Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 4170 ggr
Najika
2016-11-08 14:14

Kontakta ärkeängeln

Försökte kontakta chamuel. När jag blundar och försöker meditera ser jag bara svart framför ögonen, men sen började jag se ljus strimmor och ett litet sken, sen fick jag sån yrsel att jag fick öppna ögonen. Hur kontaktar jag dom? Ska man prata ut i luften eller ska jag viska inombords? Hört att man inte Ska prata ut i luften få då kan djävulen höra??

Annons:
Allva
2017-01-16 21:36
#1

Gör så som känns bäst och rätt för dig.
Han hör dig oavsett 🙂

Alla reagerar vi olika på änglar och andars närvaro.
Be den ängel som kommer att ta ett steg tillbaka så att du inte blir kroppsligt påverkad  

Är du bara inriktad och har fokuset på att kommunalisera med en ängel så behöver du inte oroa dig för att någon annan hör dig.

Personligen tycker jag att det är enklare att prata med dem i tanken när jag sitter i en meditation. Men är det enklare för dig att prata högt så gör du det 🙂

[Hukanson]
2017-02-07 12:47
#2

Jag tycker att du ska börja med mantras. Varje dag på samma tid göra en enkel mantrabön till Änglarna kanske med ett tänt ljus, litet vatten med aromaessence och lugn behaglig musik i bakgrunden. Du kan säga mantras många gånger, det är bara bra med upprepning. Efteråt kan du sitta stilla i fem  minuter och bara vara.

Det finns många mantraböner tex  

ÄLSKADE JAG ÄR NÄRVARO OVAN DÄR OMSLUT DIN LJUSTUB RUNT MIG HÄR FRÅN UPPSTIGNA MÄSTARES FLAMMA VIT I GUDS NAMN JAG KALLAR DEN HIT LÅT DEN LYSA RUNT TEMPLET MITT OCH FRÅN ALL DISHARMONI HÅLLA FRITT

JAG ÅKALLAR DE MILJONER ÄNGLAR SOM OMGER PLANETEN ATT KOMMA TILL JORDEN FÖR ATT RENA JORDEN FRÅN ALLA ORENHETER - RENA BORT ALLT SOM ÄR ORENT I MIG OCH PÅ JORDEN OCH FYLL DET TOMRUM SOM DÅ SKAPAS MED GUDS LJUS VÄLSIGNELSER ÖVERALLT OCH FÖR ALL TID (AMEN)

unbreakable8
2017-04-26 16:31
#3

Man ska inte prata med /dyrka/tillbe änglar för Gud styr änglarna. Och du behöver inte vara rädd att prata ut högt. Gud är större än djävulen ❤️Det är Gud som skickar ut dina skyddsänglar när du behöver dom.  Prata istället med Gud  eller Jesus så kan han skicka hjälparen, Den helige Ande.  Hjälparen, är en fysisk/andlig person som är en del av Gud, liksom Jesus som kan fysisk, psykiskt, själsligt och andligt påverka dig positivt.

Jag har träffat änglar många gånger och dom är skickade av Fadern efter Hans vilja.

unbreakable8
2017-04-26 16:40
#4

Om du är rädd för att "prata ut högt" så kan jag rekommendera dig att läsa angående att ta på sig den Guds rustning (en andlig stridsrustning)  som står att läsa om här… du klickar vidare genom en pil längst ner till höger.  Du går vidare till frälsningens hjälm genom pilen längst ner till höger på sidan.  Det finns 7 delar av Guds rustning som du kan läsa om här nedan.

När Jesus blev frestad i öknen så använde han sig av Guds ord = Andens svärd.  Jesus använde själv Guds ord som ett "andligt svärd" gentemot djävulen när han försökte fresta Honom.  Det  behöver inte vara svårt.. Jesus sade bara :- Gå bort från mig Satan. Inga andra gudar ska du tillbe förutom Gud.

http://www.bibelskolan.com/litterator/pleijel/guds_vapenrustning/

unbreakable8
2017-04-26 16:45
#5

#2 Fast om Jesus inte är med i din bön , så är det ju mest ett andligt sockerpiller.  (placebo)

Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon är kvar i mig och jag i honom bär han rik frukt: utan mig kan ni ingenting göra.  Johannes 15:5

Observera "utan mig kan ni ingenting göra"

Med FRUKT så menar Jesus  framförallt andlig frukt (dom kan man också läsa om i biblen och söka på google; dom andliga frukterna) men även vad du är företar dig.  Om Gud inte är med i det du gör, så blir det inte framgångsrikt. Det kan förstås bli framgångsrikt i enlighet med denna världens lagar, att du blir rik osv, älskad.. men bara i denna världen.. inte i den världen som kommer.

Ty vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen men tar skada till sin själ? Eller vad kan en människa ge i utbyte mot sin själ? Matteus 16:26

unbreakable8
2017-04-26 16:52
#6

Tillägg till ovan.

Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara. Matteus 6:19-21

**Fråga mig gärna vad detta betyder om ni inte förstår.
**

Annons:
setfree
2017-05-03 08:50
#7

Superbra kommentarer unbrakeble8.

Jag är undrar vilken bibel du har. Att ta skada i sin själ som det står i Matt 16:26 är inte korrekt som jag ser det.

Det ska vara att förlora sin själ, det är stor skillnad.

Annars håller jag med dig helt.

Upp till toppen
Annons: