Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 11321 ggr
maribell
12/4/14, 10:46 AM

Ärkeängeln Metatron

Ärkeängel lord Metatron.

Posted by birgittaandliginspiration in AllmäntÄrkeängla

 Ärkeängel lord Metatron. Nu vill han säga några ord till er som läser min blogg.  Lita alltid på er självkänsla för den känner igen det som är rätt. Ni föddes med självkänsla och den ska ni bygga vidare på. Livet som ni har valt kan ni se som en gåva.    Varför jag säger det – Ibland blir ni förblindad av samhället som ni lever i. Från början kan ni tappa fokus, på vem ni är. Tappar ni fokus ta igen kraften för fortsätta där ni hör hemma. Ni blir lyckligast då, om ni följer er egen väg, som ni född till. Om ni kliver på andras vägar för att göra andra glad, ni blir olycklig tillslut. Jag som ärkeängel lord Metatron  har inte svårt att hålla fokus på min uppgift. Alla ärkeänglar får tilldelad sin uppgift . Det är lika för er – ni ska göra klart en del uppgifter på jorden.

BOK-MED_LJUS

För er som lever här kan uppgifterna se olika ut. Alla har sin egen uppgift, där ni hör hemma ska ni förgylla med er uppgift.  Har ni svårt att se, då ska ni inte släppa in människor som manipulerar er. Ni snurrar och snurrar och vet inte vem ni är tillslut. Jag som ärkeängel ser att manipulation är som ett gift för er. Ni drar åt er äran för att göra andra glad.

Vi ser hur det ser ut på jorden. Ni som har kommit hit för att leda jorden i ert ljusarbete får problem. Ni blir försvagad och går in på andras arbeten. Vad allt detta beror på? Ni tappar kraft på kraft hela tiden som ni kliver fel. Tillslut tappar ni ert kära kall som ni brinner för. När ni hittar igen ert kall då får ni jobba i motvind för att hamna rätt tillslut.  Ni har tappat självkänslan, som ni hade med er – innan ni kom hit. Allt kan hända när ni föds till jorden. Med fel person är det enkelt att gå fel. Ni som har barn, påverka aldrig era barn. Lyssna och hör, vad som brinner i deras hjärta. Vad de drömmar om. Hör ni att ditt barn har drömmar, som har svårt att ta tag i sin dröm. Lyssna och på ditt barn. Lyssna för att se om ni får några signaler som leder ditt barn rätt. Ibland kan ditt barn blivit utsatt för mobbing eller annat som rör sig i skolan. Ta aldrig bort tron på ditt barn. Det är du som förälder som ska vara ditt barns förlängda arm. Alla skolar har inte bra lärare. Om ni ser att ert barn tappar intresset för ett speciellt ämnen som de gillade från början, då ska ni byta skola. Det kan ni hålla som en tumregel. Det är lätt att se om barnet tappar sina intressen. Ditt barn är viktig för framtiden.

Meditation med Arkeangeln Metatron av Lisa Beachy

https://www.youtube.com/watch?v=MbwXf2wOEN0

Annons:
maribell
3/16/15, 3:53 PM
#1

Ärkeängel Lord Metatron vill berätta något för mig och er!

Posted by birgittaandliginspiration in Ärkeänglar

Det ligger i tiden allt som händer nu. Om ni nu håller er vaken då kan ni kroka fast er och hänga med. När jag pratar om tiden då menar jag tiden som utvecklas för er nu. Tiden är nu när allt sker som ni säkert har upptäckt. Ni ser nya dörrar öppnas en efter en om ni vågar möta det som känns okänt för er. Rädslan ni har för att förändra måste städas bort.

Det okända som ni känner kan vara skrämmande och spännande samtidigt. Jag som är en ärkeängel ser och vet vart ni ska styra era steg. Ni kan aldrig vela om ni går bredvid mig. Jag har rak linje att följa. Jag har en rak linje genom jag ser över barn som behöver raka linjer. Barn som har kommit hit till jorden har ibland svårt att vara här. De blir uppäten av samhället som inte förstår deras inre ljus som är en växande majoritet på jorden. Här handlar det om att beskåda dessa barn för att förstå dem. Det är därför jag säger att man måste vara tydlig med dessa barn. Dessa barn är en gåva till jorden som ska förtydligas mer ser jag som ärkeängel. Det är därför när jag kommer i er närhet då finns det en energi som är bestämd och det ska fullföljas med mig.

2aajb7t.jpg

Energin känner ni igen genom ni känner en kraftfull energi och purpur som är färgen ni ser runt mig. Om man velar då skapas det osäkerhet som ni redan känner till. Driver ni mot samma mål eller har ni ändra riktning? När jag ställer de orden till er, frågan till er hur ni ser på det? Om ni håller fast och ser att nya dörrar öppnas då är ni på en ny väg. Ni ser samtidigt er egen utveckling håller på att skala av.

Ni kommer mer och närmare ert sanna JAG. Här får ni stjärnskåda er en stund. Tänk bara en stund på där ni är nu och tänk sen på framtiden. Vad ser ni i framtiden? Vad ser ni då att ni är? Är ni kvar på samma ställe än har ni förändrat er något?

Ni ser en förändring som bådar gott på alla sätt. Förändringen är här för att öppna ytterligare en dörr. Skapa en framtid nu som skapar kärlek på er väg nu. Halka inte efter utan våga ta steget även där ni inte har gått det kallar jag utveckling för er.

Ärkeängel Lord Metatron!

Ärkeängel Metatron

Metatron

Metatron är en länk mellan det gudomliga och mänskligheten och sägs vara den ende ärkeängel som kan se in i Guds ljus. Han är en bro mellan den högsta Källan och övriga Ärkeänglar. Han är starkt kopplad till Egypten, Atlantis och Lemurien och pyramiderna byggdes under hans överinseende. Idag arbetar han med jordens energihöjning och med att hjälpa varje individ som bestämmer sig för att utvecklas genom medvetandehöjning och uppstigning. Hjälper dig att öppna det tolfte chakrat, Stjärnporten, som är ett av de högsta spirituella energicenter vi kan utveckla som människor. Det ligger från ca 30 cm ovanför ditt kronchakra och högre.  

Metatron kan hjälpa dig att organisera ditt liv och din tid så att du kan koncentrera dig på det som är viktigast för dig just nu. Står för kvaliteterna fokusering, visdom och disciplin. Är också en av bärarna av den maskulina energin och hjälper dig agera. 

Metatron hjälper känsliga och mediala barn med sin närvaro, stöd och genom att organisera livet omkring dessa barn och ungdomar. Han hjälper även alla dem som berör, jobbar eller vill jobba med dessa barn. Föräldrar, lärare, dagispersonal, vårdpersonal, socialarbetare och alla andra. Denna hjälp kan vara tid, pengar, idéer, kontakter, tålamod, förståelse, egen andlig utveckling …  

Han är en fantastisk vägledare och hjälper dig att i din tur kärleksfullt vägleda andra.

Stödjer alla dem som uttrycker sig i skrift så att orden och innehållet blir så upplyst som möjligt och är känd som universums skribent.  

Metatron arbetar med ljusstrålar som vibrerar i djupt guld, orange och ända till rött men kan upplevas med andra färger omkring sig. Hans andliga retreat är i Luxor, Egypten dit du kan be om att föras under sömnen innan du somnar.

[Bettanbop]
3/17/15, 5:01 PM
#2

Oj….. Tack för påminnelsen🙂Jag har läst om Metatron ibland och känt att han måste jag försöka prata med. NU ska jag göra det. Hoppas av hela mitt hjärta att han kan hjälpa mig.

Som förskolepedagog känner jag att jag är inom rätt yrke, men på fel ställe. Jag dras till barn och ungdomar, även vuxna som har ett speciellt inre. Barn som fått diagnoser eftersom man inte förstår dem.

Jag ser mig som en person där folk söker mig för råd och stöd och hjälp på olika sätt, och att jag blir kallad till olika ställen där min kunskap behövs, kan se mig hålla föreläsningar. Men tiden börjar rinna iväg och jag vet inte hur jag tar mig dit innan mina kvarvarande 20 år i yrkeslivet tar slut.

Nu blev jag väldigt avslöjande här, men det bjuder jag på 😉

maribell
3/19/15, 10:54 AM
#3

Vilket viktigt arbete du har. Tur att det finns människor som dig, med kunskap och andlighet…. ❤️

[Ladymoon]
3/26/15, 1:58 PM
#4

Tycket intressant om Metatron!

Man tackar 🙂

maribell
4/15/15, 7:56 AM
#5

Ärkeängeln Lord Metatron vill säga några ord till er:

Apr 2015 

Posted by birgittaandliginspiration in Ärkeänglar 

179109”Det kan vara svårt att starta, om man får dålig medvind i seglet” säger ärkeängeln Lord Metatron. Jag kan se att ni kan hamna i en återvändsgränd för att vända om och gå rätt igen. I återvändsgränden måste ni se vad som gick fel. När jag Lord Metatron lär ut till er då ser jag vilka svagheter ni har. Vilken styrka ni har inom er. Jag har stor styrka inom mig och tillåter ingen se ner på mig, eller tillåtas bli kritiserad. ”Mig kan ingen ifrågasätta” ,säger ärkeängeln Lord Metatron. Därför jag har styrkan inom mig.

Jag ser att många hamnar i återvändsgränder för de är omgiven av människor som ifrågasätter dem. Idag kan många barn hamna i det för de är inte nog stark att stå emot. ”Att kritisera en människa det är som att kritisera Gud”. När ni stöter på sådana människor då faller ni oftast tillslut  ner till marken, om ni inte är observant på det. En del människor är starka och orkar med det som samhället bjuder på. Idag föds det många känsliga människor till jorden som inte klara av det. Idag ska jorden utvecklas i en helt ny anda och då finns det ljusarbetare till det. De går inte ifrågasätta det som en ljusarbetare får till undervisning. De får sin undervisning oftast från ett högre plan.

Idag kan vuxna människor känna sig uppläxad av andra personer som lägger sig i för mycket därför att de har ett stort kontrollbehov.

Idag handlar det om att säga ifrån när något känns fel hos er. Då spelar det ingen roll vilka de är. Om ni känner att människor lägger sig i för mycket ska ni säga ifrån. ”Annars får ni aldrig växa och känna er fri, eller låta styrkan bygga upp er till fantastiska människor”, säger ärkeängeln Lord Metatron.

Det är ett viktigt kapitel i era liv att känna styrkan hela tiden i er.

Se bara framåt säger ärkeängeln Lord Metatron.

qry9s3

Ser0tonin
8/23/17, 7:33 PM
#6

Vart kommer denna "Lord" Metatron ifrån? Alltså vart fick ni höra om denna? Undrar om ni läst det i någon bok eller liknande??

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Annons:
[Hukanson]
8/31/17, 10:46 PM
#7

Naturligtvis måste man läsa om änglar för att få del av mänsklighetens erfarenhet och kunskap  avseende änglar. 

http://www.mimersbrunn.se/article?id=6430

http://www.kristiforklaring.se/ortodox_tro/anglar.htm

http://www.dagen.se/livsstil/darfor-ar-angeln-mikael-viktig-i-bibeln-1.402879

nglahierarkin

ionysios Areopagita var en besynnerlig man. Han levde på toppen av en pelare för att han skulle kunna uppleva änglarna bättre. Det hände att någon from människa skickade upp litet mat, men han behövde så litet, att många trodde att änglarna gav honom näring. Han var Athens förste biskop enligt traditionen. En man med samma namn nedtecknade omkring år 500 e.Kr. vad han hade nått fram till genom sin meditativa forskning. Han gav uttryck för den judiska änglaläran, som redan fanns på Jesu tid, det vill säga, man delade upp änglarna i tre hierarkier med tre änglakörer i varje. Detta blev grunden till den medeltida världsbilden, det vill säga de olika sfärer som man sa omgav jorden. Den judiska änglalärans tro är indelad i tre hierarkier med tre sorters änglar i varje, med detta blir det 9 olika sorters änglar - nio körer - nio "plikter". Denna indelning handlar inte om vilken värdering de olika änglarna har, utan vilken uppgift, funktion de har:

nre hierarkin:

1. serafer
2. keruber
3. troner

ellanhierarkin:

4. herradömen
5. krafter
6. makter

ttre hierarkin:

7. furstendömen
8. ärkeänglar
9. änglar

Upp till toppen
Annons: