Annons:
Etikettdrömmar
Läst 1878 ggr
[Silverräv69]
9/3/15, 12:03 PM

Ondskans Bok - Drömtolkning

Inatt drömde jag om att jag skulle stjäla/återta ”Ondskans Bok”. Det var en annan medvetenhet i drömmen än vanligt och det förknippar jag alltid med en sanndröm eller någon form av budskap änglarna vill förmedla. (Jag är alltid mer öppen i sömnen när egot inte är ivägen)

Jag skulle då ta Ondskans Bok till ett annat ställe, inget i min omgivning i drömmen var bekant, inte heller många ansikten. Men på något sätt tog jag boken från en ställning i en flådig festsal, men innan jag rörde vid den så bad jag högt en bön till änglarna om hjälp att motstå ondskan boken sprider och inte låta den påverka mig. Jag såg och kände änglarnas ljus, bekräftan, kärlek och styrka.

Jag tar tag i en gammal sliten mörkbrun bok, som blir till transparant ömtålig kristall i mina händer. Vid beröringen och omvandlingen känner jag att jag träffas av en ren fysisk kraft, som är så mörk, vidrig och vansinnig på mig. Den liksom vrålar av ursinne i mitt inre och jag vacklar till. 

Jag försöker i nästa scen undkomma den/dem som vill komma åt boken och försvarar den lika vansinnigt och blodtörstigt. Jag känner att jag försändrades av boken, men inte till den grad att jag blev fullkomligt ond.

Det sista jag minns av drömmen är att jag desarmeras av min man, jag släpper alla tillhyggen jag försvarade mig med och en fridfullhet lade sig över hela drömmen.

Jag har mina tankar på vad det kan betyda, men det skulle vara jättekul att höra era spontana tolkningar.

Annons:
TezzD
9/14/15, 10:34 PM
#1

Häftig dröm Silverräv! Det är ju så att alla personer och föremål speglar ens eget inre. Men
Jag rekommenderar dig att ställa frågan inne på Drömmar :) 
http://drommar.ifokus.se/

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Eypril]
9/19/15, 11:34 PM
#2

Jag tänker lite snabbt att deta möjligen kan vara en astral resa och du facktiskt upplevde deta i en annan dimension. Om det är så vet ju du bäst själv. Jag vet att den boken du beskriver existerar så det kan vara så. Men det kan också vara så att du nyligen kollat på Supernatural serien där killarna och tjejen där boken var närvarade 😉 jag vet att ibland är ju drömmar facktiskt inte drömmar alls 😉

[Silverräv69]
9/23/15, 12:51 PM
#3

Jag har faktiskt aldrig sett Supernatural och jag var också ine på ifall det är ett inslag av någon film/serie..men kunde inte komma på en jag sett den senaste tiden.

Men drömmar med "filminnehåll" brukar kännas annorlunda jämfört med denna drömmen och mina "sanndrömmar", det är en annan energi och man är uppmärksam och mer alert, det känns som om meningen i drömmen är viktig att uppfatta och komma ihåg.

Astral resa, låter så spännande, får läsa på lite om det. =)

[Hukanson]
11/10/15, 6:34 PM
#4

Det kan vara så att vi nu har kommit in i ett Skifte till en ljusare andlig tidsålder och det betyder att vi måste förstå att alla de gamla böckerna är skrivna i en annan anda och tid än den vi lever i nu…en del mer än andra naturligtvis…i jämförelse med vår tid kan man säga att de var mer mörka och jordiska med en dualistisk världsuppfattning.

Upp till toppen
Annons: