Annons:
Etikettbudskap
Läst 2131 ggr
maribell
3/13/15, 11:30 AM

Kloka ord ifrån Gabriel

När vi inte säger allt.

Vi ärkeänglar hör allt och ser allt och känner er känsla då förstår ni hur vi fungerar. Vi ärkeänglar vill ändra om och se någonting bättre, vad händer då? Ni känner er kanske lite ilsken för att kunna koncentrera er fullt ut. Jag heter Gabriel som ser och hör allt i hela världen. Och framför allt ser er misstro, vi vill bara hjälpa till.

Ibland säger ni inte allt. Vi ser varje gång ni krockar med samma sak. Ni säger inget ni är bara irriterad att det blev fel, ni säger att det är okej. Ni orkar inte göra något åt saken. Ni vill inte ta tag i det på en gång. Ni drar ut på det hela tiden. Men säger vi ärkeänglar, var vaken, var handlingskraftig säger vi. Ibland stängs ni av för att se och göra ett bättre val.  Ni följer oftast samma spår. Det är bra att bryta av för att se en bättre lösning på det problem som uppstod.

310601

Vi har uppsikt på ert val och kall. Ni har svårt att se själv att det finns lösningar för er nu. Vi upptäcker allt och ser också hur jobbigt det blir med lite förändring. Om ni inte är vaken för förändring då blir ni oftast tagen på sängen. Ni har inte insett att nu måste de ske ett under. Vi vill aldrig ändra om om ni själv inte vill det. Vi ser vägar ut för er även om ni inte ser. Vi vet vilken dörr ni ska öppna här näst. ”Vi hör och ser och känner er önskan”. 

”Ni skickar ut tankar och önskningar hela tiden”. Vi kan råda och leda er rätt. Ibland går ni med förtäckta lappar för ögonen. När ni gluttar på den ena lappen du blir ni oftast rädd. Sen släpper ni rädslan och ser att ni kan släppa den andra lappen med. Ni går med illusioner har ni tänkt på det. Ni gör er egen föreställning hur det är. Och vi vet att det är bara en rädsla ni har att ändra om. Skuld finns oftast med när ni ska förändra något. Och varför bär ni på skuld mina barn?

Här har ni många infallsvinklar för att sluta gräma er mer. Vi vet allt allt är inte så lätt. Ni klarar av det och ni kommer få se sen.

Ärkeängel Gabriel!

Annons:
[Bettanbop]
3/13/15, 12:28 PM
#1

När vi inte säger allt, så skapar vi blockeringar.  Vi kan känna oss arga, förvirrade, sjuka och utmattade mm. Men sällan förstår vi vad det är och vad det kan bero på. Har vi inte lärt oss hur änglarnas närvaro känns så kan vi lätt tro att det är något annat fel. Vist kan det vara så att vi är sjuka på rickigt, men det kan vara svårt att veta skillnaden.

Tänker ibland på att vår fina änglar måste känna sig sååå frustrerade ibland på oss😃 när vi inte fattar vad de försöker hjälpa oss med, eller när vi inte lyssnar.  Men då säger de -nej då, vi älskar er ju, ni måste bara lära er släppa kontrollerna lite och släppa fram oss, lita på oss.

Gabriel tycker inte vi säger allt, och jag kan bara hålla med honom. Vi biter ihop om mycket. Det mår vi inte bra av. Gabriel säger också att vi inte orkar göra något åt saken eller situationen. Nä det blir ju så tillslut, vi orkar inte, vi orkar inte kämpa och hitta lösningen, utan följer samma gamla vanliga stig. Visst vill vi bryta upp och göra något annat, men där kommer åter kontrollbehovet fram och vill veta hur det blir om vi bryter vårt mönster, -tänk om jag inte får något nytt jobb, tänk om jag inte får in tillräckligt med pengar, tänk om . . . 

”Ni skickar ut tankar och önskningar hela tiden”. Vi kan råda och leda er rätt. Ibland går ni med förtäckta lappar för ögonen. När ni gluttar på den ena lappen du blir ni oftast rädd.  Vi vet, allt allt är inte så lätt. Ni klarar av det och ni kommer få se sen.

KallaMigMimmi
3/14/15, 11:04 PM
#2

 man kan vara mycket förberedd för förändringar🌈 men att det ändå är till hur vaken, motaglig, frisk jag är när det händer som är helt avgörande. är min gadd nere blir reaktionen förvirring och iritation🤔. mår jag bra blir jag nyfiken och tacksam 😃

”Ni skickar ut tankar och önskningar hela tiden” tänker att vi ofta tänker tankar och önskningar utan syfte och det måste bli väldigt rörigt att tyda?!🤔

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Bettanbop]
3/15/15, 7:12 PM
#3

Väldigt rörigt Mimmi 😃 Jag tittade på filmen "Brus den allsmäktige" där Brus får ta över och vara Gud, snacka om rörigt 😂det är en påhittad film men kom att tänka på den när du sa rörigt bland alla tankar och önskningar och vilka som har ett äkta syfte 🙂

Upp till toppen
Annons: