Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 1881 ggr
TezzD
2013-09-26 17:42

Skepticism

Det är inte så konstigt egentligen att människor tvivlar på Änglarna & Gud. Se bara på världen hur den ser ut idag.

Men för de som vill att världen ska ändra riktning mot fred och kärleken, så är Änglarna verkligen en tro att luta sig mot.

Dom står för ren kärlek. Alla handlingar vi människor gör är självklart upp till var och en och många säger att dom inte tror på varken himmel eller helvete.

Faktum är det, att helvetet finns. Men inte synligt och där är definitivt ingen eld som man hamnar i.

Satan, det är en skapelse av människan. Det onda. Och det onda försöker att ta över mer och mer för varje dag som går.

Helvetet är den plats på jorden där människor är i krig, plåga, svält och elände.

Men det är inte ett verk av gud, det är ett verk av människan själv.

En demon som växer mer och mer… din inre demon när du slutat tro, slutat hoppas och nästan slutat att älska.

Änglarna & Gud kämpar varje dag för att det ska bli fred och kärlek på jorden.

Men gud är inte orolig över satan eller helvetet.

För Gud vet, att kärleken vinner i slutändan.
Då kommer skepticismen förhoppningsvis att försvinna med hatet 🌺

(Lite av detta har jag läst i boken "Änglar i mitt hår" Av-Lorna byrne.)

Tillägg; Med en egen tolkning och sammanfattning.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
heddipeddi
2013-11-12 18:48
#1

Så fint och så sant! ❤️

Jag brukar säga att jag har tillit till att änglar och gud finns. Då försvinner fruktan helt. 

Fler och fler vaknar upp andligt, jag tror på en förändring. Även fast hela världen känns omöjlig att förändra så gör vi en stor tjänst om vi förändrar vårt eget beteende och bjuder in vår omgivning till att göra likadant. 

Jag ska hålla i meditationskurser till våren, det ska bli otroligt kul och det känns som om jag är med och förändrar mot kärlek och frid på vår jord! 🌈

Ljus och harmoni 

Hedvig

[Bettanbop]
2013-11-12 19:03
#2

Så sant så sant Rosalee 

Bra skrivet 👍 kärleken vinner i slutändan ändå ❤️

[Lynx1]
2013-11-12 19:57
#3

Även Satan är en av Guds skapelser och i och med hans existens har människan ett val. Att färdas mot kärnan (Gud) och utveckla Guds egenskaper i sig själv (egentligen återupptäcka att vi redan har dem) eller att färdas längre bort från Gud och utveckla Egots egenskaper. Men det sistnämnda är och blir lite körigt, då vi alla ska åt ett håll (Gud) egentligen. Därför upplevs "helvetet". När vi är på en väg som inte motsvarar vår natur.

[Lynx1]
2013-11-12 19:58
#4

Och hur helvetet ser ut och upplevs i en annan dimension än här på jorden vet inte jag. Jag kan mycket väl tänka mig eld.

TezzD
2013-11-12 20:04
#5

Jag tror personligen att helvetet blir och sker, så som vi mest fruktar. En plats där vi definitivt inte trivs. Just för att vi kanske då i livet bidragit till negativa saker som drabbat andra… svårt att förklara, men jag tror att ni förstår vad jag menar. 🤪 Om man nu ska säga att helvetet faktiskt finns i en annan dimension… rörigt är det. Men det behöver inte vi som står för ljus o kärlek att tänka på 😉

HeddiPeddi, lycka till va roligt 😃🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Lynx1]
2013-11-13 08:14
#6

gillar din sista mening där, vi behöver verkligen inte fokusera på helvetet :-)

Annons:
gryningen
2013-11-13 10:54
#7

Många kloka tankar och funderingar.🙂
Man kan skapa sitt eget helvete eller paradis.
Eller vad man nu vill kalla det,med egots inblandning.

J-Artur-K
2013-11-13 11:02
#8

I min tro så finns helvetet men är en plats som måste finnas. Det ska vara mycket för att man hamnar där. Som exempel en mördare som inte förstår att han gjort fel vid sin död. Att inte ens vid hans död förstår att han gjort fel. Då kan han hamna i helvetet så han förstår att han gjort fel o får se vad han gjort där. Så han förstår i lär sig att han gjort fel. Helvetet måste finnas så människan lär sig rätt o fel. Men är ju extrem fall som man hamnar där. Är inget att oroa sig över vi som är här på forumet. 

Finns en hel del eld där i min åsikt och det fungerar inte som vi människor tror att det gör. 🙂 Men är ju onödigt att fokusera på det om det gör att man inte mår bra. Finns ingen anledning att fokusera på något som man inte mår bra av. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
2013-11-13 11:24
#9

Jag tror att vi kan skapa vårt eget helvete i och med att vi kan gå på rädsla och negativa tankar.. men jag tror även att det finns ont och gott  i livet.. Så som himmel och helvete.. för det måste ju finnas en balans i universum.. och hur ska du veta att det är gott om det inte finns något ont.. Men jag hoppas att vi alla slipper att komma i närheten av det som är svart och ont och dess varelser som lever där..

yamher
2013-11-13 19:53
#10

Tror vi ska vara lite försiktiga med att uttrycka vad som är rätt o fel, eller snarare nödvändigt eller inte nödvändigt.

Jag delar de allra flestas åsikter om att krig är hemskt. På ett sätt tjänar de sitt egna syfte.

Med tanke på vår existens och tillgången till alla känslor kommer vi människor aldrig att kunna uppnå fred. DVS om Gud, eller de högre makterna haft den avsikten så hade vi redan levt i fred. Den makten han/de besitter är så pass att det skulle inte vara något problem, för ett högre syfte. Men uppenbarligen är det inte så utan syften är något helt annat. Betyder inte att vi alla kan sträva efter det. Försöka.

Men vissa saker är menade att ske hur hemska de än är. Att stoppa något som är menat att ske, riskerar att leda till något än värre. Att tex stoppa en stor olycka, krig eller katastrof och kanske rädda 10 000 personer från att dö, så kanske det i stället leder till en epidemi och 50 000 personer dör (och långt fler blir lidande).

För det andra så är jag oerhört tveksam till att kalla vårt liv på jorden - att det är helvetet. För då missar ni så mycket. Kalla det elände mycket av det som sker men att få sitt nyfödda barn i sin famn efter att ha burit det i nio månader och barnet är fullt frisk är ett mirakel och något fullständigt fantastiskt. Att komma hem och vara saknad är fantastiskt. Att gå ut i naturen, höra flyttfåglarna komma tillbaka, höra dem sjunga, se naturen vakna…. Att vara älskad. Få lov att älska någon.  Denna lista skulle kunna bli hur lång som helst. Därför är jag övertygad om att detta är inte helvetet. Detta är livet som vi lever för att lära oss. Helvetet är något helt annat.

Helvetet handlar om Som J-Artur-K skriver om att komma till insikt i sina val som inte har varit lyckade (att handla helt fel). Konsekvenserna av sina val. Att tex misshandla sin hustru och inte komma till insikten hur fel han har handlat - för trots allt så ligger ansvaret på honom för det är han som faktiskt väljer om han ska slå till eller inte. Att komma till den insikten är individuell. Alla kommer inte dit heller. Men en del gör det. Trots allt bearbetar vi alla våra liv som vi har levt. Det kommer ingen undan.

Jag är bara människa och jag strävar efter att leva ett så bra liv som möjligt, att jag kan stå för det jag har gjort.

Alis volat propriis Oskyldig

[Lynx1]
2013-11-13 19:58
#11

"För det andra så är jag oerhört tveksam till att kalla vårt liv på jorden - att det är helvetet."

Tror ingen här har kallat sitt liv för ett helvete, eller livet som helhet för ett helvete. Däremot kan helvetet som metafor nog i allra högsta grad upplevas redan i detta liv. När vi viker av alldeles för långt ifrån den natur vi i grunden är gjorda av.

TezzD
2013-11-13 20:02
#12

Håller med dig till 120% Yamher 🌺 Detta med att försöka rädda 10 tusentals människor och istället så dör 50 000 något eller några år senare. Att rubba den naturliga balansen det ligger mkt i det.

Sådant som är meningen att ske ska man inte försöka göra ogjort eller förhindra, när man tänker efter. Om man "räddar" 1 person ifrån att dö, så dör istället 30 st i någon annan olycka eller katastrof. Våra själar är ämnade att finnas vid en viss plats på en viss tidpunkt. Om detta "rubbas" så blir det obalans i det som ska ske. 

Så man ska inte måla fan på väggen medans man lever och gnälla på det som sker. Var istället tacksam för allt du får uppleva och ta lärdom av det. ❤️ Så anser jag.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2013-11-13 20:03
#13

#11. Precis så menar jag med. 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
yamher
2013-11-13 20:29
#14

#11 inte att man kallar sitt liv för helvete utan att leva på jorden är att vara i ett helvete (det blir det när man säger att helvetet är på jorden).

Och det var mina tankar, mina åsikter bara…

Vi vet inte vad som är menat att ske eller inte. Det kan vara mening att rädda en människa nästa så bryter man varenda regel som finns. Vi kan inte annat än att göra det bästa av livet. Resten låter vi vara upp till dem på andra sidan.

Jag ställer mig bara frågande till att tex mediala ska läggas ett ansvar på att rädda, att vi människor ska kunna stoppa saker vi inte är mogna att kunna se. Vi har inte möjligheten att se i ett större perspektiv, ovanifrån, och kanske vi ska erkänna att vi inte har det?

Utan för den delen avsäga oss ansvaret för vårt egna handlande, våra egna tankar och konsekvenserna av våra val.

Alis volat propriis Oskyldig

TezzD
2013-11-13 23:17
#15

#14 👍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

yamher
2013-11-14 10:14
#16

👍🌺

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: