Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 2666 ggr
Everlyn
2015-09-14 16:44

Ängeln Ariel

Jag skulle vilja veta mer om ängeln Ariel, som jag tror är en ärkeängel?
Har någon av er träffat henne? Hur visste ni att det var hon isåfall??



Annons:
[Eypril]
2015-09-19 23:30
#1

Inom new age så är Ariel räknad som en Ärkeängel, inom enocian magic så räknas hon som en fallen ängel. Många änglar man inom new age samt utomjordisk tro är fel nämnda och har fel titel. Så jag tycker alltid man ska vara noga med att kolla upp änglarna inan man pratar med dom. Eller att man är misstänksam mot dom för om det är en fallen ängel så kommer den ju inte säga att den är det. Och det är möjligt att den säger sin rätta rank om du frågar efter den. Men säger den inte att den är en Ärkeängel så ska man häller inte bara anta att den är det. Det finns många klasser på änglarna. Det finns även en egen kategori med elohim änglar. Dessa änglar är uppdelade i egna kategorier.

Everlyn
2015-09-21 11:48
#2

Tack för svar!🙂
Jag har läst här på iFokus att det är en ärkeängel så därför trodde jag det. Vad menas med fallen ängel?? 
Jag har aldrig själv försökt få kontakt med änglar, visste inte ens att det fanns en ängel som hette Ariel förrän hon "kom till mig"..



Everlyn
2015-09-21 12:05
#3

Eller jag tror att det var så, det är därför jag frågar. För att förstå vad som hände!



saradormin
2015-09-21 23:34
#4

Nej. Finns ingen här som träffat ärkeängeln. Vad ska ärkeängeln komma och säga oss, titta på världen, alla krig. Gud lämnat denna värld. Fallen ängel är såsom vi människor fallit på fysiska, vår andliga sida känner som fängelse. Och de är inte absolut bara för någon skrivit den är fallen.

sajtvärd  drömmar ifokus

Everlyn
2015-09-22 14:12
#5

Hmmm.. jaja då var det väl min fantasi då!



saradormin
2015-09-22 14:44
#6

Du kanske uppfattat mig fel, man träffar inte en ärkeängel på fysiska med fysiska ögon. På andra plan däremot, ex drömplanet är inte bara dröm utan den är mer verkligt än detta livet, hur ser du drömmen då, de är änglarna som tar oss ditt och visar oss, men om jag träffar dig i drömmen så betyder inte de att du också träffat mig, samma sak med ärkeängeln ja sett han på den planet men var de verkligen han, Och man lägger inte ut information om sån möte,

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
saradormin
2015-09-22 15:02
#7

De här låter kanske flummigt för dig, såhär tänker jag ärkeängeln vet redan innan du mött han, vad du ska göra med inf, så han undviker och träffa dig eller träffar dig och får dig glömma allt tom att du sett han, eller får dig glömma delar,

sajtvärd  drömmar ifokus

Everlyn
2015-09-22 15:04
#8

Jag menar inte heller på ett fysiskt plan. Jag ville mest ha hjälp att tyda vad det var som hände, kan inte något alls om det här men har tänkt på det länge och inte haft någon att fråga. :)



saradormin
2015-09-22 15:11
#9

#5 Utveckla mer var kom ärkeängeln till dig, och hur visste du de var ärkeängeln,

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-09-22 15:16
#10

Fråga bara, jag kan svara på allt om ja får tiden. Bara inget paradox, som får mig grubbla i en vecka.

sajtvärd  drömmar ifokus

Everlyn
2015-09-22 15:53
#11

Jag vet inte om det var ärkeängeln men ska försöka förklara.

Jag satt och blundade och lyssnade på musik en kväll, sen var det som att mitt inre "kom till ett annat ställe" och jag kom ut från ett mörkt rum till en jättevacker strand. Där väntade ett lejon på mig som ledde mig till ett tält, först var det ingen där inne men sen blev jag helt varm och kände som strålar i ryggen, sen stod det en lång kvinna framför mig med långt ljust hår. Hon tog mig i handen och jag, hon & lejonet gick ner till havet. Jag kände mig så trygg och lugn och fylld med kärlek, mer än vad jag någonsin känt i "vaket" tillstånd. Sen frågade jag henne "vem är du?" och då sjöng hon "Ariel", sedan sa hon att jag måste gå och ta reda på resten själv och att det var viktigt. 

Jag googlade sedan "Angel Ariel" och då kom det upp bilder på en ängel med ett lejon. Jag är ju som sagt inte insatt i sånt här och jag vet inte hur jag ska tolka det, om det var min fantasi, eller om det faktiskt var en ängel..



saradormin
2015-09-22 16:00
#12

Hur såg du allt, som vår värld eller ljusare och tydligare

sajtvärd  drömmar ifokus

Everlyn
2015-09-22 16:07
#13

För ungefär ett år sedan var jag hos ett medium för första (och enda) gången och han sa att jag lyste i vitt och att det fanns en ängel i rummet som ville vara nära mig. Det sa han några dagar innan det jag skrev ovanför hände. Men jag vet inte vad jag ska tro om allt, det är förvirrande :/



Annons:
Everlyn
2015-09-22 16:08
#14

Mycket ljusare och tydligare! Väldigt vackert och så klara färger



saradormin
2015-09-22 16:24
#15

#13 När du vill ha svar om andliga, så sök tills du glömt vad du sökt, bara då får du den absoluta svaret, gå till medium för svar om andliga, mediumet ligger ljusår från din utveckling, en medium vet inte så mycket om andliga, en medium är fylld med negativa energier han skulle inte ens minnas att han varit på andliga, Blev du inte rädd i början när du trädde in i andliga, minns du om du var utanför kroppen eller inte, och minns du om ängeln pratade med dig eller visade dig symboler,

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-09-22 17:10
#16

Var de allt mediumet fick fram, precis som jag sa om medium, han såg bara men vet inget mer ex vad för ängel och syftet, ja skulle se mer härifrån. Den ängeln kommit för hjälpa dig, vår skydd sängel är så upptagen med försvara de mentala att blir de för mycket negativa tankar så bli. Han tvungen och lämna oss en liten stund, de är i den lilla stunden vi hamnar i olycka ex trafikolycka. Men den ängeln kommit för andliga utveckling, vi människor har gjort avtal och vissa har gett den fria viljan till själen. Så man följer inte själen för den är inte i din kropp, vi har energin från själen. Så när vi inte följer planen så skapas de situationer för ändra riktning. Tänk om ja skriver så på övernaturliga 15sek max skulle de radera och tiga, Varför?

sajtvärd  drömmar ifokus

Everlyn
2015-09-22 17:27
#17

Hur menar du med negativa energier?? Jag upplevde det stundvis negativt och skrämmande att träffa mediumet, ena stunden var hans ansikte pojkaktivt och vänligt, i nästa som såg han ut som någon helt annan. Jag har svårt att minnas hans ansikte eftersom han hade så många olika. Känner obehag när jag tänker på det.

När jag kom till den där stranden var jag inte alls rädd, tvärtom! Jag är som person ganska rädd och nervös, men när jag var där kände jag mig fullkomligt lugn. 
Jag vet inte om jag hade en kropp, mina steg kändes svävande men det kändes som om hon höll mina händer och klappade mig på armarna.
Hon pratade inte med rösten utan hon visade mig, jag vet inte med vad för jag minns inga symboler, men jag minns att jag bara visste svaren genom att hon fanns bredvid mig och fick mig att känna vad hon ville att jag skulle känna. Den enda gången jag hörde en röst var precis innan hon försvann och då sjöng hon sitt namn, utan att röra munnen.



Everlyn
2015-09-22 17:41
#18

 Mediumet sa även att jag själv ÄR en ängel.. det kanske är värt att tillägga 🤔



saradormin
2015-09-22 18:09
#19

Ok, han ville göra dig nöjd, ja förstår inte är de hierarki så en ängel, ex om du är en rikssjäl så är de miljarder ljusår skillnad. När hela din generationer ledet ner som väntar på du ska vakna, själen finns på absoluta, vem kan jämföra. i ockulta är de mycket styrka och status, Ja kan förklara i minsta detalj om mediumet hur fick han den titeln, han behöver själv hjälp, men många kommer reagera om ja utvecklar mer, där finns medium som försöker ändra riktning mot andliga. Du kan skriva på pm istället

sajtvärd  drömmar ifokus

saradormin
2015-09-22 18:24
#20

Varför gå till en medium med stora och allvarliga problem och fråga om hjälp, om du nu varit en ängel, skulle du gå tillbaka till samma medium och fråga han vad han sett sist hos dig, så minns han inte, för de var någon annan varelse som trädde in i hans kropp och pratade med dig

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
saradormin
2015-09-22 18:38
#21

Sån information från andra. varelser som tvingar in sig i hans kropp kommer från onda andar. Tror du då de är sanning alltid, jag varit tillsammans med tjejer i början av min utveckling. som var galna i svart magi med tiden blev de onda häxor. Ja visste inget om andliga ja trodde de var de som var andliga, ja lekte på golvet med svart energi som hon släppte in ja blev aldrig påverkad, ja svimmade många gånger när de försökte träda in i min kropp, ja hade bara onda tankar där,Hon levde så som i ett helvete i flera år. De hade hennes kropp mer än henne själv hon kunde stoppa allt, men för stolthet och makt fortsatte hon, kvinnor är mottagare och är mer öppna, du ska vara försiktigt i såna kretsar. Kvinnor är mer mottagliga än män, därför du ser sällan killar eller män som söker svar, en man måste ta den svåraste vägen som är längre, men sen i riktiga utveckling går mannen snabbare och kan vakna på en dag, kvinnan få. Svårare ju äldre hon blir

sajtvärd  drömmar ifokus

Upp till toppen
Annons: