Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 2333 ggr
fatcat
9/30/13, 4:11 PM

Skyddsängel

Någon här som upplevt sig ha en skyddsängel? 

Kanske om du råkat ut för en olycka eller varit på väg att göra något riktigt dumt? Kan också vara en anhörig som passerat till andra sidan som du vet finns där för dig.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Jane-Lyzell
9/30/13, 4:31 PM
#1

för mig är skyddsänglar just skyddsänglar - de kan inte vara nära o kära - de är hjälpare eller inspirerare!

Jag har stött på mina skyddänglar många gånger , tyvärr- då jag varit nära kliva över till andra sidan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

fatcat
9/30/13, 4:38 PM
#2

#1 Då är jag verkligen glad för din skull att du haft kontakt med dessa skyddsänglar och att du blev kvar på den här sidan av livet! 🌺

Ja skyddsänglar kan vara många väsen, behöver inte vara någon anhörig. Inspirerare var bra formulerat! 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Jane-Lyzell
9/30/13, 11:24 PM
#3

❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

fatcat
10/1/13, 12:11 AM
#4

Som barn såg jag ofta en ängel, det kan jag inte förneka. Minns dock väldigt lite av den. En vit gestalt utan huvud kommer jag ihåg. 

Mina föräldrar sprang in till mig nästan varje kväll då jag blev rädd och ropade efter dem. När dem tände lampan och intalade mig att det inte fanns något där så ville jag ändå ha lampan tänd.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

sdm_b
10/1/13, 10:21 AM
#5

Min mormor är alltid vid min sida. Hon gick bort för 19 år sen.

TezzD
10/1/13, 10:23 AM
#6

MIn skyddsängel (hjälpare) 
Är min farfar! Han är ju min släkting och självklart håller jag honom kärt. MEN jag har aldrig träffat honom i jordelivet. Han gick bort nästan 10 år innan jag föddes. Så vi har ju aldrig varit nära. Förrns nu de senaste 2 åren ungefär. 

Han fanns med från dagen jag föddes (och innan dess) 
Jag har "pratat" med honom, men jag kan inte se han.
Jag kan känna honom, han skickar en vibrerande energivåg genom min kropp för att jag ska känna att han finns vid min sida.

Han har hjälpt mig många många ggr. och ju mer man lyssnar, desto mer hjälp får man

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
10/1/13, 10:24 AM
#7

#5 Har du träffat din mormor i jordelivet så är hon inte din skyddsängel, men hon är mycket väl en Vakande ängel eller ande ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
10/1/13, 10:26 AM
#8

En skyddsängel är något som "tilldelas" redan innan vi föds. Därför så kan det inte vara en släkting som vi mött under livet, vill tilläggas. Så att jag inte misstolkas 😉😍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

sdm_b
10/1/13, 10:36 AM
#9

Min skyddsängel och hjälpare träffade jag första gången jag öppnade upp när jag gick reikki utbildning. Han är en man med silvervitt långt hår, han finns hela tiden i min ögonvrå :)

TezzD
10/1/13, 11:19 AM
#10

Så härligt för dig sdm_b 👍❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
10/1/13, 3:34 PM
#11

Jag tror ni blandar hej vilt vad skyddsänglar är - spelar igentligen ingen roll men- du kan ha flera skyddsänglar beroende på vart du är i livet - du har inte endast 1 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

fatcat
10/1/13, 3:56 PM
#12

Håller med Jane.. Vad jag upplevt av skyddsänglar så kan de vara av olika sorters väsen. Tror också man kan ha mer än 1 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
10/1/13, 4:15 PM
#13

Jag har haft min farfar hela tiden iaf. Men självklart kan man få en annan vid andra "steg" i livet beroende på de val man gör.

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
10/1/13, 4:58 PM
#14

som tonåring har men en hel drös😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
10/1/13, 8:22 PM
#15

Haha, klockrent Jane 😃 jodå! Så är det!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

molam
10/6/13, 11:40 PM
#16

Men, hur vet jag när jag hittat min skyddsängel/mina Skyddsänglar?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

fatcat
10/6/13, 11:43 PM
#17

När du sett din skyddsängel eller känner av dennes närhet. De kommer till dig när du verkligen behöver det🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
10/6/13, 11:44 PM
#18

Du behöver inte hitta dim skyddsängel/änglar, dom finns hos dig hela tiden ;)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

molam
10/7/13, 12:01 AM
#19

Okej jag förstår, så jag har aldrig verkligen behövt min skyddsängel alltså, det är intressant, kanske är väldigt positiv hela tiden då ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

TezzD
10/7/13, 11:09 AM
#20

Det har du säkert gjort #19 
Den är med oss nästan dygnet runt.
dom hjälper till med allt! Även småsaker, och puttar oss i rätt riktning osv. Ibland lyssnar vi, ibland inte. Det behöver inte bara vara vid livshotande saker som dom hjälper till 😉
🌺😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Elauren
11/12/13, 10:31 PM
#21

Först när jag var 16 (är 19 nu), så blev jag medveten om mina skyddsänglar. Jag kommunicerar med dom så gott jag kan, talar med dom, och ibland talar de tillbaka så otroligt konkret och intensivt så jag blir överraskad. Men jag är övertygad om att det är två stycken (kanske fler, men just dessa står ut hela tiden) en lyser mörk och en vit - två unga män som står vid min sida. De känns lite som storebröder för mig, retas och så - men är mycket hjälpsamma och skyddande. Så fort jag ser dom framför mig fylls jag av kärlek och lugn. De måste vara dem, och jag vet att de finns där. De har besvarat så många av mina frågor, hjälpt mig med väldigt mycket sedan jag förstod vilka de var, och allt de sagt har stämt. :-) 

Men just att de lyser i svart och vitt, står kanske för balansen som jag alltid har förespråkat. Jag är ju våg, dessutom haha.. Om man ska blanda in det där. 

Och när jag är envis som vanligt med att försöka få kontakt med dom, så brukar de visa mig ett retsamt leende. Tycker alltid det är kul när det händer… ;-)

yamher
11/13/13, 7:31 PM
#22

Jag har en liknande historia som Rosalee.

Jag har haft min farfar sedan han gick över ca ett halvår efter jag föddes. Han har alltid funnits med mig och varit den som har stått mig närmast trots att jag uppenbarligen inte känner honom. Men det som jag helst av allt skulle vilja träffa. I mitt förra liv var jag hans mamma så vi har naturligt starka band till varandra.

Nu har jag också ytterligare en, som är lite starkare i sitt skydd.

Kärt barn har många namn. Jag tycker skyddsängel är ett passande namn. Och det allra vanligast är faktiskt en själ (ofta en som har en anknytning till dig i nuvarande livet eller tidigare just för att bandet är starkt). I olika perioder av livet kan behöva ett par extra händer. Ibland skiftar man av olika anledningar. Oavsett så är det viktigaste att man känner tilliten och tryggheten och inte blir rädd för den som finns där vid sin sida.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: