Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 2475 ggr
NatureCraft
2015-08-11 23:57

Kontakta

Hur exakt kontaktar man ärkeänglarna? Kan inte meditera även om jag har försökt så går det inte.. 🤔  Hur kontaktar man 

Ärkeängeln Gabriel

Ärkeängeln Michael

Ärkeängeln Lucifer

Tack för svar P.S kan man förena sig med dom?

Annons:
[Viking Ängel]1
2015-08-12 00:15
#1

Hej hej naturkrakt. Jag förstår att du är ute efter att få kontakt med ärkeänglarna. Gabriel står som första ängeln. Kolla upp vad du vill ha hans hjälp med och sedan ber di att han ska komma till dig När du känner att han är där och gjort det du bad om då tackar du honom och säger amen eller hej då. Du kan kala in honom genom att säga kära ärkeängl 'namnet' jag ber dig nu att komma för att hjälpa mig/eller vara med mig pga detaljer problem/anledning ..'säg problemet' sedan tackar du för derasig hjälp så är det klart. Jag måste bara fråga varför du skulle vilja ha kontakt med Lucifer/Samael istället för de andra ärkeänglarna. Jag skulle råda dig att inte prata med honom. Men du gör som du vill.

NatureCraft
2015-08-12 00:21
#2

Hej Viking Ängel jag tror att du har missförstått. Lucifer är lika god som sina bröder, han är inte ond. Jag antar du är kristen eller? Om du nu tror att han är motståndaren så är det fel. Samael är inte Lucifer heller. Kan lika gärna skriva att Bibeln har aldrig sagt korrekt att Lucifer ÄR Samael/Motståndaren. Lucifer har stort temperament så man ska visa respekt som till dom andra. Lucifer inom latin betyder " Ljusbärare " Måste gå nu kan skriva mer om han imorgon.

[Viking Ängel]1
2015-08-12 00:26
#3

Jo jag känner till den varelse väldigt väl då jag möt honom många gånger. Jag är inte kristen. Jag är mer inriktad på sanningen vilken inte finns i bibeln. Han har lurat mig i många år. Och jag säger inte att han är mörk för att jag är kristen utan för att jag har erfarit deta själv. Men jag vill gärna höra din teori och tro om honom om du vill delge den. Jag är öppen, men jag kommer aldrig ta in honom i mitt hjärta på det visset igen.

[Viking Ängel]1
2015-08-12 00:58
#4

Så du menar då att Samael är den onda motståndaren och Lucifer inte är det? Vad jag har fått till mig är det att Lucifer heter Samael innan han följde och döpte om sig till Lucifer målningar när han fallit då han inte längre ville associera sig med det namnet som gud givit honom. Nej deta står inte i bibeln eller i någon skrift alls. I The book of Enoch står det att Samael är den fallna ärkeänglarna ledaren. Men jag tar inte min information från dessa böcker, men de bekräftar en del som man tidigare fått höra.

NatureCraft
2015-08-12 09:50
#5

Jag har mött lucifer innan, det var då han kom till mig så jag undrar hur man kontaktar han med. När han var med mig det var kanske för 1 år sen så var han inte dum alls men har inte hört något alls att han hette Samuel först.

[Sobeit]
2015-08-12 22:24
#6

#0 Hej! På olika sätt kontaktar jag ärkeänglarna. Egentligen väldigt sällan i meditation. Det beror på situationen. Känner inte att jag kan "göra" fel, och jag tror det är viktigt att veta det eftersom tvivel blockerar (Kanske är det det som har hänt dig?). Men alltid börjar kontakten med att verkligen känna min intention och till vem/vilka/vad som budskapet eller hjälpen ska nå. Ibland ber jag skaparen skicka den ängel som bäst möter min intention om jag är osäker. Det är alltid ok. Att känna min avsikt på djupet kan ta en millisekund eller en timma. Tydlighet är viktig, så jag tar mig tiden som behövs. Tacka dem är viktigt. Brukar också be min ande vara tolk och min själ vara ett filter. Detta är för mig det viktiga. Mindre viktigt är hur. Ibland pratar jag rakt ut, ibland blir kommunikationen via tankar och inre bilder. Ibland visualiserar jag ängelns aurafärg omkring det som jag behöver klargöra eller behöver hjälp med. Mikaels är purpur och Gabriels är koppar. Lucifers vet jag ej. Ibland ber jag att få möta ängeln under sömnen. Osv… Tänker på att du i din presentation verkar veta mycket om äänglar, så du hittar säkert ditt egna sätt med lite mer tillit o tålamod. Blev lite nyfiken på Lucifer o Samael nu. Ska kolla upp. Ha de! :)

Annons:
EPMSS
2015-11-08 21:31
#7

Blev tvungen att kommentera, är ny här.. Jag tror inte att jag skulle kunna kommunicera via tankar, känns inte verkligt då men jag accepterar vad som funkar för er. Jag använder ouija alltså brädan, man kan möta mycket konstigt men de funkar bäst och känns verkligast för mig. Jag brukar kalla på dem via rökelse och fin musik och sedan fråga efter deras närvaro och om du har lust att ha en pratstund på ouijan. Finns mera exakta info på nätet hur man kan använda ouija och söka upp den man vill söka upp.

~ But why? ~

J-Artur-K
2015-11-17 03:14
#8

Naturecraft du har rätt i min uppfattning att Lucifer inte är fallen ärkeängel o blev ond. Är missuppfattat. Är en annan ärkeängel (vet inte vem men finns så många )

Ny dag nya möjligheter

Sagaliten
2016-01-01 17:50
#9

Funderar på hur det är om man alltid vet eller känner deras närvaro. Är nybörjare här med detta så har bara provat bla vägledd änglameditation ett par ggr, men känner att jag inte vet om det är på riktigt eller bara visualisering så någon som har något där kring hur man vet? Vill inte använda ouijabräda då det är något jag blivit avrådd, att det lätt kan bli att de på andra sidan kan bli irriterade av att bli störda då man men "tvingar sig på" genom att kalla dem till brädan än om man bara öppnar upp sig till andra sidan och låter de som vill komma komma. Men finns säkert olika uppfattning om det också som med det mesta ☺️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

EPMSS
2016-01-01 21:37
#10

#9 Kallar på mina släktingar och ber dem att fråga efter mina änglars närvaro och funkar utmärkt för mig, ingen störd, alla glada. Brädan kan inte passa alla. Jag vet då att de är ingen visualisering. Brädan öppnar ingen port, de är ett verktyg precis som dig själv och en pendel och funkar exakt samma. Andarna kan inte komma som dom vill ut ur brädan även om du hade gjort dem störda.

~ But why? ~

Seth
2016-01-02 18:08
#11

Oj vilket intressant ämne ni har kommit in på här. Jag tycker att bästa sättet att komma i kontakt med änglar är att be tilm dom. Om du ber att ängeln ska komma så är den hoss dig på sekunden. Om du vill ha mer kontakt så skulle jag rekomendera dig att meditera och göra dig själv känsligare. Brädor, pendlar och annat skulle jag inte rekommendera i början. Du måste lära dig känna igen falska och ljusa andar först. Annars kan de ljuga har mycket som hällst för dig och det är ju aldrig bra att de gör det. Om du vill ha ett specielt svar tycker jag att du ber ängeln att ge dig ett tydöigt svar eller tecken i dina drömmar under natten. Men be också då att du får minas drömen 😆

Upp till toppen
Annons: