Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 101526 ggr
TezzD
9/26/13, 7:23 PM

De 7 ärkeänglarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mikael- Skiner i blått."Han som liknar Gud" Guds högra hand och budbärare, Symbol;Vågen, den som väger de dödas själar, onda mot goda. Han står för; Skydd, balans & ger oss tålamod. han kommer när du vill ha helande för självförtroende och komma i kontakt med din själ. Han står för sanning och rättvisa och du kan kalla på honom och be om hjälp om du är utsatt för fara, eller är rädd eller orolig. Han ger dig trygghet & beskydd.

Gabriel - _Skiner i vitt."Gud är min styrka"
Gabriel kommer när någon behöver andlig vägledning, hitta och förverkliga sin livsuppgift, ge glädje, lycka och uppfyllelse av dina önskningar. Han står för hopp & kärlek.
_Han hjälper dig att skapa ordning i livet, både praktiskt och känslomässigt. Han förser oss med intuitiv lärdom och upplysning om de andliga plikterna.

Rafael- Skiner i grönt. "Han som Gud helade" Han representerar den läkande kraften. Han kommer för att ge en känsla helhet, visioner, inspiration & insikter. Du kallar på honom när du behöver hjälp vid t.ex att ge healing. Han ger healing för kropp, sinne, själ & ande. Inspiration för musik och kreativt skapande.Han hjälper till att hela motsättningar mellan nationer, healing av sårade och kränkta människor och ger inspiration för nya botemedel för sjukdomar. Han väcker din kreativitet och hjälper dig att se skönheten i världen.

Uriel -Skiner i vinrött,guld eller rubinrött, beroende på budskap. "Elden av Gud" Han är naturens egen ängel. Han är siarkraften och visdomen och honom kan du se med en bok eller bokrulle. Han är ärkeängeln för alkemi och visioner och han sägs kunna se igenom evigheten. Uriel ser över alla naturandars arbete och hjälper oss att bli medvetna om dem för att sedan kunna arbeta i harmoni med dom.Han ger inre frid, lugn för själen och ger nytt hopp. Han hjälper till att hela problem i relationer och det förflutna. Han hjälper dig att bränna bort det du inte längre vill ha i ditt liv. Uriel manifesterar gudomlig rättvisa och helar karma.

Jophiel- Skiner i gult. "Skönheten av Gud" Han står för visdom. Han kommer om du behöver visdom och vägledning, upplysning, förståelse, inspiration, kunskap, medialitet, kontakt med din sanna identitet och hitta din livsväg. Han ger dig hjälp med att samla kunskap och hjälper också till att hela planeten jorden. Därför kan du kalla på honom när du behöver rena en plats från negativ energi.

Samuel- Skiner i rosa."Han som såg Gud" Han står för kärlek. Samuel hjälper dig att utveckla kärlek, medlidande, förståelse. Han hjälper dig även om du har en låg självkänsla. Han hjälper dig att se ditt eget värde och övervinna dåligt självförtroende.  Samuel skyddar mot ondska, skvaller och missuppfattningar.**
Zadkiel**- _Skiner i violett. "Rättmätighet av Gud"
_Han är ängeln för karma & rättvisa.  Han kommer när du behöver känna glädje, för att förmedla nåd och förlåtelse, lycka och en inre frihet att gå sina egna vägar.

_Här är en bra sida där du kan läsa om fler ärkeänglar:
_Arkeanglarna

Bildkälla: sv.wikipedia.org

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Felliiis
9/30/13, 4:20 PM
#1

Bra text!

Hur går man tillväga om man vill kontakta någon av Ärkeänglarna? :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

TezzD
9/30/13, 7:22 PM
#2

#1 det finns en bra bön till Mikael. Han är guds högra hand, kan man säga. Och Lättast. Det finns en diskussion här hur man går tillväga för det. Den finner du under kategorin ärkeänglar 🌺

Är det något mer du undrar över så bara fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan 😊

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
10/2/13, 9:42 PM
#3

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Timmorn
10/7/13, 12:53 PM
#4

Jag testade att göra den här övningen http://www.youtube.com/watch?v=1dtkX9A94pE

Och innan jag ens börjat så fick jag upp Michael. Men släppte allt och när man ska se namnet så ser jag i gammal skrift St Mikael och ordet lila 

Så nu är jag lite fundersam på efter den här texten ifall ZadkielSkiner i violett. smög sig in även fast man bad om bara en ängel. Eller om lila ska betyda något särskilt. 

Har aldrig riktigt reflekterat över änglar förut, men gjorde en annan ängelmeditation igår av Solkarina på youtube. Där man ser sina änglar på vardera sida av sig, och kände väldigt tydligt att personen på min högra sida var just Mikael. Är född på just St Mikaels sjukhus (huddinge) också så funderar på om det har något med det att göra.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Fabulous.]
1/14/14, 9:16 PM
#5

Bra texter, massa bra saker man får veta.

Kram

Änglar vakar över dig 🌺

[Fabulous.]
1/14/14, 9:19 PM
#6

Hur kan man be till dom? Och hur kan man hälsa till dom att ge tecken till mig så jag vet dom lyssnade när jag behövde hjälp?

Änglar vakar över dig 🌺

Annons:
TezzD
1/14/14, 9:30 PM
#7

Du ber till dom precis som du ber en vanlig bön till Gud.

Enligt mig, det finns såklart ritualer att göra också, men jag föredrar att endast be.

Om du vill veta att dom hört dig så be om tecken i vardagen.

Oftast så är vi för upptagna så vi missar alla småtecken som vi får va dag. <3

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Fabulous.]
1/14/14, 9:35 PM
#8

Ska nog vara extra försiktig och reda ut om dom ger mig ett tecken :)

Tack för svaret, go kväll & massa kramar.

[Bettanbop]
1/15/14, 10:54 PM
#9

Tecknen jag få är en pirrande känsla i kroppen, känslan är lite olika beroende på vem av dem som är här.

Upp till toppen
Annons: