Annons:
Etikettskyddsänglar
Läst 1520 ggr
[erkkidotter]
2016-03-04 13:47

Änglavakt

Nu vill jag berätta att jag själv haft änglavakt. " Jag var tjugo år bodde i en stad i en egen lägenhet . Det var dimma ute och jag var på väg till en kompis  . Jag skulle precis passera ett övergångsställe . Då känner jag en kraftig smäll på mitt vänstra ben jag upplever som att jag lyfts. Nästa sekund står jag på trottoaren igen och föraren till bilen står hos mig. Han är blek i ansiktet och säger : " Vad har jag gjort ?Men hur kunde du flyga så och hamna på benen igen ? Han följde mig hem och jag fick hans telefon nummer.  Jag hade en lätt bristning på ena låret och ett blåmärke det var allt.

Annons:
[Silverräv69]
2016-03-11 14:54
#1

Så fint!

Min mamma och sällskapet i bilen i höstas körde på en landsväg, då en kronhjort från absolut ingenstans rusade ut på vägen. Mamma minns allt i slow motion och sa att ifall hjorten inte "vänt" mitt i luftsprånget hade djuret hamnar mitt i deras vindruta. Mamma berättade att de endast snuddade vid hjortens bakben och att den helt oskadd (frånsett att djuret var lika vettskrämd som de i bilen) gick därifrån.

[erkkidotter]
2016-03-24 22:14
#2

Det är så jag upplevde detta ,allt var som i slowmotion . Men det var det som mannen sa att jag flög upp en bit och hamnade stående på benen . Jag borde ju ha ramlat ner på gatan . Det tog några år innan jag förstod hur underligt detta var :)

ieva12
2016-05-11 16:16
#3

Jag har pratat med änglar i huvudet!jag vet att dem finns. Det är bara nått att va glad för att dem vaktar dig. Om du vill skriva mer så kan vi sms:a.

[Hukanson]
2016-07-22 04:23
#4

Det är i slika livshotande situationer som vi oftast anar änglarnas existens och aktivitet. De beskyddar människor från för tidig och onödig död.

Ser0tonin
2016-07-24 09:54
#5

Jag tror inte att det finns något som heter änglavakt. Det är ett ord för en person som med nöd och näppe klarat sig undan en döds/olycka. Jag tror att det finns änglar och de har hjälpt utvalda och varit Guds sändebud. Men inte i dagens tid.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Upp till toppen
Annons: