Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 1375 ggr
TezzD
2013-09-26 20:31

Vad tycker du?

Vad tycker du om det som skrivs i religionen angående änglarna?
Vi kan ta t.ex Lucifer.
Tror du på det du läst? 
Att han är en "bortkastad" ängel ifrån Gud?
Att han valde att lämna gud och därför straffade Gud honom?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2013-09-26 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag tror inte på det alls.
För Gud kastar inte bort någon som nekar honom.
Gud står ju för kärlek, han är den allsmäktige fadern som älskar alla sina barn. Inte kan han kasta bort någon för att han inte tror på honom? 😉

Jag har läst att Lucifer, efter att han blev "förkastad", fick helt fel uppfattning. Att han stod på och valde den onda sidan.

Det är lite fel faktiskt.

Lucifer är fortfarande en god ängel. Han har blivit smutskastad så länge så jag måste skriva det jag läst, hört och tror på.

Faktum är att han numer är den ängel som försöker att hålla kvar de människor som ska dö, så länge som möjligt.
Han visar sin kärlek på det viset istället.

Det finns mycket mer därtill. Tro mig.

Han kanske inte trodde på sin Gud, men han stod för samma kärlek och medkänsla som alla andra Ärkeänglar och Gud själv.

Lucifer är ingen dödsbringare, han är den kärleksfulla ängeln som i människans sista dagar, försöker hålla människan kvar, och sedan för denne mot ljuset, oändligheten och kärleken.

Han må kallas dödens ängel, men inte för att han bringar död. Utan för att hans uppgift är att ta emot de döda. 🌺

Bildkälla: nl.wikipedia.org

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ollivoll
2014-02-08 18:11
#2

Jag har en tid nu tagit hjälp av änglar och ärkeänglar. Och det har varit bra:) hjälpt mig mycket. Nu har jag helt plötsligt fått för mig att kolla upp det här med Lucifer och allt ståhej med den ärkeängeln. För honom tar ju ingen med. (Jag tror inte på kristendomens sida av Lucifer som blev till Satan) jag tror det handlar om smutskastning. Vågar man ens tillkalla Lucifer utan att man ska bli kallad satanist eller luciferism ( jag är ju inget av det) Har även läst att judarna inte heller tror på satan utan ser Lucifer som vilken ärkeängeln som helst. Om man nu skulle be Ärkeängeln Lucifer om råd/hjälp som med andra ärkeänglar, vad blir då skillnaden?

[Fabulous.]
2014-02-08 18:37
#3

Hej Rosalee, tack för denna tråden! Jätte bra skrivet om Lucifer. ❤️

Kram!

Upp till toppen
Annons: