Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1875 ggr
M01
12/16/15, 9:37 PM

Ängel i före detta liv?

Åh, detta kommer definitivt låta helt sjukt. Jag är 14, snart 15, och jag tror att jag kan ha haft ett tidigare liv som en ängel. Varför, undrar ni kanske? Det började redan när jag var liten, allt skulle beskyddas. Jag drogs till de sårade individerna och lyckades alltid hjälpa de. Om jag inte fick beskydda eller rädda så mycket som jag ville blev och blir jag djupt nedstämd. Och detta är något som bara blivit starkare för varje år. Jag har egenskapen att vara extremt lättlärd och det tar omkring 10sek innan jag vet precis vad det är för människa jag har framför mig. Jag har även i hela mitt liv kunnat se och kommunicera med andar. Men jag har aldrig tänkt mycket av det. Tills jag började bli äldre. Jag började få "vaknadrömmar" där änglar kommunicerar med mig. De lärde upp mig om hur jag skulle överleva här och hur jag kunde kontakta de, att världen var hårdare och kallare här men att det fanns ljus som jag var tvungen att fokusera på. I drömmarna ger de mig som känslosamma syner, som om jag ser med mitt hjärta. I synerna ser jag mig själv som en ängel, någon de skickde ner på uppdrag. Allt detta drog nästan sönder mitt liv, för vem är jag då? Är jag den mondäna vännen eller den utplacerade ängeln? En kväll grät jag över detta, jag bad om en förklaring, jag ville veta vem jag var. I drömmen samma kväll gick ängeln runt med mig, han berättade att jag var en utav dem men även nu en människa. Att jag hade ett hem med dem men att livet på jorden hade lika stor betydelse. Är detta möjligt eller bör jag ringa närmaste psykhus? Har någon här någon liknande eller passande förklaring/historia?

Annons:
Tjeja
12/16/15, 10:18 PM
#1

Ingen kan såhär på ett forum endast utifrån din berättelse avgöra om du är frisk men har andliga upplevelser, eller om du har psykiska besvär.

Men, oavsett, för att vara sund och hålla balansen tänk så här:

Nu är du här på jorden och ska leva ditt liv här som vanliga människor! Dina drömmar kan ge dig fin tröst och hopp. Men se till att du kan skilja på vad som är drömmar (andligt) och vad som är verkligheten (i den här världen)! 

Använd ditt mänskliga förnuft när du gör saker och låt inte drömmar/andliga upplevelser styra vad du gör eller hur du beter dig. 

Börjar andarna säga åt dig att du ska göra konstiga saker så är du ute på hal is och något är troligtvis fel.

Oavsett om du är sund och andlig eller har psykiska svårigheter behöver du nog hjälp av någon som är erfaren och kunnig! Någon människa som kan hjälpa dig att hitta balans och att träna upp dina förmågor på ett sunt sätt. 

Be andevärlden om att hjälp att hitta kloka goda människor som förstår vad du går igenom, känner och upplever! Prata gärna med någon vuxen i verkligheten som du har förtroende för när det gäller andligt tänkande.

Lycka till. ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

EPMSS
12/18/15, 8:47 PM
#2

#1 de var väl lite att ta i, M01 du behöver INTE åka till ett psyhus, de finns fler som känner som du. De är risk att du har vart en ängel men nu är du på jorden och du är här för en anledning och du ska leva livet ut och göra de bästa för dig och andra. Du kanske blir en ängel på nytt när du har gjort din uppgift här på jorden. Ingen mänsklig vet vems ängel du var eller vad du hette men om du börjar be om svar från de högre (med andra ord gud), de finns många sätt men fortsätt leta efter svaren, du kommer finna de om du vaken på de.

~ But why? ~

Tjeja
12/18/15, 10:46 PM
#3

#2 vad var att ta i? Var har jag ens andats något om psykhus???

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

TLJ
12/19/15, 7:54 PM
Seth
1/2/16, 6:11 PM
#5

Kul att du känner att du är en ängel. Då är vi två här inne. Det är inte många här inne som tror på att mam kan inkarnera som ängel här inne och pga deta har det hänt flera tråkiga otrevliga saker. Lycka till med att finna din sanning.

[postmortum91]
1/3/16, 2:34 PM
#6

#4 "din berättelse", menar du att du var Jesus förra livet?

Annons:
Seth
1/3/16, 6:13 PM
#7

Tror du inte att numer 4# bara skojar då? Jag kan inte tänka mig att hen är en inkarnation av Jesus.

Pebble
1/13/16, 2:55 PM
#8

Jag tror vi är fler…

[Wildfire]1
2/2/16, 4:21 PM
#9

Ja vi är fler. Även änglar kan skickas på uppdrag.

[Hukanson]
2/9/16, 6:03 PM
#10

För mig blir det mer och mer trovärdigt att de människor vi tror att vi är bara är en spegling av oss själva…de yttre sinnen vi använder hela tiden för att hålla koll på oss själva och varandra….vi tror att vi är de personer som vi ser, hör, känner, luktar och smakar och dessutom har litet sjätte sinne för. Men om vi verkligen skulle förstå varandra och oss själva skulle vi förstå att den biologiska kroppen lever , rör sig och finns till i våra andliga kroppar….de kroppar som kommer att fortsätta att leva när den biologiska kroppen dör…för det måste den göra…än så länge. Vi har i huvudsak tre andliga kroppar. En fysisk-andlig kropp i samarbete med den biologiska kroppen. En mental-andlig kropp som är våra känslor, tankar och minnen. Och så en andlig kropp som är vår heliga ande, den som har kontakt med änglar och kallas vårt kristussjälv. Så det är ju vanligt att man har olika relationer. Heliga relationer, mentala kompisar och mer fysiskt intima vänner… Låter det acceptabelt?

Upp till toppen
Annons: