Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 6377 ggr
fatcat
2013-09-27 22:07

Har någon sett en ängel?

Tänker tillbaka när jag som barn bodde i vårt hus ute på landet tillsammans med mina systrar o föräldrar som nu är skilda. Många kvällar när jag skulle sova så ropade jag att det var en ängel i mitt rum. 

Jag var bara några år gammal så minnesbilden har blivit något suddig och kanske har jag också förträngt mycket men visst fanns det nånting där som stod innanför mitt fönster! Nånting ljust som gav ifrån sig ett sken. En gestalt som jag uppfattade det men utan huvud.

Min syster brukar påminna mig om det än idag men har knappt några minnen från händelsen.

Mina föräldrar fick springa in till rummet nästan varje kväll o tända lampan. De blev jämt rädda och intalade mig att det var inbillning.

Kanske var det en skyddsängel som vakade över mig? 

Tyvärr har jag i hela mitt liv sovit med lampan tänd, bortsett från när jag inte är ensam.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
ALPHIRA
2013-10-06 23:51
#1

fatcat, det var säkert din skyddsängel som vakande över dig. Och du visste att det var en ängel. Små barn vet.

Min syster är nu 53 år och för första gången i sitt liv berättade hon en sak: En gång hemma trillade hon ner i trappen från andra våningen och när hon var nästan nere så dök en ängel upp som lyfte upp henne och bar en stund på sina armar. Hon gjorde sig inte illa på något sätt. Hon var då 3-4 år.

Har ni hört denna sannhistoria:

Det finns en bostadsområde någonstans (kommer inte just nu var det finns). Alldeles i närheten av husen finns en större väg.

En mamma ser till sin förskräckelse sin lilla pojke springa direkt under en långtradare! I samma sekund ser hon att pojken bara lyftas upp och pojken "flyger" ett par meter ut på gräsmattan och i säkerhet.

Mamman säger till pojken: "Nu måste du ha haft en ängel med dig!!!"

Pojken svarar:

"Nej mamma, det var två stycke!!!"

ALPHIRA
2013-10-07 20:30
#2

En anhörig till mig har sett tre kvinnliga änglar samtidigt som pratade. Dom hade inga vingar. Men människan är tvärsäker på att dom var änglar.

Har hört att alla änglar har inte vingar.

Är det bara jag som (har bekanta) som sett änglar?

fatcat
2013-10-07 20:37
#3

#2 Intressant! 🙂

Hade en ganska verklig dröm för nått år sedan att jag befann mig i en kyrka. Inne kyrkan fanns sju änglar vid altaret.. minns det så väl. Var en väldigt fin dröm faktiskt 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-07 20:39
#4

#2, Stämmer. Alla änglar har inte vingar. Och många änglar går mitt ibland oss. Men vi är för upptagna för att se dom 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
2013-10-07 20:45
#5

Vet du Rosalee, varför har inte alla änglar vingar?

Har hört att man måste på något sätt förtjäna dom. (Som att få en medalj…)

#3 Fantastiskt, fatcat!

fatcat
2013-10-07 20:49
#6

Konstiga var att i drömmen befann jag mig åter i kyrkan framför boken jag läste ur när jag konfirmerades. Framför mig fanns texten om Jeremia. Kommer inte ihåg stycket men tycker det är sjukt att jag ens minns allt det där😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
TezzD
2013-10-07 20:51
#7

De änglar utan vingar är dom som är sända till jorden för att lära sig. Kortfattat 😉 Jag är ingen profet inom ämnet men jag har läst och hört att de Änglar som går ibland oss även kan visa sitt ljus för de som behöver lite extra kärlek. 

Endel vet inte ens om det själva att dom har "änglablod" .

Spännande eller hur ! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
2013-10-07 22:19
#8

Rosalee. Men dom änglar människan berättat om var inte "ur denna värld" på något sätt fast gjorde sig synliga.

Jag vet det finns jordiska människor med "änglablod" som du säger, men som sagt det var inte frågan om sådana i detta fall.

Visst är det hur spännande som helst… 🌺

ALPHIRA
2013-10-07 22:21
#9

#6 fatcat!

Har du läst vad Jeremia skriver? Finns det något där du ska ta till dig, måste finnas… ❤️

fatcat
2013-10-07 22:45
#10

Under min konfirmation så höll jag ett tal om Jeremia inför en fullsatt kyrka😎 Var detta minne som kom tillbaka i drömmen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

ALPHIRA
2013-10-07 22:53
#11

Fatcat. Jo, men jag menar, har du läst nu vad Jeremia skriver? ✉️

fatcat
2013-10-07 22:56
#12

Nej inte läst sen 10 år sedan.. 😇

Jag tog konfirmationen med en djup suck.. Visste inte vad jag skulle tro. Om gud o allt..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-07 22:56
#13

Ah, då är jag med dig om vad du menar Alphira 😉

Jag har också läst att det finns änglar som går ibland oss som inte är av denna värld. Dom kan göra sig synliga när det behövs och väljer själva hur de ska se ut 😃 För att inte skrämma t.ex den människan som dom hjälper.🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
ALPHIRA
2013-10-08 00:06
#14

#12 fatcat. Nå men läs för guds skull… ✉️ Det finns säkert ett budskap till dig där.

Jane-Lyzell
2013-10-08 15:10
#15

Ja jag har sett änglar både med och utan vingar 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ALPHIRA
2013-10-08 17:30
#16

Jag tycker att jag fortfarande inte har fått svar på varför vissa har vingar och vissa inte. Vet du, Jane?

gardit
2013-10-08 21:36
#17

Kan det inte vara så att änglarna ibland visar sig med och ibland utan vingar?

Detta är ju ingen exakt vetenskap precis, hur en ängel visar sig kan vara mycket individuellt.

Själv ser jag änglar när jag försjunker i meditation, då som stora, bevingade, kraftfulla varelser. Ungefär som de brukar avbildas i religiösa bilder. De känns trygga, varma och vänliga.

Annars känner jag deras närvaro lite då och då.

Kram

fatcat
2013-10-08 22:16
#18

Änglar kanske också uppenbarar sig i olika gestalter för att inte skrämma någon. Det är ju individuellt vad människor uppfattar som skrämmande och lugnande. Kanske antar dem olika skepnader beroende på vad man är för person.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

TezzD
2013-10-08 22:19
#19

Precis så fatcat! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
2013-10-08 23:01
#20

Men jag har läst/hört att i änglahierarkin är dom med utan vingar av lägre rang. Dom får vingar sen när dom förtjänat dom på något sätt. ??

Annons:
Upp till toppen
Annons: