Annons:
Etikettandlighet-andar
Läst 4094 ggr
--Rose--
5/27/14, 7:28 AM

Har du mött en Änglamänniska ?

Någon som har kommit till din hjälp och sedan har för-
svunnit efter en liten stund, du vet inte vem det var, hann
kanske inte ens tacka. Eller så vet du vem det är.
Jag hade fel på mina vindrutetorkare, det spöregnade och
jag kom ingenstans. Från intet så dyker det upp 2 bönder
som dök upp på åkern. De kunde genast laga torkarna
och jag kunde fortsätta. För mig var det 2 änglar

Annons:
maribell
5/27/14, 10:33 AM
#1

Jag har fått hjälp några gånger, som jag vet är ifrån Änglar. Dels i trafiken men också vid andra tillfällen. En gång fick jag fel på bilen mitt i rusnings trafiken och i inne filen i en rondell, det tog inte mer än 1 sekund så stannade en bil bakom min och satte på varnings blink och på en mack alldelens bredvid rondellen stannade en annan sin bil och ur båda av de två bilarna som stannat för min skull kom det två långa ståtliga killar och puttade in min bil på macken bredvid rondellen, och jag hann inte tacka för de försvann direkt efteråt och jag stod med min bil på macken 1 minut efter att den hade stannat mitt i rondellen….och undrade vad som hände.😮🤔

[NeferNefer]
5/27/14, 1:13 PM
#2

Ja, det har jag. Jag tänker inte berätta om situationen, men jag svävade i livsfara, och jag fick hjälp av en man som bara dök upp, och när jag var i säkerhet försvann han. Jag har aldrig sett honom igen.

[Bettanbop]
5/27/14, 4:08 PM
#3

Jag har inte träffat någon så som ni har, inte vad jag kommer ihåg. Men jag har upplevt "änglavakt" flera gånger. Några gånger har det varit nära att det gått riktigt illa, men klarat mig utan större skador.

Medda
7/5/14, 12:40 AM
#4

Jag har varit på båda sidor. Har konsten till att försätta mig i situationer där antingen jag har en ängel som kommer till min undsättning, ( motorstopp mitt på motorvägen i natten, hjälp med att bära kassar, ja massor)  eller att det är jag som är räddaren i nöden. Det har varit allt från barn som håller på att kvävas, till 2 killar som har fått motorstopp mitt i en öde väg,  full bonde med motorstopp, till att hjälpa en äldre dam med hennes kassar mm.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Medda
7/5/14, 12:40 AM
#5

Jag har varit på båda sidor. Har konsten till att försätta mig i situationer där antingen jag har en ängel som kommer till min undsättning, ( motorstopp mitt på motorvägen i natten, hjälp med att bära kassar, ja massor)  eller att det är jag som är räddaren i nöden. Det har varit allt från barn som håller på att kvävas, till 2 killar som har fått motorstopp mitt i en öde väg, till att hjälpa en äldre dam med hennes kassar.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

stina63
7/5/14, 10:52 PM
#6

Wow så härligt de ni berättar om. Kommer inte ihåg just nu, Men jag tror vi alla har upplevt de men tänker inte på de alltid.

Jo de var häromdagen. Var och handlade. Tja änglamänniska vet jag inte men de var han kanske ändå. Men jag hade varit handlat och skulle köpa jordgubbar utanför affären coop. Öppnar min börs så flyger mitt kvitto iväg med vinden.  Men tänkte okej ingen fara för jag hade handlat kontant. Ofta brukar jag använda mitt kort.
Men från ingenstanns så dök de upp en kille ock springer efter kvittot. De blåste också. Han fick tag i den.
Jag tänkte jösses vilken karl. som springer efter mitt kvitto.
Möjligt att han var en ängla människa. De var han säkert. sen gick han iväg

Annons:
[Sol69]
7/10/14, 9:03 PM
#7

Hjälp från andra sidan har jag känt av. Men jag har inte fått oväntad hjälp av någon som dykt upp och försvunnit lika snabbt,,

[Bettanbop]
7/11/14, 10:54 AM
#8

En änglamänniska behöver ju inte alltid vara en ängel. Det kan ju vara en helt vanlig som du och jag, som ställer upp villkorslöst och känner på sig när man är behövd. Det 'r nog vår lilla ängel på axeln som hjälper oss att hjälpa andra 😃

Ingu1
8/6/14, 1:30 AM
#9

Vi var på väg med segelbåten i farleden mot hamnen. Vi körde med motor. Motorn lägger av, helt död när vi har några hundra meter kvar. Efter oss kommer en båt med en man, han kör ikapp oss å lägger sig framför vår båt. Han sträcker ut sin hand han säger ingenting, vi förstår att han vill bärga oss i hamn. När vi kommer i hamn vill jag ge honom betalt och innan jag vet ordet av har han åkt tillbaka å vinkar glatt till oss. Jag ville ju tacka å göra rätt för oss. Han sa inte ett enda ord. Jag å min man tittade på varandra å sa -var kom han från???

[Bettanbop]
8/6/14, 8:56 AM
#10

Så fint, vilken upplevelse 🙂

Galaxy86
8/6/14, 6:42 PM
#11

Jag mötte en äldre dam vid en busshållsplats som bara dök upp. Det var bara hon och jag som stod där. Hon och jag små pratade .  Sen skulle hon gå men försvann mystiskt bara. Så ja tror hon var en ängel. :)

Pokemon hundar och konst

H-lena
8/7/14, 9:03 PM
#12

Jag tror jag var en "änglamänniska" en gång för många år sen då jag och min familj var i Göteborg och turistade. Vi skulle precis gå av en spårvagn, och jag och min pappa reste oss båda upp innan den kommit fram till hållplatsen. Helt plötsligt tvärbromsar spårvagnen för att ett fordon körde in precis framför den, och min pappa som inte höll i sig i någonting far framåt. Jag höll i mig i ett handtag och på en millisekund ser jag pappa flyga framåt och jag tar jag i honom och slänger ner honom på golvet. Hade jag inte gjort det hade han flugit ut ur framrutan på spårvagnen och blivit påkörd och antagligen dött på fläcken. Så jag räddade livet på min pappa utan att ens tänka tanken och insåg inte vad som hade hänt förrän flera sekunder senare. Har bara som ögonblicksbilder från hela händelsen, hur man far framåt, min hand som grabbar tag i honom och hur han faller ner till vänster på golvet. 

Det tog inte ens en sekund innan det hela var över. Efteråt var jag och min syster så chockade. Jag började först skratta helt hysteriskt och sedan gråta. Antar att det är det som händer då man får en chock! 

Så hade jag inte gjort detta helt omedveten för flera år sedan, vid ca 15 års ålder, hade jag inte haft en pappa nu. Då hade han nog varit död sedan dess! Ibland tror jag verkligen att ödet hjälper en. Eller änglarna, eller vad det nu är!


[Bettanbop]
8/7/14, 9:19 PM
#13

Underbart H-lena🙂

Annons:
Norman Bates
9/28/14, 12:40 AM
#14

För några år sen blev jag väldigt sjuk, så sjuk så jag blev inskriven på sjukhus och väl där så vägrade min sjukdom ge efter så jag blev allt sämre och fick allt högre feber, men så en natt vaknade jag av att nån snuddade vid min arm och jag frågade vad som händer? 

Då lutade kvinnan som stog jämte mig sig fram och viskade i mitt öra "jag ska hjälpa dig" efter att hon sagt dom orden så fick jag antibiotika och efter den natten vände det och jag blev allt bättre, jag vet än idag inte vem hon var, men för mig just den natten blev hon min räddande ängel även om hon var av kött och blod precis som vi andra på det här forumet är..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

[Bettanbop]
9/28/14, 10:43 AM
#15

❤️🙂

TezzD
9/28/14, 2:31 PM
#16

Det har hänt någon få gång ibland, Men jag är en Änglamänniska istället som hjälper, stöttar och kommer till undsättning såfort jag får chansen🙂🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
9/28/14, 8:10 PM
#17

Härligt Rosalee, jag tror också du är en änglamänniska 🙂

Englamedium
2/11/16, 12:32 PM
#18

Underbara berättelser💖 Själv var jag på väg hem en sen mörk kväll med mina två små barn i bilen. Jag hade kört långt och var trött ich hade inte långt kvar hem då jag får en invigelse att BROMSA vilket jag också gjorde , krypkör ett par meter och undrar vad som hände när plötsligt 2 stora älgar kommer upp på vägen . Den ena stannar och tittar på mig och där sitter jag och bara glor tillbaka. Det var en skrämmande och samtidigt mäktig känsla och den korta vägen jag hade kvar hem rann tårarna på mig av ren tacksamhet , någon vakade helt klart över oss💖

 Pia

 Http://www.englarum.hemsida24.se

majlar
2/17/16, 9:44 PM
#19

Jag har upplevt änglavakt, överlevde en svår bilkrasch, jag och min make. Den som stannad och hjälpte oss efter krocken sa att ni måste haft änglavakt. Bilen var skrot. Men vi hade inte en enda skråma. Tack.

[Silverräv69]
2/25/16, 3:33 PM
#20

Jag kna tyvärr inte minnas något tillfälle, men jag kanske har mött någon genom åren utan att veta om dem och deras hjälp. Det är heller inga jag nu direkt kan peka på som berört mig på samma sätt som änglarna jag kommunicerar med nu och förlitar mig på..

Men mamma har ett kristallklart minne från när hon var 4 år och badade i en pool som var för djup för henne. Pga folkmassan hamnade hon alldeles för långt in/ut på den djupa delen och minns att hon höll på att drunkna, när hon ser och känner en stark hand som tar tag i henne och lyfter upp henne på sin axel. Hon minns energin och utstrålningen som maskulin.
På denhär mannens axel tittar hon ut över bassängen och ser att han tar henne in till kanten och trappan.
När mamma hittat stadga under fötterna och ska vända sig för att tacka, hittar hon honom inte och sedan ropar hennes storebror på henne (som varken sett henne i bassängen eller ängeln som hjälpte mamma) att hon inte ska ta ett steg till förrän han hämtar henne, så mamma sa att det inte fanns en chans att han såg ängeln.

Men hur är det möjligt att så många människor missar en sådan scen? En liten tös i vattnet i behov av hjälp och sedan en man som ger henne skjuts in till kanten på axeln??! Hur många sådana änglar har jag missat under åren?

Annons:
mjukisflipper
4/3/16, 3:32 PM
#21

Jag kan komma på fem händelser tror jag, dock är det inte riktigt så att jag har mött någon men  jag skulle tro att det var änglavakt alla gånger, kanske inte riktigt samma sak men…

Den första händelsen var när jag skulle gå från matsalen och man går ute mellan skolan och matsalen. Då kommer en kille på motorcykel och kör efter mig. Jag sprang snabbt hela vägen, i ett jämt tempo, från matsalen till skolan. Kommer inte ihåg hur jag blev av med honom… Jag har bättre kondition nu och jag klarar inte av att springa hela sträckan, speciellt inte i ett jämt tempo. Är säker på att det inte var adrenalin.

Andra händelsen var när jag och en kompis blev påkörda av en cykel, vi båda ramlade omkull men bara min kompis skadades, jag hade inte ett endaste litet skrubbsår.

Tredje var när jag hoppade med en häst. Hästen tvärstannade direkt efter hindret och jag flög fram. (Jag fick sedan höra att jag hade gjort två volter i luften.) Jag landade sedan på rumpan och fick inte ont någonstans. Vissa skulle väl säga att jag bara hade tur men att inte ens få ont efter att ha landat på ett relativt hårt underlag skulle jag inte kalla för tur. Det var iallafall roligt att se min ridlärares skräckslagna blick när hon rusade fram för att frågade om jag var oskadd.

Fjärde händelsen var när jag red monté (att rida en travhäst). För att inte göra historien alldeles för lång så jag jag säga att jag red en häst som jag aldrig hade ridit förut på rakbanan där hästarna brukar träna att springa typ så snabbt de kan i trav men det skulle vi inte göra den här gången så att hästen ville springa och jag skulle hålla hästen från att börja trava, jag styrde in hästen till kanten av rakbanan och sadeln började glida och hästen började gå i cirklar. Jag  visste inte hur jag skulle både rätta ut och hålla tillbaka hästen medan jag inte satt centrerad och sadeln bara gled mer och mer. Till slut satt jag nästan på sidan av hästen och föll av "framför" (svårt att förklara) och landade på ryggen. Det enda jag kunde tänka var "nu dör jag" för att jag var övertygad om att hästen skulle trampa på mig så att jag bröt ett revben och punkterde en lunga eller något så jag bara accepterade döden och såg mitt liv "flasha förbi". Sedan ser jag att hästen är på andra sidan av mig. Varken jag eller hästen skadades på något sätt.

Femte händelsen var när en släkting höll i en kopp av kokhett vatten. Örat på koppen lossnade och jag fick vattnet över mitt ben. För att göra historien så kort som möjligt så kan jag säga att jag idag har inga men överhuvudtaget efter brännskadan. Hur det lyckades läka så pass bra tror jag beror på en ängel.

Det blev ett långt inlägg… Det har inte riktigt med det här att göra men jag har, utan anledning, blivit kallad för en ängel.

[emds123]
4/10/16, 11:23 PM
#22

En gång för några år sen så vaknade jag upp mitt i natten och hade ingen aning om vad klockan var, men nån sa i mitt huvud när jag vaknade "dem kommer på besök nu". Sen så kom det två ljusvarelser in genom väggen och ena var en kopia av mej men var helvit (då menar jag helvit) med vitt hår, hy, naglar, kläder. Allt var vitt. Ögonen ochså. Den andra var ochså lika vit men hon såg inte ut som mej.  Dem var som statyer med konfirmations klänningar på sig. Den som var en kopia av mej stod längst fram närmast mej medans den andra stod bakom den som var lik mej. Den som inte var lik mej sa inget till mej utan bara kollade på mej och undrade över något. Men den som var lik mej presenterade sig för mej och sa att hon hade kommit till mej för att jag hade frågor, och att jag fick ställa dem då. Hon sa att dem var från det högre solsystemet och kom från planeten Venus. Jag tror dem var utomjordingar. Dem sa att dem inte var änglar utan utomjordningar, dem sa att dem inte var "the greys" utan dem var vänliga utomjordingar. Dem berättade att dem har satt mej i en reinkarnation här på jorden och att jag har ett uppdrag här. Senare berättade hon att hon alltid varit med mej, den andra ljusvarelsen ochså och att dem gillade hur jag var och ville arbeta med mej. Dem sa även att Gud egentligen är tre forskare som gjort människans ras osv och att Jesus även var en av dem men låtsades vara nån annan och att hans budskap tolkades fel här på jorden som vi än i dag tror står rätt i bibeln. Och att helvetet inte finns. Hon sa att hon var mitt högre jag och att hon vet allt om mej (för vi är ju då samma personer dådå). Vi talade liksom telepatiskt till varandra. Hon sa ochså att jag kommer att ha det svårt om ett tag som jag nu har haft det. Sen tog hon i min hand och frågade vad jag egentligen ville fråga henne. och grejen var att jag var lite liten då så jag sa bara: kommer jag att få allt jag önskar mej? . Samtidigt kände jag hennes energi som var så stark i min hand så jag nästan tuppade av av värme, kärlek och hopp. Sen ställde hon sig upp och sa att ingen får allt dem vill ha, men dem får vad dem egentligen behöver. Och hon sa att jag kommer att få det jag behöver. Sen kollade hon på den andra varelsen och sa: (Hon är för liten. Vi kom hit för tidigt då.) Då sa den andra som inte sagt något på hela tiden att dem får komma tillbaka när dem tror att jag är redo nog för något. Dem talade telepatiskt men jag kunde ändå höra vad dem sa.  Sen gick den andra som var mest tyst ut genom fönstret och försvann och sen gick den som var lik mej sist och skickade ett sista meddelande till min hjärna då hon sa: "det här är inte sista gången vi ses vi kommer tillbaka när du har börjat förstå".

Dem sa inte hejdå eller något bara gick. Efter det har den som var lik mej alltid stirrat på mej när jag ska sova, jag ser hon var jag än är ibland. Sist försökte hon väcka mej, mitt på natten. Jag hörde något konstigt ljud som om det var ett ufo i ,mitt rum. Hon sa mitt namn flera gånger och var orolig över något. Sen vaknade jag och då sa hon att hon trodde jag var borta. Sen försvann hon som om hon flöt in i en högre dimension och ljudet försvann. Kvar var det bara jag.

[josten]
4/22/16, 9:19 PM
#23

# 22 vilken upplevelse! Uppdatera gärna om det händer mer

[emds123]
4/22/16, 11:11 PM
#24

# 23 Ja du vet jag vet inte varför dem kommer till mej dem säger bara massa saker, ibland saker jag inte ens förstår. Jag tror bara att vi här på jorden är för isolerade. Vi är som fast i en glaskula med avgaser och negativa energier och död i. Inte fatta på att vissa av oss är isolerade.

Ljusvarelserna sa ochså att reinkarnation är viktigt för att man ska kunna dö och födas på nytt sen och inte bara vara i samma liv, det är viktigt att lära oss saker. Inte saker i skolan- utan om vår själ. Jag hör av mej om dem kommer på mer besök. Men jag kan säga att nyckeln till kontakt med ditt högre jag är att vara sig själv 110% Det är nog nyckeln till allt:).

Vänliga hälsningar!

Upp till toppen
Annons: