anhörigas grav och tända ett ljus för dem 🙂

fatcat
2013-10-06 10:28
#9

#8 Låter mysigt! 🙂För barnen kan man ju köpa godis såklart, minns min egna barndom när man ibland spökade ut sig på Halloween.. Haha, vilka minnen. 

Att va hemma o tända ett ljus är lika värdefullt det med🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Upp till toppen
Annons: