Annons:
Etikettdrömmar
Läst 4137 ggr
TezzD
9/30/13, 9:52 AM

Drömmar

Drömmar är ett mycket bra sätt för vårat undermedvetna att tala med oss. Men ibland så misstolkar vi drömmarnas "signaler" vad betyder dom egentligen? 
Många ggr blir vi rädda och misstar ett viktigt meddelande ifrån vårat undermedvetna, för en helt vanlig mardröm, tyvärr.

Nästa gång du går och lägger dig.

Placera penna och papper bredvid sängen. Om du vaknar under natten, skriv ner din dröm, eller delar och fragment av den. Det du kommer ihåg helt enkelt, kommer du inte ihåg så mkt så gör det ingenting, skriv det du minns. Även på morgonen när du vaknar, då finns oftast minnet för drömmen kvar en stund.

Tänk inte "jag skriver sen" för under dagen så tar vi in massa andra saker och intryck, som tränger undan minnet ifrån natten och drömmen.

Oftast så är drömmarna våra egna terapeuter. För att bearbeta dagarna som gått och för att ge oss nya insikter i vardagen.

Är du rädd för mardrömmar?
Lägg dig med ett leende på läpparna och be änglarna att ge dig fina och lärorika drömmar. Så gör dom det Blomma

Dröm söttGäsparSomnarMåneBlomma

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
fatcat
9/30/13, 2:17 PM
#1

Jag minns mina drömmar väldigt tydligt. Tex inatt drömde om ett kryssningsfartyg där jag befann mig på. Var jag än gick på båten så såg jag gamla arbetskollegor.. Från äldre arbetsplatser och min nuvarande. Gick förbi en dataaffär där jag såg en gammal kollega köpa en super bra Apple-dator som han typiskt nog gjort i verkligheten också av det jag minns från honom. 

Ju längre upp jag kom på båtens alla däck så träffade jag nyare kollegor som jag lärt känna.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
9/30/13, 7:24 PM
#2

Jag ska svara mer ingående om vad det kan betyda när jag lagt barnen. Vill du det? 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fatcat
9/30/13, 7:42 PM
#3

Ja det vore jätte snällt! 🙂🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
9/30/13, 7:55 PM
#4

När jag åker båt i sömnen slutar det alltid med att båten sjunker 😐

Men allt som oftast kommer jag inte ihåg vad jag drömt öht.

fatcat
9/30/13, 7:59 PM
#5

Då kanske du ska skriva ner dina drömmar när du vaknar imasy🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
9/30/13, 8:16 PM
#6

#5

Jo, men när jag vakar så minns jag ju ingenting 😃 Det är ju bara… svart?

Annons:
fatcat
10/1/13, 4:22 PM
#7

Du kanske inte anstränger dig att minnas Imasy 😉Kanske drömmarna finns där men du blockerar dem..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
10/1/13, 4:28 PM
#8

Oftast om man inte minns något så har "meddelandet"ändå fastnat i ens undermedvetna, eller så finns inget att bearbeta. 😃

Förlåt jag glömde dig igår fatcat, skriver ikväll! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
10/1/13, 9:12 PM
#9

Fartyget- Representerar dig och din kropp.
De olika däcken är våningar och olika "steg" i ditt sinne, kollegorna står alla för dina egna olika personligheter. 
Försök att komma ihåg hur varje däck såg ut. Hur kände du dig på båten?
Trivdes du där= Var det varmt och välkomnande eller kallt och tomt?
De olika kollegorna som du beskriver, vad har dom för personlighet och hur betedde dom sig i din dröm?
När man lägger ihop sådant här så blir det mer klart vad det har för betydelse för din egna personliga utveckling.
Och av vad jag kan tolka denna dröm så går du uppåt och framåt i livet och det är meningen att du ska ta till dig av denna drömmen.
Fundera på hur dessa kollegor betedde sig som sagt, för dom är alla en del av dig och din personlighet. En person kan representera en viss tanke som du har. 😉 (Jag tror du förstår hur jag menar)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

gryningen
10/2/13, 10:39 AM
#10

Det är spännande med drömmar tycker jag.om jag har förstått det rätt så finns det olika sorters drömmar.mardrömmar brukar jag inte lägga så mycket energi på,dom är så knasiga så.

Har däremot fått kontakt med avlidna släktingar via drömmar.när man haft någon fråga som man har undrat över.senast var det min katt som försvann spårlöst som visade sig.

[Sol69]
10/2/13, 12:41 PM
#11

Jag minns sällan vad jag drömmer. Men jag brukar tänka att jag behöver väl inte veta det då. Har ju block och penna vid sängen ifall att.. Men oftast minns jag ej..

Funderar på hur man kan öva upp minnet så man minns det man drömmer.. 🤔

TezzD
10/2/13, 8:39 PM
#12

#10 Ja visst är det spännande! 😃 Speciellt när man minns så att man kan försöka utvärdera drömmarna, och som jag sa, även om man inte minns så har meddelandet gått fram i det undermedvetna för att bearbeta. 🌺 Jag har många ggr talat med min bortgångne pappa via drömmarna. Men de första gångerna så blevjag bara rädd och vände honom ryggen. sen lärde jag mig att ta emot hans meddelande utan rädsla. ❤️

#11 Så tänker jag med, minns man inte så är det inte behövligt att minnas 😎

Det du kan göra innan du somnar är att be änglarna att hjälpa dig med minnet. Det funkar!!! Jag gjorde det senast inatt och jag kom ihåg!! Dock så var det inget vidare att komma ihåg, haha. Då drömmen endast bestod av svartsjuka och otrohet🤪 men jag förstod meddelandet iaf ! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: