Änglar iFokus

Änglar

Läst 1298 ggr
Dagnykatt
0

Hur funkar detta med änglar?

Hej, kikar in på detta forum och börjar fundera. Hur ska man som total nybörjare få "kontakt" med sin eller sina ängel/änglar? Har haft två riktigt tunga år bakom mig och det tycks bara fortsätta. Känns lite som att universum lämnat mig i sticket eller bestraffar mig. Nu skulle jag vara i behov av lite medgång. Jag strävar inte efter att livet ska vara perfekt men det skulle underlätta om det i alla fall kändes ok. Är jag på rätt forum med mina funderingar?

skina
0

Jag tror att det är individuellt för alla, men för mig började allt med en meditation över hjärtat.
Jag hade hört någonstans att om man vidgar hjärtats energi att omsluta hela kroppen så renar den auran.
Man skulle visualisera att man satt inne i hjärtat tills man såg dess gyllene energi. För mig tog det ett par gånger, men även det är ju individuellt, jag är ganska van vid sådant.

Efter det så "pratade" mitt hjärta med mig oavbrutet i ett par veckor, talade om vad det tyckte om allt och alla, känslan alltså.
Sen kom änglarna till mig i mitt mentala meditationsrum/helig plats lr vad man nu vill kalla det.
Min poäng är alltså att du kallar dem med hjärtat, känslor, en längtan och en kärlek.
Du kan även sträcka ut till Moder Jord om du behöver ovillkorlig kärlek och lugn, visualisera henne som Livets träd.
Lycka till och hoppas att solen har lyst upp din tillvaro också :)