Annons:
Etikettänglar-spiritualism
Läst 1962 ggr
EPMSS
2015-11-11 17:53

Vad tror ni om änglar

Vad tror ni?

Guider har levt ett liv innan dom blev guider och guider kan vara en släkting till dig i nu eller förra livet. De finns flera sorters guider, t.ex änglaguider som är starkare än vanliga. Man känner igen änglaguider och änglar på deras ovanliga och långa namn. Du kan ha flera guider och vi alla har minst en. Deras uppgift är att vägleda dig genom livet. Du kan dela energi med din guide om ni har kommit överens om de.

Änglar är starkare än guider och deras uppgift är att beskydda dig. Deras ljus är större och kraftfullare än guiders. En ängels kärlek är renare och större än någon annan kärlek som vi vet existerar. En ängel kommer alltid älska dig vad du än gör, dom är alltid med dig.  Man kan se din ängel/guide genom meditation, trans och spegelmetoden. Vissa har en speciell förmåga att se sin ängel utan att verkligen koncentrera sig. Barn kan se änglar och guider lättare än vuxna. 

Ärkeänglar är dom starkaste än alla andra och dom  är allas. Du kan be dem om deras skydd om du vill. De finns 300 stycken olika. Mikael och Gabriel är dom kändaste som jag själv vet. 

Man kan använda ouija board eller meditera för att prata med dem.

~ But why? ~

Annons:
[Hukanson]
2015-11-12 06:01
#1

Pernilla Carlqvist säger det så bra: "Änglakontakt skyddsänglar änglar som fantastiska hjälpare i det vardagliga livet. Änglarna handlar i Guds namn, de är Guds budbärare och länken mellan människan och den gudomliga världen. Vi är alla omslutna av änglar som kan hjälpa oss på så många olika fantastiska sätt. Änglarna fyller varje människa som ber dem om hjälp med lugn, trygghet och villkorslös kärlek. Genom åren har jag har haft många fantastiska möten med olika änglaväsen och är oändligt tacksam över att de finns i mitt liv. Jag har haft den fantastiska förmånen att åter fått knyta an till mitt eget ursprung och åter fått tagit del av inre kunskap och visdom om de högre världarna av ljus och dessa vackra änglaenergier. Jag har fått fantastiska verktyg och tekniker till mig, som jag idag använder i mitt eget arbete med andra människor och djur. Änglakontakt - vägen att möta dig själv. Änglakontakt hjälper oss att öppna upp för den djupare visdom som änglarna har att erbjuda oss, som redan finns inom oss alla, som vi alla är. Änglarna visar vägen på så många olika sätt och deras vägledning kan komma i många olika former. Det är viktigt att vara lyhörd för sin egen intuition, eftersom den också är en ren gudomlig vägledning från högre plan. Vägen mot tillfrisknande, frid och inre stillhet går inte alltid samma väg som vi kanske önskar oss. Ibland tvingas vi ta en omväg, i syfte att se och möta något som vi tidigare har missat eller inte velat se eller vågat möta. Änglarna lär oss öppna våra hjärtan, omfamna oss själva med ödmjukhet och villkorslös kärlek. När vi är fokuserade och centrerade i oss själva, är vi också i kontakt med vår egen gudomlighet, med Gud, Alltet, Källan, Kärleken. Ja, det finns många ord som beskriver samma sak, samma ursprung. Vi är alla en del av den oändliga källan som finns tillgänglig för oss på så många olika sätt. Änglarna som lever i de högre ljussfären är alltid redo att rycka in där det behövs. Vi är alla vakade över och väl omsedda. Änglarna som finns närmast oss människor väntar på att få assistera och hjälpa oss när vi så ber dem om hjälp. De lägger sig inte i våra liv utan att bli ombedda, utan de lyder alla under Guds lag, lagen om fri vilja. Under vissa omständigheter rycker de in vid nödfall och under akuta situationer. De åstadkommer mirakel runtom i hela världen. Änglarna får dock inte lägga sig i människans egen livs plan eller hindra denne från de lärdomar som själen och den högre planen förutbestämt och valt. De kan hjälpa oss att öka vår medvetenhet om livet och om oss själva, hjälpa oss att förstå att vi alla lyder under lagen om fri vilja. För att få änglarnas hjälp och gudomliga vägledning, räcker det med att sända dem en tanke om hjälp. De vädjar till oss att skriva änglabrev där vi mer ingående också kan specificera våra önskemål. Vi behöver som sagt inte förstå hur vi ska få det vi önskar, endast lägga vår största fokus på det som vi verkligen önskar ha i våra liv."

EPMSS
2015-11-12 13:52
#2

#1 Bra beskrivning

~ But why? ~

J-Artur-K
2015-11-17 02:48
#3

Vanligaste är att man har en släkting som vägledare men behöver inte vara så. Som ex om man behöver en vägledare som har kunskap inom ett speciellt område för är inom det området man ska hålla på med i livet som ex det andliga. Kanske man inte har någon släkting på andra sidan som kan hjälpa en inom det på det sätt man behöver hjälp . Men vanligast är att man har en släkting som vägledare men behöver inte vara så. Man kan även ha en ärkeängel vid sin sida men vanligaste är att man har en ängel (vi har ju flera änglar ) men ärkeängel kan man ha med. Men vanligaste är att man bara har änglar men är möjligt . Kan ju vara att man ska göra något i livet som är av betydelse av något slag . Där man behöver mer kraftfull hjälp o då kanske en speciell ärkeängel är det som behövs. Man kan ju träffa änglar igenom astral resa . Är lättare o bättre härligare kontakt än gå in i trans. Riktig trans är det inte många som har den Sverige heller. Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

EPMSS
2015-11-29 11:55
#4

#3 Kan inte så mycket om astral resa,.. meditation vet jag många som gör men min åsikt är de bara en fantasivärld och ett lugnade sätt att koppla av innan man ska göra något t.ex prata med sin släkting på andra sidan via ouija, healing eller göra en ritual eller annat. De har vart en massa förvirrade och envisa människor som går emot helt de med att ha en ärkeängel vid sin sida så de är intressant att du tror på de. Min närmsta släkting, hon ber till ängeln Mikael och på något sätt så hjälper de ibland. Hon säger ofta att hennes vägledare och personliga änglar har lämnat henne men inte Mikael. Jag tror att hennes personliga änglar och vägledare har visats sig som Mikael eller så är de Mikael som är deltids ängel till henne.

~ But why? ~

J-Artur-K
2015-12-01 02:58
#5

#4 Fantasi värld var lite rolig formulering 🙂 Jag tänker så här igenom det ser vi mer av verkligheten medans som exempel människor som inte tror på det andliga o använder sig av det , lever i en fantasi värld. 🙂 Är ju när vi går in i oss själva är i harmomi i vårat inre o avslappnade vi stänger som ute omvärlden att det som sker runt om oss bryr vi oss inte om för vi är i andra sidan i vårat inre är då vi är i den djupare kontakten. Vi kan få ta del av vad som helst o även ex göra astral resa möjligt vist. Det är som en fantasi i vårat huvud men det är även en verklighet 👍

Men sedan att man måste ha soft musik o sitta o meditera varje dag eller flera gånger i veckan på det sättet är inget man behöver på det sättet. Meditation är ju egentligen bara i min uppfattning att komma in i ett lugn i sitt inre . Man kan ju sitta på en bus o finna ett lugn i sig själv i sitt inre egentligen om man har utvecklat sig personligt så man kan det. (men sedan kanske inte vem som helst kan det men är möjligt ) 🙂

Hur meditationer ska vara o så tycker jag själv har blivit lite väl mycket petigt behöver inte vara så svårt. Huvud saken man själv kommer i lugnet o får den där kontakten i sitt inre sedan hur det går till spelar egentligen ingen roll. 🙂

Jag hade kvinna på besök i våras eller om det var början på sommaren. Hon hade problem att hon kunde aldrig vara avslappnad riktigt. sedan var det andra saker med. Jag funderade hur jag skulle göra för var väldigt speciellt o är viktigt att få personen avslappnad sedan var problemen också att lägga det förflutna bakom sig o att förstå det är inte samma sak som att jag säger det o så är bättre att hon får höra det direkt ifrån en ifrån andra sidan , 

Jag börja jag en kortare healing för att få henne avslappnad sedan börja jag med en meditation (jag hade aldrig tidigare gjort någon meditation heller utan jag improvisera som jag tyckte passa bra) 

Jag tala o hon följde med efter , när det var klart berätta hon att hon fick se massa saker o träffa en man som hon beskrev mycket väl (jag vet vem den mannen är o har sett han exakt lika dant som hon beskrev han) 

(Jag sade i slutet att han man kommer fram till henne o börja berätta något för henne (fast mycket mer utförligt men sade inte vem det var eller beskrev något av hans utseende kunde vara vem som helst ) 

Men mannen jag beskrev var mannen jag visste kunde hjälpa henne o innan jag avsluta sade jag = Innan mannen går så säger han = sedan sade jag saker 

Jag var ju i kontakt med den mannen samtidigt som hon var i kontakt med han så jag visste vad han hade sagt till henne i helheten så jag avsluta med säga det mannen hade sagt nyligen till henne men som resume kortfattat 

o när det var klart var hon som på moln, han hade sagt det hon behövde höra o förstod mer av hennes problem o det hon behövde göra o igenom att jag gjorde resume på det han hade sagt på slutet blev det ännu mer äkta för henne för jag kan omöjligt gissa mig fram allt det . 

Hon  berätta att hon inte minns senast hon varit så avslappnad. (vi har haft kontakt efter det med o det hjälpte henne mycket) 

Hon håller inte på med andliga saker själv , men även hon kunde uppleva det där för hon kom i kontakt med sitt inre 👍

I principen skulle hon kunna uppleva det utan det jag gjorde igenom att man lär sig komma i kontakt med sitt inre. allt sitter där. Där är någon form av meditation en bra nyckel sedan hur man gör den som spelar ingen roll bara den är bra för en själv, Som ex hur jag gör meditation behöver inte vara något som passar för dig kanske eller någon annan . samma som att hur du eller någon annan gör en meditation kanske inte passar för mig . Vi är alla olika. 👍

Det där med att man kan ha hjälp av Ärkeänglar att man kan ha en som är ganska stark vid ens sida att det inte skulle vara möjligt för visa är på grund av okunskap inom området i min åsikt. Vi är 3 st som varit i himlen igenom astral resa som jag vet har en ärkeängel som är till stor hjälp för oss, Vi har inte samma heller är olika. 

Men bara för man har en ärkeängel till sin hjälp betyder det absolut inte man har större förmåga eller så . Av någon anledning behöver man ha denns hjälp o man har fått dens hjälp. 

Jag har suttit med en sittning med en annan kvinna. hon är andlig själv men hade känt en form av svacka o ville träffa mig. Hon fråga när hon satt med mig . Vilken ärkeängel har jag till hjälp eller något liknande kommer inte ihåg exakt. 

Jag svara direkt Raphael o det var han som hon hade känt att hon hade till sin hjälp. 

(hon hade inte nämnt han innan utan sade efter jag sagt hans namn det) 

(Jag antar hon fråga för hon gärna ville höra det så hon fick  bekräftelse eller liknande om jag ska spekulera varför hon fråga men egentligen redan visste det ) 

Så jag har ingen tvekan av att vi kan ha hjälp av ärkeänglar mer nära oss , av det jag varit med om och även kontakt jag haft med andra människor , 🙂

Det där med ouija brädda är inget jag är emot om man har kunskap om det man gör , är om man inte har kunskapen det kan bli väldigt hemskt, o tyvärr så är det mesta gånger som det utförs utan kunskap om det  . o igenom det alla hemska historier. 

Jag håller inte på med det men är inte alls emot det om det sker på rätt sätt.  Om jag ska var ärlig så tror jag faktiskt det kan var rätt bra metod om det sker på rätt sätt. Men skulle aldrig rekommendera människor rätt ut att göra det o så . För kan hända hemska saker om man inte gör på rätt sätt. 

Jag har aldrig hört hemskt historia ifrån en person som kan det gör där personen själv varit med om utföra Ouija , har alltid varit okunniga människor i min uppfattning. 

O därför det är så svartmålat. Men är inget jag rekommendera men inget jag är emot heller om man vet vad man håller på med. 🙂

                                                         Nu skrev jag himla långt 😃

                                                                    Mvh / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

EPMSS
2015-12-02 19:30
#6

 #5 De kan va rätt intressant, har alltid svart målat meditation annars, mediterar när jag måste men ärligt så har jag alltid stämplat meditation tillsammans med flummiga människor. Jag har träffat så många som är over the limit flummig. Ärligt så gillar jag inte människor som är flummiga och har väldigt ologiska tron och livsregler, visst dom får väl göra de men dom har påverkat min syn på meditation.  Ouija ska användas med respekt, man ska ALDRIG kalla på okända andar utan på sina guider eller nån annan som man finner trygghet med. Man ska också fråga verkligen vem som pratar och be om "egen" singnatur. Ouija har använts så fel på många sätt, de är tråkigt annars så tror jag att Ouijan hade blivit riktigt poppis.

~ But why? ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: