Änglar iFokus

Änglar

Etikett: upplevelser
LĂ€st 839 ggr
[Bettanbop]
1

Djurkommunikation

Hej👋

Det Àr sÄ roligt med djur och sÄ knasiga de kan vara ibland nÀr man pratar med dem.

Pratade i gĂ„r med en hund och han hade sĂ„ kul Ă„t mig. Mitt i vĂ„rat samtal sĂ„ började en fluga surra och flyga runt mig och gjorde allt för att störa. Hunden började skratta och jag frĂ„gade vad han skrattade Ă„t." Dig och hur du viftar Ă„t flugan" sa han. Jag blev sĂ„ förvĂ„nad att han uppfattade den, för vi satt med ca 25 mils avstĂ„nd och pratade.  

En hĂ€rlig hund med humor đŸ˜ƒ

[Eleya]
0

Åh, berĂ€tta mer om den förmĂ„gan! Jag har en iller och en skygg katt hemma och jag har alltid undrat om de förstĂ„r mig, för ibland verkar de reagera pĂ„ de viset.

[Bettanbop]
0

JodĂ„ de förstĂ„r dig đŸ˜ƒ men en helt annan sak om de bryr sig om vad du sĂ€ger😉

H-lena
1

Åh vad hĂ€rligt! Har aldrig kĂ€nt mig sĂ„ bra pĂ„ djurkommunikation annat Ă€n att lĂ€sa och förstĂ„ kroppssprĂ„k men senast jag var i stallet försökte jag "koppla upp mig" mot en hĂ€st för att frĂ„ga om han hade ont (han har lite problem med sitt ena bakben frĂ€mst) men jag kĂ€nde inget jĂ€ttestarkt. KĂ€ndes inte som att han led av det, men dĂ€remot kĂ€nns han som en sĂ„ ledsen hĂ€st. Vissa hĂ€star kĂ€nns ledsnare Ă€n andra och det gör lite ont i mig att han Ă€r sĂ„ sorgsen. Tror det Ă€r att han inte trivs i det stallet men ocksĂ„ en djupare sorg inom sig som nog inte kommer gĂ„ bort helt nĂ„gonsin. đŸ˜• Det dĂ€r sista bara kom nu, har inte ens tĂ€nkt i de banorna tidigare.

[Bettanbop]
0

Kan du fÄ fram varför han Àr sorgsen? Saknar han nÄgon?

H-lena
1

Tror inte det Àr saknad han Àr sorgsen över utan han Àr nog snarare en sÄ hÀst som lÀtt blir missförstÄdd och överutnyttjad. Tror att han behöver bara en person som tar hand om honom med mer omtanke och försiktighet.

[Alder]
1

JodÄ djuren förstÄr oss,men vi förstÄr inte djuren. tar man sig tid och umgÄs med djuren sÄ kommer vi att förstÄ dom.
Mina katter förstod mig vĂ€l och jag förstod dom. men katter Ă€r speciella sĂ€gs det, men det Ă€r vi mĂ€nniskor ocksĂ„ brukar jag replikera.😉

[Eleya]
0

Jag har i vanliga fall högre social kompetens med djur Àn med mÀnniskor..att handskas och förstÄ sig pÄ mÀnniskor var den biten jag fick "lÀra" mig, djurens sprÄk kom naturligt.
Jag förstÄr kroppssprÄk och lÀten, frÀmst sÀllskapsdjur och lantdjur, men har svÄrare för fÄglar..men jag kommunicerar inte med dem pÄ den plan Bettanbop gör, fast jag önskar det.

[Bettanbop]
3

Vilda djur kan vara lite svÄrare. De Àr skygga för oss mÀnniskor och dÀrför svÄrare att kommunicera med.

TĂ€nkte försöka skriva ihop ett studie kompendium om hur man lĂ€rs sig djurkommunikation med telepati đŸ™‚

H-lena
0

#8 Vad hĂ€rligt! LĂ„ter som en vĂ€ldigt bra idĂ©! Dela gĂ€rna med dig nĂ€r du Ă€r fĂ€rdig! đŸ˜ƒ

[Bettanbop]
0

Det ska jag gĂ€rna göra đŸ‘

[TooLoover]
1

SÅ jag kan typ prata med min hund..? Fattar inte, ni Ă€r begĂ„vade đŸŒˆ

[Eleya]
0

#8 Ja, va hÀftigt! Tack för att du vill dela med dig och att du vill ta dig tid!

[Bettanbop]
0

😃

[Bettanbop]
1

Den kanske kommer ut pĂ„ min hemsida först đŸ˜‰ Vi fĂ„r se. PĂ„ hemsidan stĂ„r det redan en hel del som ni kan lĂ€sa om ni vill đŸ‘ Det Ă€r bara att klicka pĂ„ lĂ€nken hĂ€r nedan.

bodhisattva
0

jag klappade en vild ekorre en gÄng vid Skansen.

[Bananpudding]
1

Hur vet du att du verkligen pratade med hunden, och inte bara inbillade dig det?

[Bettanbop]
1

Jag har fÄtt sÄ mÄnga bevis pÄ att det funkar och gör att jag Àr sÀker.

T.ex. Jag har bett min ena hund om saker via telepati och hon har gjort det. Jag har frÄgat min andra hund saker som han reagerat pÄ. FrÄgade en gÄng nÀr han lÄg och tillsynes sov om han ville ha en kaka, tog 1-2 sek sÄ satt han hos mig och dÄ gav jag inte ett ljud ifrÄn mig nÀr jag frÄgade. MÄnga saker som de svarar pÄ.

NÀr jag pratar med för mig okÀnda djur sÄ vet jag ju inte i förvÀg vad som stÀmmer, men fÄr sedan bekrÀftelse av djurÀgaren att det stÀmmer.

I början var det svÄrt att lita pÄ det jag fick veta av djuren. DÄ var det lÀtt att tro att jag nog hittade pÄ. Men nÀr jag kunde tala om för Àgaren sÄna saker jag omöjligt kunde veta sÄ Àr det bevis nog för mig.

Jag vill inte veta nÄgot i förvÀg nÀr jag ska kommunicera med ett djur, just för att Àgaren skall lÀttare kunna avgöra om jag har fÄtt kontakt med rÀtt djur och om jag fÄtt rÀtt info.

🙂