Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1088 ggr
Vilda Gruvan väder fenomen

Micro vågs-ugn skadlig?

Jag kokar mycket vatten till ört The via min micro vågs-ugn . Sedan många år (1990-tal). Nu har min vännina börjat varna mig , att det vattnet kan vara skadligt pga en jonisering (?) av vattnet i kombination med att 3 G-mobil nät utvecklats? Jag vet inte vad jag ska Tro .. Kan det ligga något i det ?

Annons:
Vilda Gruvan väder fenomen
#1

Jag tror jag skrev in lägget i fel forum …. Det var komplicerar att hitta rätt via mobilen ..

ElisabethB
1/17/16, 6:42 PM
#2

Kanske en vattenkokare vore något för dig?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Vilda Gruvan väder fenomen
#3

Tack för svaret . Jag var av den uppfattning att det var bra och även energi snålt att micro värma 2 dl vatten i ugnen. Mot vatten kettel , där man kokar ca 5 dl. Men det kan vara värt att tänka om. Kan det vara tung metaller i värme aggregatet på en vatten kokare?

ElisabethB
1/17/16, 7:03 PM
#4

Ingen aning, men det borde gå att ta reda på..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Vilda Gruvan väder fenomen
#5

Var jag kan jag hitta information på nätet? Litar inte på de sajter som är utgivna av företagen som tillverkar vatten kokare m.m.

ElisabethB
1/17/16, 7:15 PM
#6

Kanske du får fram något om du googlar på t.ex. "forskning vattenkokare" eller "tungmetaller vattenkokare"

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Vilda Gruvan väder fenomen
#7

Tusen tack !

Seth
1/23/16, 10:07 PM
#8

Det stämer att det är skadligt att värma mat ocv vatten i mikron. Man varnar ju trx mammor från att värma mjölken till sina barn i mikron. Och plast vattenkokare skulle jag inte rekomendera häller. Jag har en i glass. Väldigt bra!

Upp till toppen
Annons: